Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi op apple powerbook G3  (gelezen 3041 keer)

Offline filibus

  • Lid
wifi op apple powerbook G3
« Gepost op: 2006/08/10, 19:42:23 »
Ik heb sinds een paar dagen mijn apple notebook ge-upgraded met ubuntu (dapper drake) ipv OS9. Bevalt me prima, alleen krijg ik het wifi kaartje niet aan de praat.
Ik heb een netgear wg511 v2  carbbus pc kaart (made in china).
Het probleem is dat ik 'm wel kan vinden in de hardware lijst, maar de lampjes blijven uit en in network manager komt

wifi op apple powerbook G3
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/11, 13:36:35 »
Sorry, helaas heb ik geen idee over WLAN's, ik draai gewoon op LAN,
maar, omdat ik zelf ook erg graag een G3 of G4 wil aanschaffen voor erbij, heb ik de volgende vraag:
Hoe loopt ie?

wifi op apple powerbook G3
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/11, 14:30:18 »
Wat voor chipje zit er op die wg511? Wat zegt lspci?

Offline filibus

  • Lid
wifi op apple powerbook G3
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/13, 17:05:34 »
@ corvus corax;
Omdat dit mijn eerste ervaring is met linux ben ik nog bezig van alles uit te vinden, zo kan ik nu alleen nog maar naar de slaapstand, want uitzetten zit niet meer in de opties (dat word een nieuwe vraag op dit forum...) maar tot nu toe bevalt me dit veel beter dan apple OS9.( voor de eerlijkheid moet ik wel even vermelden dat ik tot nu toe alleen met windows heb gewerkt en dit mijn eerste ervaring met apple besturingssystemen was, maar ik liep me al snel te irriteren aan OS9,  en omdat ik geen zin had OS 10 te installeren, was ubuntu de voor de hand liggende oplossing, )
 


@ dennis;
inmiddels heb ik de moed opgegeven en ben op zoek naar een wifi kaartje of USB-dongle die out of the box werkt, bijvoorbeeld de ergenic wl-003, maar ik heb nog geen adres waar die te koop is....
in het terminal venster krijg ik de foutmelding  ispci:command not found.
Wifi radar vind ook geen hardware. en wat voor een chipset er in zit weet ik helaas niet (op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=76804 staat dat het een prism54 moet zijn)
overigens kreeg ik bij iwconfig de melding dat er geen wireless werd gevonden

Het geheel word alleen maar vreemder nu ik een usb wifi stick heb geleend van het merk sweex (LW143) die in apparaatbeheer als cohiba 3887a rev 1 met als vendor z-com word herkent en zoals te verwachten was verder nergens word herkent en het dus ook al niet wil doen.
iwconfig vind niks, wifi radar vind niks en ik weet het ondertussen ook niet meer
Ik blijf dus nog maar even door spitten in dediverse forums en vertouw ondertussen op een utp kabeltje voor de verbinding met de buitenwereld (zucht...)

hhkb

  • Gast
wifi op apple powerbook G3
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/13, 20:52:07 »
< ispci:command not found.>
Het moet zijn lspci en geen ispci

budster

  • Gast
wifi op apple powerbook G3
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/13, 20:58:03 »
Voor het stickje moet je lsusb doen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wifi op apple powerbook G3
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/26, 16:16:37 »
Citaat van: filibus
Het geheel word alleen maar vreemder nu ik een usb wifi stick heb geleend van het merk sweex (LW143) die in apparaatbeheer als cohiba 3887a rev 1 met als vendor z-com word herkent en zoals te verwachten was verder nergens word herkent en het dus ook al niet wil doen.
Vele draadloze netwerkkaarten gebruiken chipsets van andere fabrikanten hoor. Mijn USR5014 wordt herkend als een Texas Instruments ACX 111
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)