Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?  (gelezen 736 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Gepost op: 2010/11/12, 23:37:48 »
Wanneer ik in Transmission de "opwaartse snelheid" (uploaden) beperk tot 100 KB/s, dan merk ik een flinke toename van de snelheid waarmee T. de torrent binnenhaalt.

Ik heb weinig ervaring met torrents, dus ik weet niet of dat normaal is. Wie kan daar wat over zeggen?

Re: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 23:51:24 »
In Transmission is dit normaal. In KTorrent beperk ik het nooit en dan gaat het toch supersnel. In Transmission ligt dit anders. Dus het ligt eerder aan Transmission zelf.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/13, 00:00:26 »
Het ligt waarschijnlijk aan je verbinding (in ieder geval bij standaard consumentenlijnen via adsl).

Voor iedere download moet er ook een stukje data teruggestuurd worden dat de data aangekomen is.
Als je je upload helemaal volpropt met data om te delen, dan duurt het uploaden van het "aankomstbericht" ook wat langer, waardoor de andere partij minder snel naar jouw gaat sturen.

Aangezien de maximale uploadsnelheid bij standaardverbindingen veel lager ligt dan de downloadsnelheid zal je dus eerder tegen die beperking aanlopen.
Als ik het goed herinner heeft Vistaus een snelle kabelverbinding, vandaar dat hij er geen of minder last van heeft. Het ligt dus niet per se aan het programma.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/13, 00:10:44 »
Het ligt waarschijnlijk aan je verbinding (in ieder geval bij standaard consumentenlijnen via adsl).

Voor iedere download moet er ook een stukje data teruggestuurd worden dat de data aangekomen is.
Als je je upload helemaal volpropt met data om te delen, dan duurt het uploaden van het "aankomstbericht" ook wat langer, waardoor de andere partij minder snel naar jouw gaat sturen.

Aangezien de maximale uploadsnelheid bij standaardverbindingen veel lager ligt dan de downloadsnelheid zal je dus eerder tegen die beperking aanlopen.
Als ik het goed herinner heeft Vistaus een snelle kabelverbinding, vandaar dat hij er geen of minder last van heeft. Het ligt dus niet per se aan het programma.

Dank.  :)

Re: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/13, 00:10:47 »
@Johan: Nope. We hebben sinds de zomer geen UPC Kabel meer maar Solcon ADSL ;)
En toch merk ik alleen het probleem bij Transmission en niet bij KTorrent. Daarom heb ik dus mn twijfels dat het aan de verbinding ligt, want dan zou KTorrent toch ook het probleem moeten hebben?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Transmission: beperking opwaartse snelheid zinvol?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/13, 12:40:58 »
Ligt niet aan de verbinding, hier doet Transmission ook raar, zodra ik de up terug breng naar zoals Pjotr zegt 100KB/s dan krijg ik een goede down van meer dan 1MB.
Echter gebruik ik al een poosje Deluge en die heeft daar in het geheel geen last van up op geen restrictie en down ook niet en gewoon een up snelheid van bijna 1MB en down ook meer als 1MB gewoon snel zonder haperingen getest op dezelfde torrent natuurlijk.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........