Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu (op) evenementen: agenda.  (gelezen 18985 keer)

Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Gepost op: 2009/08/30, 11:11:08 »

Klik hier voor de agenda.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/22, 19:26:29 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/30, 11:22:53 »
Vergeet je nu niet op 19 september de HCC dag in Eemnes waar de HCC en Ubuntu leden elkaar treffen?
Het is wel iedere 3de zaterdag dat het terugkomt, maar toch.

Idd!  :)

edit: toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/30, 11:33:19 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/30, 13:36:19 »
En ook niet te vergeten.
De vrije software computers demo dagen op 15 en 16 oktober 2009 ,in Gent-Zwijnaarde (België)
Meer info en inschrijven via http://www.ubuntushop.be/index.php/vrije-software-demo-dagen.html

Groeten,

Gaston

Offline Tom

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2009/08/30, 17:16:57 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/30, 16:49:05 »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/30, 22:17:38 »
super Arie,,

enne smily's doen een hoop,,,

zeikert leest heel anders dan zeikert ;)

tipje voor de toekomst voor iedereen :)

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/30, 22:21:05 »
Ik zal het er ook even opzetten.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/30, 23:23:20 »
De CompUsers gebruikersdag in de Bilt is voor iedereen toegankelijk, heb het even nagevraagd.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/30, 23:29:53 »
Merci Thomas. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/31, 00:25:13 »
idd,,even aangepast :)

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/31, 00:36:30 »
offtopic:
Is het eigenlijk niet mogelijk om in de blog's content ergens anders vandaan te embedden? Dan zou één iemand zo'n agenda kunnen bijhouden die andere bloggers dan in hun blog kunnen opnemen? Vergeef me als dit een domme vraag is, ik heb totaal geen verstand van blogs. :) Maar het zou wel handig zijn als dat kon, ook bijvoorbeeld voor de lijst met steunpunten.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/31, 00:41:12 »
geen idee,,

maar mocht dit niet kunnen dan zou dit topic net als het steunpunten topic wel sticky mogen zijn en regelmatig worden geupdate, dit kan je zelf mooi bijhouden thomas,,als TS.

en kwa werk valt dat hard mee,, ik doe het ook nog met veel plezier :)

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/31, 09:17:12 »
Ok, niet nodig dus! :) kan deze draad weer ontopic.

Ik was zowieso van plan deze draad bij te houden, ik zal het melden als ik iets update.

(@ Chris, wat is TS?)

edit: Ah.. Topic Starter!
« Laatst bewerkt op: 2009/08/31, 09:25:18 door Thomas de Graaff »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/31, 09:25:30 »
Topic Starter ;)  dus diegene die de eerse post heeft gemaakt :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/08/31, 09:42:05 »
Zo'n embedded ding zou anders ook wel handig zijn hoor...want nu moet bij elke verandering van de agenda, iedereen met een blog dat regeltje aanpassen. Als een paar bloggers dat vergeten, staan er allemaal foute of verouderde agenda's op internet. Met een embedded agenda wordt alles netjes bijgehouden bij iedereen.

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/08/31, 13:26:06 »
HCC Linux bijeenkomsten in Groningen waar ubuntu liefhebbers welkom zijn toegevoegd.

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/08/31, 14:03:30 »
Wat misschien een goed idee is, een RSS-feed maken van de evenementenkalender. RSS-feeds kun je vaak als een soort widget op je blog zetten, lijkt me een hele goede oplossing.

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/01, 12:40:25 »
De agenda gesplitst in een evenementen deel en een gebruikers bijeenkomsten deel zodat het overzichtelijk blijft.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/01, 13:52:21 »
Veranderd. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/01, 15:00:20 »
en weer geupdate, bedankt Arie :)


Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/09/02, 09:27:37 »
Op verzoek van de Community Council worden voorlopig de gebruikersbijeenkomsten waar de HCC ubuntu-nl leden voor heeft uitgenodigd van de agenda verwijderd. Dit omdat nog onduidelijk is of deze bijeenkomsten regelmatig bezocht kunnen worden zonder dat er verwacht wordt dat je lid van de HCC wordt. Dit wordt gezien als ledenwerving, en dit is volgens de Community Council volgens de forumrichtlijnen niet toegestaan op dit forum.

Ubuntu-nl zal hierover binnenkort een standpunt naar buiten brengen.

