Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] database musicinfo veranderen  (gelezen 361 keer)

[OPGELOST] database musicinfo veranderen
« Gepost op: 2013/04/20, 18:49:54 »
L.S.

Ik heb een CD die ik graag wil rippen. Hiervoor gebruik ik normaal gesproken Ripper-X of Goobox CD. Echter in deze beide rippers/spelers wordt de informatie niet gevonden in freedb.org. In Sound-Juicer wordt er wel metadata gevonden. Deze speler gebruik ik echter niet meer sinds de instelmogelijkheden onder Gnome 3.x verdwenen zijn. Mijn vraag is nu, naar welke site Sound Juicer verwijst en/of welke databases er nog meer zijn om de data van een CD op te halen? In Ripper-X  lees ik (URL) freedb.freedb.org/~cddb/cddb.cgi; dit is dus te veranderen/instelbaar.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2013/04/29, 19:10:52 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

  • Lid
Re: database musicinfo veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/20, 19:04:20 »
ik heb ruby ripper wel eens gebruikt in het verleden, uitstekend resultaat!

Re: database musicinfo veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/21, 18:34:09 »
Ruby  Ripper is inderdaad uitstekend, maar zoekt in dezelfde database als de andere genoemde rippers en vindt dus geen data. Ik zoek dus de database/site waar Sound Juicer een beroep op doet.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: database musicinfo veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/21, 19:58:56 »

Re: database musicinfo veranderen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/29, 19:10:11 »
dank je.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.