Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox crasht telkens  (gelezen 3750 keer)

firefox crasht telkens
« Gepost op: 2008/06/27, 14:30:45 »
hallo,
sinds gisteren sluit mijn firefox telkens af. Dit gebeurd bijna om de 5 minuten.
mischien toeval dat ik op hyves zit?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

firefox crasht telkens
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/27, 14:43:54 »
Gaat ie op grijs? Daar heeft volgens mij iedereen last van. Firefox 3 is niet erg stabiel om het zo te zeggen.

Offline Hanssun

  • Lid
firefox crasht telkens
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/27, 14:55:49 »
bij mij crash die ook als ik van cam  veranderd  in http://www.beleefdelente.nl/ maar dat is wel een stuk minder geworden.

KSR

  • Gast
firefox crasht telkens
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 22:44:06 »
Topic is alweer oud, maar sinds kort hetzelfde probleem hier op 3 computers. Als ik Hyves bezoek sluit Firefox zich zelf. Youtube loopt ook niet lekker. Misschien 1 van de redenen?

Offline siegi

  • Lid
firefox crasht telkens
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 23:30:44 »
Heb je toevallig libflashsupport geinstalleerd?
Deze kan ervoor zorgen firefox regelmatig crasht.
Het pakketje is niet noodzakelijk om flash te hebben.

KSR

  • Gast
firefox crasht telkens
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/03, 01:47:15 »
Hoi siegi,  libflashsupport bij mij niet geïnstalleerd.

Marliesje

  • Gast
Re: firefox crasht telkens
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/19, 15:50:07 »
Ook op mijn computer crasht firefox regelmatig, zeg maar om de paar uur. Het gebeurd op een flash presentatie die continu door moet spelen. Geen foutmeldingen of niet, gewoon ineens firefox weg en het bureaublad zichtbaar.

In mijn geval ligt het denk ik niet aan firefox, want Opera doet het ook, maarja, het probleem sluit aan bij dit topic.

Weet iemand misschien of er in ubuntu óf in firefox een errorlog zit waarin ik zou kunnen zien waardoor de browser ineens afsluit?

Het is nogal vervelend, de computers waarop de flashpresentatie draait zijn niet voorzien van toetsenbord en muis. Dus op firefox weer aan de gang te krijgen moet er gereboot worden. (firefox start bij opstarten automatisch en fullscreen op)

En het probleem is een paar dagen geleden pas ontstaan. Aanvankelijk verdacht ik de firefox update, maar toen bleek dat ook Opera en firefox twee vrolijk afsluiten na een paar uur draaien lijkt me dat niet logisch...

Re: firefox crasht telkens
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/19, 16:12:28 »
.xsessionerrors in je Persoonlijke map (wel verborgen bestanden en mappen tonen aanvinken in de opties). Daar is een errorlog van Ubuntu, die ook van de programma's de errors bijhoudt.. Van Firefox weet ik niet 1,2,3 waar die errorlog staat.

Marliesje

  • Gast
Re: firefox crasht telkens
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/19, 16:35:01 »
Heel erg bedankt, daar heb ik wat aan.  :)

Ik heb de errorlog geleegd en firefox weer aangezet, dan weet ik tenminste om welke error het gaat.

Mocht er niets uit de ubuntu errorlog voortkomen, dan zoek ik dan wel verder voor de firefox errorlog. Maar aangezien ik het vermoeden heb dat het niet in firefox maar in ubuntu zit lijkt me dit de beste eerste optie.

Marliesje

  • Gast
Re: firefox crasht telkens
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/21, 14:35:26 »
Het is duidelijk niet een 'fout', want er verschijnt niet in het errorlog nadat firefox zichzelf heeft afgesloten. Al met al weet ik dus nog niet waar het probleem hem in zit.

Ik heb hier twee dagen een ander computertje gedraaid, die hetzelfde is ingericht als degene die firefox problemen heeft. Dit computertje draaide foutloos, totdat ik de laatste instellingen veranderde zodat het computertje zelfstandig kan draaien.
Ik heb gedaan:
Reboot crontab toegevoegd
firefox about:config, browser.sessionstore.resume.from.crash op false gezet (om te voorkomen dat er popup meldingen komen bij het opstarten. firefox wordt niet afgesloten, de beheerder moet gewoon het computertje uitzetten, waarna ubuntu zichzelf afsluit, maar firefox niet - vandaar deze verandering)
Firefox en unclutter toegevoegd aan de sessie lijst zodat beide worden opgestart als de computer wordt aangezet
Hierna begon ook dit computertje ineens het probleem te vertonen. Waar kan het hem toch in zitten?