Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop loopt steeds vast  (gelezen 3024 keer)

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Gepost op: 2007/11/13, 14:13:10 »
Beste mensen  .

Ik gebruik nu eenige tijd ubuntu en heb sinds kort ook ubuntu gutsy gibbon 7.10 op mijn laptop gezet .
Alles werkt zover ik weet ,usb ,grafischekaart ,compiz ,sdcardreader ,ingebouwde microfoon ,internet ,slaap en standby stand ,alleen nog de webcam eigenlijk .
Alleen ik zit met 1 probleem hij loopt telkens vast echt complete bevriezing laptop niks doet het meer muis toetsenbord het eenigste wat ik kan doen is hem hardware matig herstarten .
Ik heb het gevoel dat het komt door firefox of door synaptic hoe gek het ook klinkt .
Telkens als ik 1 van de 2 gebruik slaat hij dus dood .

Dit zijn mijn specs

AMD Turion 64 X2  TL52 1.60 GHz Processor
1024 MB werkgeheugen .
120 GB hdd
NVIDIA GeForce Go 7300 256mb grafische kaart .
Atheros wirreles kaart (doet het perfect btw )

Weet iemand wat dit kan veroorzaken .
Ik heb trouwens niet mijn batterij er inzitten .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

NLWerner

  • Gast
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 16:40:29 »
ik heb een laptop met een geforce go 7400 er in, en ook ik heb dit probleeem. Het probleem kan echter verholpen worden door de restricted driver uit te schakelen. Compiz werkt dan niet meer en staan (althans bij mij) de visuele effecten op geen.

Mijn laptop loopt in ieder geval niet meer vast. volgens mij is het een buggy driver van nvidia.

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/13, 17:12:52 »
Oke maar dan zit ik met een probleem ik speel altijd spelletjes op mijn laptop world of warcraft en zo maar doen die het dan ook gelijk niet meer.
Want anders kan ik beter kijken of ik niet de nvidia drivers van de site kan installeren .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/13, 19:22:52 »
trouwens even een update zolang ik geen firefox of iets opent dan loopt hij tot nu toe nog steeds niet vast .
Kan het niet iets met firefox zijn ?
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Wesley3

  • Lid
    • http://www.experience-radio.nl
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/15, 14:17:48 »
Het zou kunnen. Ik heb er geen last van. Ik heb sinds vandaag 7.10 erop staan en het loopt perfect (ook firefox). ik moet alleen me Orinoco Silver aan de praat zien te krijgen met kismet.
Waar Windows stopt gaat Linux verder

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 14:23:51 »
Firefox loopt af en toe vast bij het afspelen van flash videootjes. Dat komt door de matige kwaliteit van Adobe Flash Player 9 voor Linux. Schrale troost: voorganger versie 7 was nog slechter.

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/15, 16:43:08 »
ik heb wat gezocht op internet wat NLWerner zei klopt de nvidia 7000 serie zit een fout in de drivers of iets .
Het gaat er dus om als je een 7000 serie video kaart heb met een dualcore processor schijnt er ergens wat fout te gaan .
Helaas ben ik de pagina kwijt waar het stond .
Maar we gaan weer even google
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/16, 09:08:44 »
Ik heb weer even gegoogled ben de site weer tegen gekomen er schijnt dus een oplossing te zijn.
Gebruik envy on lagere drivers dan de 1.000 drivers van nvidia te installeren deze houden de crashes tegen als alles goed is

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=587905&highlight=ubuntu+crashes
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/16, 09:15:17 »
Ik heb een Nvidia Geforce 7050 PV en een dual core processor. En totaal geen problemen daarmee.
De standaard driver in Gutsy werkt voor mij dus prima, ook al heb ik een kaart in de 7000 serie.

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/16, 09:36:43 »
Sorry inderdaad heb het verkeerd gelezen het gaat meer om de 7200 , 7300 en de 7400 Grafische kaarten .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

NLWerner

  • Gast
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/17, 16:35:52 »
Citaat van: kamelot
Ik heb weer even gegoogled ben de site weer tegen gekomen er schijnt dus een oplossing te zijn.
Gebruik envy on lagere drivers dan de 1.000 drivers van nvidia te installeren deze houden de crashes tegen als alles goed is

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=587905&highlight=ubuntu+crashes
ik heb via envy de 96.43.01 driver geinstalleerd, en het lijkt nu goed te gaan. ik heb geen knipperend scherm meer, geen freezes tot nu toe (ongeveer 2 uur aan) en de visuele effecten op 'normaal' ingesteld. alles boven normaal kan ik niet inschakelen zonder de standaard driver te installeren.

Offline kamelot

  • Lid
Laptop loopt steeds vast
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/17, 16:50:28 »
Ik heb net de nieuwe beta driver van nvidia helaas werkte de 96.43.01 driver niet voor mij kreeg geen spelle aan de gang .
De nieuw beta driver zorgt er voor dat ik weer spellen kan spelen maar niet compiz kan driver .
Is er geen manier dat ubuntu van de beta driver geen update kan maken voor mensen .
Zodat hij goed geconfigureert dat je ook compiz het doet .

Dit is de link voor de drivers blijkbaar is dit probleem ook bij de geforce 6200 kaarten .

http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_169.04.html
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost