Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: brasero vraagt om mplex  (gelezen 982 keer)

Offline wilfried

  • Lid
brasero vraagt om mplex
« Gepost op: 2015/03/22, 12:58:43 »
hallo ik heb een video projektje gemaakt in openshot , waneer ik deze wil branden met brasero vraagt deze om de mplex gstreamer plug in.
deze zou nog geinstaleerd moeten (vlgs de melding handmatig)  nu heb ik in het software centrum gekeken en in synaptic, maar daar komt het gevraagde pakket niet voor weet iemand hoe ik dat wel kan instaleren

Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/22, 13:41:07 »
Willfried,

Kijks een of de gstreamer-plugin-bad en/of gstreamer-plugin-ugly
Dat zijn de enigste twee waar deze im kan zitten.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline wilfried

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/22, 16:43:15 »
waneer ik bij de plug ins van brasero kijk vind ik deze niet,
ook als ik in synaptic zoek niet
bij brasero plug- ins  staat cdrdao uit  met de melding 'toc2ceue '  kon niet worden gevonden  in het pad
en transcode 2vob staat uit met de melding mplex'gstreamer kon iet gevonden worden.

Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/22, 17:25:26 »
Willfried,

Zijn die gstreamer plug-in bad en/of ugly wel ge-installeerd.
Hierin zitten de plug-in voor gstreamer die niet helemaal 'kosher' zijn volgens sommige landen en wetgevingen ivm rechten ed.
Maw als gstreamer om een plug-in vraag die je niet 123(45) vind....
In een van deze twee bovengenoemde (bad of ugly) zit die wel in.
Voor gstreamer geldt ook 'The Good, The Bad and The Ugly'
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline wilfried

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/22, 17:36:22 »
Zoals ik aangaf kan ik ze zo niet vinden
een gekke vraag maar ik ik heb gekeken bij synaptic en bij de plug ins van brasero hier stonden ze niet .
heb ik mischien op de verkeerde plek gekeken? hoe kan ik die alsnog instaleren?

Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/22, 18:05:28 »
Wilfried,

Met synaptic zoeken op "gstreamer plugins".
Controlleer ook of bij "Settings - Repositories" zijn aangevikt:
Tab-blad "Ubuntu Software"  -> "restricted" en "multiverse"
Tab-blad "Other Software" -> "Canonical Partners" en "Independent"
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline wilfried

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/22, 20:15:25 »
dank je, inderdaad een paar vinkjes en dan vindt hij ze wel de good bad en ugly staan groen aangevinkt en zouden dus aanwezig moeten zijn.

Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/22, 20:34:00 »
dank je, inderdaad een paar vinkjes en dan vindt hij ze wel de good bad en ugly staan groen aangevinkt en zouden dus aanwezig moeten zijn.
Wilfried,

Van de bad zijn er twee. (De gewone en multiverse 'versie')
Plus ook dat je versie 0.10 en 1.0 heb van gstreamer.

Even uitproberen welke openshot/brasero percies nodig heeft voor uw vidieo project.
Misschien help het om openshot/brasero via de terminal op te starten en lezen wat het allemaal geef als uitkomsten.

Voor zover wij bekend kan het geen kwaad als 'bijna alles' van gstreamer is ge-installlerd.
Het neemt allen ruimte in beslag, worden pas aangeroepen als een progje deze om vraagt.

« Laatst bewerkt op: 2015/03/22, 20:36:07 door MauRice2 »
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline wilfried

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/22, 21:06:36 »
dank voor je hulp ik ga hier mee aan de slag  en laat je het verder weten of het gelukt is

Offline wilfried

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/23, 14:25:15 »
alle toegevoegde plug ins ten spijt  brasero blijft bij het  maken van een nieuw projekt roepen om mplex
ik heb werkelijk alle pugins geinstalleerd zonder effect
Nu op de  tweede harde schijf heb ik echter Kubuntu staan en daar het zelfde projektje (een foto slideshow)
gemaakt in KdenLIVE bestand gerenderd naar een video bestand daarna lukt het branden van dit projekt  met de ingebouwde dvd assistent van KdenLive je zoekt de video op , maakt een startmenu aan, dan maakt ie een iso en kun je vanuit de zelfde stap  probleemloos het projekt branden  met K3b , het is even zoeken maar dan gaat het wel heel erg mooi..
Omdat het vlgs sommige  niet raadzaam is om KDE programa's in UBUNTU ( hier werk ik hoofdzakelijk in)  te draaien maak ik deze projektjes dan ook maar in het vervolg op KUBUNTU ( zeker een zeer fraaie UBUNTU)
jammer vindt ik dat wel want ergens moet dat branden van die dvd toch mogelijk zijn onder ubuntu
dus als er nog tips zijn om een dergelijke pojekt wel te branden laat het svp weten misschien hebben anderen er ook wat aan.  ik heb ook imagination geprobeerd maar deze geeft dus de melding avconf not found waneer het werk bestand wil omzetten naar een video 
wat betreft mezelf heb ik me er genoeg in verdiept om te weten dat ik naar het kubuntu gedeelte ga om mijn projekt af te ronden

Offline EZ-man

  • Lid
Re: brasero vraagt om mplex
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/23, 15:24:26 »
Om onduidelijke redenen wil Brasero niet altijd werken, dat is bekend. XfBurn is dan vaak een goed alternatief.
  http://alternativeto.net/software/brasero/