Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ongelooflijk zo snel als die installatie ging!  (gelezen 619 keer)

Goeroeboeroe

  • Gast
Ongelooflijk zo snel als die installatie ging!
« Gepost op: 2007/04/22, 06:39:03 »
Voor de eerste keer 'n upgrade gedaan in Linux. Ik had geen aparte home-partitie, wist nog niet dat dat handig was toen ik installeerde. Ook geen in om er nu een te maken, dus ik dacht: gewoon proberen.
Met 5 uur was ik klaar, inclusief 't maken van 'n grote back-up, 't opnieuw aan de praat krijgen van VMWare server, enz., enz. En zo te zien zijn alle instellingen gewoon behouden, behalve Pan, maar dat is 'n compleet nieuwe versie, dus dat had niets met 't upgraden te maken.
Ook nog 'n aantal programma's van buiten de depots weer geïnstalleerd en zo.
Zonder de dingen als VMWare server, de back-ups en die niet-depot-programma's was ik in ongeveer twee uur klaar geweest. In XP was ik minimaal drie DAGEN bezig met opnieuw installeren.
't Kan natuurlijk dat ik nog tegen onverwachte dingen aanloop, maar dit is echt ongelooflijk!

Offline mcgyver

  • Lid
Ongelooflijk zo snel als die installatie ging!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/22, 09:35:11 »
Ik heb een schone standaard install gedaan van Feisty zonet. Was in nog geen 20 min. up and running.. Nu nog even tweaken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ongelooflijk zo snel als die installatie ging!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/22, 10:47:06 »
Gisteren mijn testbak geheel geformatteert.
Eerst Win-Xp er op, een behoorlijke klus, maar ik installeer niet alles, 5 uur vind ik lang zat om te testen ;)
Dan Win98 er op, die wilde niet, keurde de schijf af ..... weer 5 uur klooien, maar het zit.
Nu Feisty er op, duurt ondeveer 1 uur, en dan is het systeem gelijk helemaal compleet en werkend !!!!!!

Wat is Ubuntu toch heerlijk vooruitstrevend en vriendelijk,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.