Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee beeldschermen  (gelezen 1841 keer)

Offline yJi

  • Lid
Twee beeldschermen
« Gepost op: 2017/04/03, 17:02:53 »
Heb nu dan wel twee beeldschermen werkend, maar kan het zo zijn
dat je dan ook moet kiezen tussen twee schermen die aan elkaar gelijk zijn!
De grootte dan dus ook, hoewel dat dan ook niet klopt qua calibratie van de schermen.
Of je hebt scherm 1 en scherm 2 en kiest voor de grootste, maar dan is het op het eerste
scherm (op 1 dus) niet meer bereikbaar.
Andersom is het dus net zo.
Doe ik het dan niet goed, begrijp ik het dan niet.
Het ene scherm geef je in als het primaire scherm (2 b.v.) maar dan wordt 1 donker...

Hopelijk begrijpen jullie me  :|
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Twee beeldschermen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/04, 17:04:10 »
Volgens mij begrijp ik je verhaal een beetje
Als je het  primaire scherm gaat spiegelen, dan heb je twee schermen die je kan bedienen, er zal dan geen scherm zwart worden.

Re: Twee beeldschermen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/04, 17:22:26 »
Als je de schermen niet speigelt kun je per scherm de resolutie en rotatie instellen. In het screenshot van RikRik is het linker scherm geselecteerd en kun je die instellingen aanpassen. Klik je op het rechter (groene) scherm dan zul je zien dat dit rood wordt en kun je de instellingen van dat scherm aanpassen.

Via plaatsing van starter kun je aangeven of je de starter op het ene of het andere scherm wilt laten zien of op beide. Met de Schuif die op AAN staat kun je eventueel ook het geselecteerde scherm uitzetten (die ik bijv als ik mijn laptop aan een groter scherm hang)

Offline yJi

  • Lid
Re: Twee beeldschermen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/05, 11:19:18 »
Bedankt aan @RikRik en @DirkJan, beiden begrepen me en DirkJan nog het meest.

Toch DirkJan zie ik toch iets nog over het hoofd bij het instellen terwijl dit eigenlijk toch vrij gemakkelijk hoort te zijn. (leuk hoor zo'n infarct ooit)

Wat ik nu van DirkJan begrepen heb dienen de schermen aparte kleuren te hebben en daar gaat het fout bij mij, want beide schermen hebben dezelfde kleur. Daarom ook dat een scherm soms zwart ? kan worden omdat de kleuren ervan nog niet verandert in rood en groen.
 
@RikRik, de schermen dienen bij mij dus niet gepiegeld te zijn omdat in het ene scherm de kledingbewerk programma's draait in Windows 7 in Virtualbox.
Gek dat ik er nog steeds zo vaak naast zit.

Nu ook een afbeelding van mijn schermen, beiden hebben dezelfde kleur.


Maar dank beiden nog eens weer, even verder puzzelen maar wat ik nu nog niet juist doe...
« Laatst bewerkt op: 2017/04/05, 11:30:45 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Twee beeldschermen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/05, 15:05:24 »
Ik vraag mij af, gebruik je een monitor van 183 cm diagonaal?? Is dit geen tv?
Als ik je goed begrijp , wil je de grootste monitor gebruiken in windows 7 die draait in virtualbox?
Je gebruikt de grootste monitor niet in Linux maar alleen in Windows?

Offline yJi

  • Lid
Re: Twee beeldschermen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/05, 16:18:21 »

Ik vraag mij af, gebruik je een monitor van 183 cm diagonaal?? Is dit geen tv?
Als ik je goed begrijp , wil je de grootste monitor gebruiken in windows 7 die draait in virtualbox?
Je gebruikt de grootste monitor niet in Linux maar alleen in Windows?

Ja, dat klopt dit is/ kan ook een TV-scherm zijn die ook op HDMI kan werken, maar kan ook op VGA.
Het is dus niet alleen maar een TV-scherm. En ja in virtualbox, want anders werkt Digitizer Jr. V5 en Patternmaker V7.5 niet.
Die beide progjes werken alleen maar onder Windows met dank aan de makers.
Digitizer is voor mijn borduurwerk en die is ook niet in het nederlands te verkrijgen, dank aan Wilcom.

Nee, dit scherm werkt ook wel voor Linux hoor, niet alleen voor de Windows progjes in VB.
Verder gebruik ik de TV optie niet! Dit is mijn extra scherm.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Twee beeldschermen
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/05, 17:04:41 »
Ik zie dat je een andere windowmanager gebruikt. Ik heb Ubuntu met Unity, vandaar die andere kleuren. Bij jou aangegeven door de verschillende kleuren blauw. het geselecteerde scherm is net een tint donkerder.

Voorzover ik kan zien heb je de juiste instellingen. Kan op basis hiervan niet verklaren waarom een scherm af en toe zwart wordt.

Wilde gokken:
1. Haal het vinkje bij "stel nieuwe schermen in wanneer ze verbonden worden" eens weg en kijk of dat effect heeft (voorkomt misschien tussendoor scannen naar extra schermen die dan ten onrechte niet worden herkend en op zwart gaan)
2. Kijk eens naar je instellingen bij energiebeheer of schermen daar worden uitgeschakeld bij inactiviteit.

Offline yJi

  • Lid
Re: Twee beeldschermen
« Reactie #7 Gepost op: 2017/04/05, 18:03:00 »
Ik zie dat je een andere windowmanager gebruikt. Ik heb Ubuntu met Unity, vandaar die andere kleuren. Bij jou aangegeven door de verschillende kleuren blauw. het geselecteerde scherm is net een tint donkerder.

Nee, @DirkJan, ik heb het gewoon niet juist ingesteld want nu zijn mijn schermen wel groen en rood.
Wat had ik gedaan dan; wel ik had alleen maar de toetsen-optie gebruikt.
Dus de windows-toets met 'P', daarom bleven mijn schermen dus ook iets verschillend blauw.
Had wel de optie in Linux verder bekeken in het Engels maar kwam er maar niet uit.
Ik had het gelijk daar dienen in te stellen en vervolgens de windowstoetsen-optie gaan gebruiken. (windowstoets en'P')
Dat zag ik dus over het hoofd.

Voorzover ik kan zien heb je de juiste instellingen. Kan op basis hiervan niet verklaren waarom een scherm af en toe zwart wordt.

Wilde gokken:
1. Haal het vinkje bij "stel nieuwe schermen in wanneer ze verbonden worden" eens weg en kijk of dat effect heeft (voorkomt misschien tussendoor scannen naar extra schermen die dan ten onrechte niet worden herkend en op zwart gaan)
2. Kijk eens naar je instellingen bij energiebeheer of schermen daar worden uitgeschakeld bij inactiviteit.

Mogelijk helpen deze tips ook nog, dat vertel ik je nog.

Dank voor jouw tips!  :angel

Maar in de Xfce versie van Mint blijven de schermen wel blauw en alleen daar heb ik Vb in staan en dan komt windows alleen maar dubbel op
in het eerste scherm en na 'geklooi' met mijn toetsen (welke weet ik eigenlijk niet), dan pas komen de windows knoppen onderin pas zichtbaar. Dan kan ik ook alleen beide windows in een keer beƫindigen. Zal ook wel komen dat het daar niet juist is ingesteld, in dit scherm blijft de kleur dus wel iets verschillend blauw net als bovenin.
Eigenlijk staan er dan dus twee versies van windows over elkaar heen en juist niet in mijn grootste scherm.
« Laatst bewerkt op: 2017/04/05, 18:44:59 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro