Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen installatie Ubuntu  (gelezen 522 keer)

Offline Jane

  • Lid
Geen installatie Ubuntu
« Gepost op: 2015/07/15, 16:07:00 »
Hallo,

Ik wil op een oude Medion laptop met 256 geheugen 32 bit Ubuntu installeren, maar heb al
vele gedownload en gebrand, maar de installaties lukken me niet.
Met weer een nieuwe krijg ik de tekst: unable to boot - please use a kernel appropriate for your cpu.

Graag hulp en bij voorbaat alvast dank!

Jane

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Geen installatie Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/15, 16:44:33 »
Dag Jane,
Ben je een beginnende Linux gebruiker?

Beste kans maakt Xubuntu 12.04, 32 bit: kies dan: http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/12.04/release/
  juste naamgeving Xubuntu versie: PC (Intel x86) desktop CD

Bohdi zou eventueel ook kunnen. Aanvulling: kies dan Bohdi Linux Legacy : http://www.bodhilinux.com/download/

Het is een kwestie van veel geduld: 256  MB geheugen duidt op een zeer oude computer en die zijn traag (ook bij een zorgvuldig uitgekozen kleine Linux-variant). Verwacht geen wonderen mbt snelheid.

Voor een gevorderde Linux gebruiker en een iets vlotter effect kan Puppy Linux geinstalleerd worden, maar dat is voor een beginner minder gebruiksvriendelijk.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/15, 17:08:35 door EZ-man »

Offline Jane

  • Lid
Re: Geen installatie Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/15, 20:06:31 »
Dank je wel voor je hulp! Ik ben inderdaad een nieuweling op Ubuntu/Linux gebied.

Wilde het al langer eens gaan proberen, maar kwam in het bezit van deze oude laptop en dat was een goede aanleiding hiervoor.

Heb al vele uitvoeringen geprobeerd, maar de meeste waren te "zwaar".
De Bodhi lijkt te lukken, maar ik
wil het wel graag in het nederlands en ik moet eveneens nog op internet zien te komen. Is het overigens
een z.g. live cd, zodat de installatie nog moet?

groet,

Jane


Offline EZ-man

  • Lid
Re: Geen installatie Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/15, 20:18:44 »
De Bodhi lijkt te lukken, maar ik
wil het wel graag in het nederlands en ik moet eveneens nog op internet zien te komen.
Is het overigens een z.g. live cd, zodat de installatie nog moet?

De installatie gaat zoals je inmiddels - nog zonder succes - kent  ;)
Het is een linux-versie die geënt is op ubuntu.

De installatie zal opstarten in engels, maar daarna kan je het omstellen in nederlands.
Ik geloof zelfs dat het bij installatie-stap 2 automatisch gaat.

En op dit forum kan je terecht voor vragen (dat hoeft niet op die engelstalige site van het bohdi-forum)

Re: Geen installatie Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/16, 09:28:40 »
Bodhi is gewoon Nederlandstalig bij mij en draait ook zeer vlot met 384 MB hier :)