Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek importeren  (gelezen 677 keer)

muziek importeren
« Gepost op: 2008/06/19, 22:22:57 »
Ik ben een Ubuntu/Linux newbie maar wil graag het een en ander leren. Hoe krijg ik muziek op de hd zodat ik die kan afspelen met Rhytmbox. Ik begrijp dat Rhytmbox de muziek niet zelf opslaat maar dat alleen het pad naar het bestand wordt gebruikt. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik alle tracks van diverse cd's één voor één moet kopiëren of iets dergelijks. Waarschijnlijk denk ik te moeilijk hoor...
Kierkegaard; "Het leven is alleen achterwaarts te begrijpen, maar moet voorwaarts geleefd worden."

Offline drik

  • Lid
muziek importeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 22:28:31 »
je kunt gewoon cd's importeren
de afzonderlijke tracks worden vanzelf aangemaakt
of begrijp ik je verkeerd?

pjvolders

  • Gast
muziek importeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 22:32:24 »
Hoi,

hiervoor zit er standaard een programma in Ubuntu, het heet "sound juicer" je kan het vinden onder "Audio en video" onder de naam "Muziek cd's kopiëren". Standaard worden de tracks in de "Muziek" map opgeslagen en standaard doorzoekt Rhythmbox deze. En met een beetje geluk vind sound juicer automatisch de artiest en nummers op de cd.

groetje
PJ

Offline joop905

  • Lid
muziek importeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 22:35:56 »

muziek importeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 22:40:43 »
Gevonden. Dank jullie wel. Het was mijn bekende probleem: roepen voordat ik geslagen werd. Merci.
Kierkegaard; "Het leven is alleen achterwaarts te begrijpen, maar moet voorwaarts geleefd worden."