Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p  (gelezen 1070 keer)

Offline Sgoen

  • Lid
Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p
« Gepost op: 2007/10/31, 16:40:44 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop eigenlijk dat ik het volgende niet overbodig vraag.

Goed, ik ben in het bezit van de welbekende TU/e laptop IBM Lenovo T60p met ATI kaart.
Nu wil ik de live cd van ubuntu draaien om te testen en eventueel te installeren. echter bij het rebooten krijg ik netjes het keuze scherm, even cd checken en daarna kiezen voor het draaien van Ubuntu, dit duurt natuurlijk eventjes, maar op een gegeven moment flikkert het scherm een aantal keer en krijg ik een foutmelding omdat het scherm binnen 90s te vaak heeft gereset oid.


ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem? en als ik niet goed gezocht heb.... mijn excuses.

JimZ

  • Gast
Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 23:24:31 »
Bij het opstarten van de live cd krijg je een keuzescherm met:

Boot from cd
Boot from harddisk
Boot in safe mode
etc.

Er zal best iets anders staan, ik doe het even uit m'n hoofd, maar je snapt het wel. Onderaan dat scherm kun je met F2 t/m F6 nog andere opties kiezen

Kies eerst via F4 de gewenste resolutie en kies vervolgens F6 en vul de dan verschijnende regel aan met:

livecd xdrv=fbdev

Een druk op "Enter" start dan het booten.

Je omzeilt hiermee het laden van de driver voor je videokaart die mogelijk niet goed ondersteund wordt. Het beeld (wat je dan hopelijk wel krijgt) is niet denderend maar dan zie je in ieder geval voorlopig iets. Later kun je dan altijd nog via een update de goeie driver trachten de installeren.

Gr,
Jim

Offline Sgoen

  • Lid
Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 14:04:37 »
hm lijkt nog niet echt problemen te geven nu, maar momenteel loopt ie vast tijdens het inladen, cursor blijft in de linkerbovenhoek knipperen.... en verder gebeurt er niets meer...

JimZ

  • Gast
Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 23:32:24 »
Om te ontdekken of de boel nu nog steeds vastloopt op de herkenning van je videokaart of dat er iets anders dwarsligt kun je nadat de boel is blijven steken eens tegelijkertijd de toetsen Ctrl+Alt+Backspace indrukken.

Daarmee sluit je de x-server af die verantwoordelijk is voor het grafische werk.

Kom je daarmee in een tekstscherm terecht dan zie je daar mogelijk wat meer.  Hopelijk een foutmelding waar je wat mee kunt.

Gr,
Jim

deKeijzer

  • Gast
Ubuntu 7.10 en IBM Lenovo T60p
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 12:50:47 »
Kijk eens hier, ik heb dezelfde laptop. En mijn laptop draait vol vreugde gutsy met compiz etc en draadloos internet :)

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16955