Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Drivers kapot na updates?  (gelezen 1307 keer)

[Opgelost] Drivers kapot na updates?
« Gepost op: 2011/03/19, 19:13:03 »
Hallo,

Zojuist kwam Updatebeheer te voorschijn, alle updates geïnstalleerd (kernel updates volgens mij) maar nu werken de drivers niet meer goed (traag scrollen bijvoorbeeld en heb ook een zwartebalk linksonderin op het scherm?) Al ga ik naar de stuurprogramma's zie ik dat de driver is uitgeschakeld, als ik deze probeer in te schakelen krijg ik een foutmelding kijk in jockey.log
Weet iemand waarom dit is en hoe ik dit oplos? (Windows 7 is ook al half gecrasht vanochtend, dus gaat lekker vandaag  :'()

Zie bijlage

A.B,
Fabian
« Laatst bewerkt op: 2011/03/20, 10:26:58 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline soppel

  • Lid
Re: Drivers kapot na updates?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/19, 19:16:50 »
Ik zit net te zoeken naar problemen met de updates, vind ik jouw melding.
Ik heb welliswaar iets andere problemen. Af en toe een balk en af en toe een schuine streep over het beeld, of een hele driehoek.

Ik heb nu opgestart in de oude kernel en ik heb de problemen niet.
Overigens geld dit nu bij mij bij 10.10

Kort geleden had ik het bij 10.04. Ook bij de kernel: 2.6.32.28

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Tom

  • Lid
Re: Drivers kapot na updates?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/19, 21:20:59 »
Opstarten met de oudere kernel.
Dan opstart-manager installeren via bv synaptic en daar kun je instellen dat hij moet opstarten met de vorige kernel.


Bij mij staat hij op de nieuwste ,maar als je op dat zwarte pijltje klikt zal je de vorige kernel ook zien.

Wat ook gaat is de nieuwste kernel via synaptic er uit te gooien (verwijderen) dan zou hij ook met de vorige opstarten.
Maar dat heb ik zelf nog niet getest dus geen garantie daarop.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 21:26:11 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Drivers kapot na updates?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/20, 10:26:19 »
Bedankt! Daarna moest ik de visuele effecten inschakelen en daarna was alles weer goed.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu