Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webmail en mail client  (gelezen 1395 keer)

Offline loti

  • Lid
Webmail en mail client
« Gepost op: 2015/10/09, 19:44:21 »
Bij KPN kan men emails  ontvangen en verzenden met een mail client, b.v. Thunderbird, maar ook met Webmail, dit werkt  zoals Gmail.
Heeft het nu nog zin om Thunderbird te installeren of zie iets over het hoofd?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Webmail en mail client
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/09, 20:40:17 »
Met Thunderbird kan je email bewaren, in grote hoeveelheden.
Bij webmail blijft alles op de server van de provider staan, en kan er een te kort aan (mail) ruimte ontstaan, waardoor mails niet meer aankomen, of verzonden kunnen worden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline loti

  • Lid
Re: Webmail en mail client
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/10, 08:47:52 »
Is duidelijk, dan kan ik hier rekening mee houden.

Bedankt.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Webmail en mail client
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/14, 22:50:37 »
Dat te kort aan mail ruimte zal wel mee vallen.
Maar het voordeel van een mail client is, dat je om een ontvangst en/of lees bevestiging kan vragen.
Dat is voor zover ik weet met web mail niet mogelijk.
En als je een mail client gaat gebruiken. Gaat mijn voorkeur uit naar imap in plaats van pop.
Zeker als je met meerdere apparaten het zelfde mail account gebruikt.

Offline loti

  • Lid
Re: Webmail en mail client
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/15, 16:25:35 »
Bij KPN webmail  is het wel mogelijk om een ontvangst- of leesbevestiging te vragen,  bij Gmail niet .
De webmailruimte bij KPN is 1 GB.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Webmail en mail client
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/15, 18:56:22 »
Met een mail client als Thunderbird kunnen (met pgp of PKI certificaat) versleutelde (en/of ondertekende) e-mailberichten worden uitgewisseld.
Gaat mijn voorkeur uit naar imap in plaats van pop.
Zeker en dan imap met TLS versleuteling wat zowel Thunderbird als KPN ondersteunen.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Webmail en mail client
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/15, 19:59:58 »
Dat te kort aan mail ruimte zal wel mee vallen.
Maar het voordeel van een mail client is, dat je om een ontvangst en/of lees bevestiging kan vragen.
Dat is voor zover ik weet met web mail niet mogelijk.
En als je een mail client gaat gebruiken. Gaat mijn voorkeur uit naar imap in plaats van pop.
Zeker als je met meerdere apparaten het zelfde mail account gebruikt.

Met Outlook en Vivaldi (beide webmail) kun je gewoon een leesbevestiging vragen, dus er zijn wel degelijk webmails die het wel kunnen...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Webmail en mail client
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/15, 20:21:37 »
Bij KPN kan men emails  ontvangen en verzenden met een mail client, b.v. Thunderbird, maar ook met Webmail, dit werkt  zoals Gmail.
De mogelijkheid die de rpovider je biedt om mail via het web te bekijken, is erg beperkt. De povider biedt je vaak een zeer beperkte opslag aan waardoor je mailbox snel vol zit. Dat nadeel van beperkte opslag heb je bv. niet met Gmail, dus wat dat betreft onvergelijkbaar.

Re: Webmail en mail client
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/15, 21:25:06 »
Met Outlook heb ik nooit een probleem gehad als webmail. Nu hebben ze de 'opslag' nog een tikje verhoogd; maar uiteindelijk als je meer dan 500 mails in je inbox hebt ken je eigenlijk niets van mailmanagement.

Vroeger (ten tijde van 11.04) draaide ik wel eens Thunderbird, maar nu zie ik daar het nut zelfs niet meer van in.
Outlook geeft me alle opties en de interface is eigenlijk wel mooi gemaakt. Dat doet Microsoft nu wel goed vind ik.

Soit, het is uiteindelijk je eigen voorkeur die telt, zoals met alles met Linux, je moet gewoon even met die dingen spelen en zien wat het beste voor je werkt.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Webmail en mail client
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/15, 23:14:07 »
Met Outlook heb ik nooit een probleem gehad als webmail. Nu hebben ze de 'opslag' nog een tikje verhoogd; maar uiteindelijk als je meer dan 500 mails in je inbox hebt ken je eigenlijk niets van mailmanagement.

Vroeger (ten tijde van 11.04) draaide ik wel eens Thunderbird, maar nu zie ik daar het nut zelfs niet meer van in.
Outlook geeft me alle opties en de interface is eigenlijk wel mooi gemaakt. Dat doet Microsoft nu wel goed vind ik.

Soit, het is uiteindelijk je eigen voorkeur die telt, zoals met alles met Linux, je moet gewoon even met die dingen spelen en zien wat het beste voor je werkt.



Volledig mee eens, hier dus ook een tevreden Outlook-gebruiker :) Al gebruik ik de BlackBerry Hub sinds kort voor o.a. mijn Outlook-mail dus ik kom de Outlook-interface niet meer zo vaak tegen, maar tot een paar maanden geleden dus nog wel en de interface is inderdaad echt heel goed :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Webmail en mail client
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/15, 23:16:17 »
Met Outlook heb ik nooit een probleem gehad als webmail.
Outlook kent het probleem van beperkte opslag niet. Dus net zoals Gmail dat ook niet kent. Het probleem speelt specifiek bij webmail via je internet-provider zoals KPN of Ziggo.

Offline MKe

  • Lid
Re: Webmail en mail client
« Reactie #11 Gepost op: 2015/11/05, 06:33:10 »
Een mail client is handig voor het onderhouden van meerdere email adressen. Zo heb ik een hotmail, een gmail en een account van een webdomein in gebruik. Overigens gebruik ik geary, een licht mail progje dat prima werkt.

Re: Webmail en mail client
« Reactie #12 Gepost op: 2015/11/05, 06:54:03 »
Een mail client is handig voor het onderhouden van meerdere email adressen. Zo heb ik een hotmail, een gmail en een account van een webdomein in gebruik. Overigens gebruik ik geary, een licht mail progje dat prima werkt.

Ook dat kan met webmail. Ik beheer via Outlook mijn huidige @outlook.com-adressen maar ook mijn voormalige @vivaldi.net-e-mailadres. Ook GMail kun je daar desgewenst toevoegen of welk ander domein dan ook.