Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ClassicMenu Indicator  (gelezen 270 keer)

Offline HWE64

  • Lid
ClassicMenu Indicator
« Gepost op: 2016/07/16, 11:58:54 »
Ik heb Xubuntu 16.04. Bij mij als je linksboven op de muis drukt krijg je een menu te zien. Is dit menu hetzelfde als je ClassicMenu Indicator zou installeren op Ubuntu? En zo ja waarom kan ik hem dan toch installeren in Xubuntu?
Wie weet hier een antwoord op want ik ben op de Linux distro's nog nieuw.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/16, 12:19:15 »
Nee, dat menu daar bovenin heet tegenwoordig het whisker menu, als ik mij niet vergis. ClassicMenu Indicator is een applet die je aan je balk bovenin (of onderin) kunt toevoegen als een extra pakket lanceerder, maar met het whisker menu al aan heb je deze dus niet nodig :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/16, 12:34:49 »
Correct Topgear! Het Whisker menu.

Henk, hij opent met de Favorieten. De volgorde kan je simpel met slepen via de muis veranderen. Doe ook eens een rechterklik. Zo verwijder je een item uit je Favorieten. Ga je in het echte menu, dan doe je daar een item toevoegen aan de Favorieten met een rechterklik. Er is nog meer mogelijk, maar laten we maar even rustig beginnen :D .

In de Instellingen vindt je een echte menu bewerker. Daar kan je alles mee wat je maar zou willen qua menu!

Zie ook mijn miniboekje over Xubuntu onderin. Misschien heb je er wat aan, net als al die 3000 anderen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/16, 13:06:08 »
Als ik het goed begrijp dan heb je in Xubuntu deze indicator eigenlijk niet nodig en is hij alleen bedoelt voor Unity gebruikers. Ik had er wat over gelezen  in Linux Magazine over die indicator.
Justin, ik had je boekje er nog even bijgepakt en daar had ik het ook kunnen lezen. Dit is wel een andere distro want bij het Wiskermenu zitten de knoppen bij mij onder. Maar dat maakt niet uit.
Heren, bedankt voor de uitleg en ik ga nog eens verder lezen.
gr. Henk
« Laatst bewerkt op: 2016/07/16, 16:41:33 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/16, 13:55:51 »
Dit is wel een andere distro want bij het Wiskermenu zitten de knoppen bij mij onder. Maar dat maakt niet uit.

Hoi Henk,

Ik trek in "mijn" Xubuntu's altijd de werkbalk van boven naar beneden. Dat vind ik een stuk prettiger. Ik heb een varifocus bril en het leesgedeelte zit onder. Dan is het ook handiger als die werkbalk onder zit. Maar het is heus Xubuntu, hoor. Helemaal gelijk aan die van jou!

En in de supermarkt is het weer een ramp, want die prijskaartjes op de (goedkope) onderste plank zitten dan weer te ver weg voor het leesgedeelte :D

Dit leven is wat lastig voor oudere mensen die een leesbril nodig hebben ...

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #5 Gepost op: 2016/07/16, 18:48:44 »
Justin, zelfde werkbalk uitgevoerd (onderin). Bedankt voor de tip. NOG beter het boekje lezen.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ClassicMenu Indicator
« Reactie #6 Gepost op: 2016/07/16, 19:22:21 »
Hoi Henk,

Tip: leg hem onder je kussen! Oh nee, dat gaat niet met een ebook ... .

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021