Wij van het events team hopen dat de community andere commerciële uitingen die volgens de forumrichtlijnen voor ubuntu-nl leden niet zijn toegestaan (zoals reclames voor de partijen die de Release Parties ondersteunen) en die door teamleden worden geplaatst ten gevolge van een samenwerking met deze andere partijen voorlopig door de vingers worden gezien. Het opschonen van het forum en de wiki van deze reclames zou enorm veel werk opleveren en de organisatie van de aankomende reeks Release Parties zou er door in gevaar komen. Wij verzoeken de ubuntu-nl leden dus om hier voorlopig geen probleem van te maken.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/02, 09:33:06 door Thomas de Graaff »

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/09/02, 12:38:20 »
Er wordt alleen gesproken over het forum naar mijn mening, lijkt mij dat het op je blog niet verandert hoeft te worden.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #22 Gepost op: 2009/09/02, 12:58:54 »
Ik laat hem staan zoals die is, ik vindt het niet erg om te wijzigen maar het lijkt wel of het team ons aan het wijzigen wil laten blijven ( dit niet ten nadele van het team uiteraard ).
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #23 Gepost op: 2009/09/02, 13:04:11 »
Ik laat hem staan zoals die is  > Dito hier.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu (op) evenementen: agenda.
« Reactie #24 Gepost op: 2009/09/07, 14:51:15 »
De agenda is weer aangepast. De events in België zijn ook toegevoegd.


Hier is het standpunt van het team inzake reclame e.d.

Citaat
In reactie op kritiek uit de community op de samenwerking tussen Ubuntu-nl en de HCC brengt het ubuntu-nl team het volgende standpunt naar voren:

Ubuntu-nl kiest af en toe voor samenwerking met andere, veelal commerciële partijen. Daarbij wordt er reclame gemaakt. Een voorbeeld zijn de sponsors van de Release Parties. Bij dit soort beslissingen wordt een afweging gemaakt tussen aan de ene kant de doelen van ubuntu-nl en de voordelen voor de leden, en aan de andere kant het nadeel van de vervuiling die reclame oplevert. Bij reclame  op het forum wordt er onderscheid gemaakt tussen reclame die door ubuntu-nl teamleden op het forum wordt gezet ten gevolge van samenwerking met een commerciële partij en reclame die door overige leden op het forum wordt gezet. Dit laatste is niet toegestaan.

In het geval van de samenwerking met de HCC is er zo'n afweging gemaakt waarbij we duidelijk voordelen zien.
Zo kunnen we door de samenwerking met de HCC een groot aantal mensen die geïntereseerd zijn in computers en veelal windows gebruiken laten kennismaken met Ubuntu. Het promoten van Ubuntu valt onder de doelstellingen van ubuntu-nl. Als voorbeeld de HCC dagen waar enorm veel bezoekers komen. Ubuntu mag hier van de HCC een stand inrichten om zo Ubuntu te promoten. Ook mag ubuntu-nl tijdens de HCC Linux Themadag een Releaseparty organiseren waarvoor de HCC enorm veel regelt. (ruimte, cd's, netwerk, een aantal ubuntu presentaties, promotie etc.) Dit scheelt ons een hoop werk.

Promotie van ubuntu gerelateerde activiteiten of evenementen georganiseerd door ubuntu leden of externe partijen op de kanalen van ubuntu-nl is voor ubuntu-nl leden toegestaan mits deze gratis toegankelijk zijn of er niet meer dan redelijke kosten voor gerekend worden. Op verzoek van de Community Council wordt promotie voor evenementen of activiteiten die toegankelijk zijn voor ubuntu-nl leden maar waarvoor bij regelmatig bezoek een lidmaatschap van een andere partij is vereist slechts toegestaan indien niet openlijk wordt geadverteerd dat er bij regelmatig bezoek een lidmaatschap verwacht wordt. Dit om ledenwerving op het forum te voorkomen.

We hopen voldoende duidelijk te hebben gemaakt dat we niet voor niets reclame maken, maar dat daar voor ubuntu-nl de nodige voordelen tegenover moeten staan. We passen de forumrichtlijnen aan zodat er geen onduidelijkheid ontstaat over de reclame uitingen die door teamleden worden geplaatst.

Wanneer u zich in bovenstaande niet kunt vinden kan u het beste contact opnemen met de Community Council en aangeven dat u het niet eens bent met bovenstaand standpunt inzake de omgang met andere partijen van ubuntu-nl.

met vriendelijke groet,
ubuntu-nl