Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16.04 en Lenovo Yoga 510: internetproblemen en productiviteit  (gelezen 1360 keer)

Probleem: ik start Ubuntu en het Netwerk is ingeschakeld, Wifi is ingeschkeld. Vervolgens ga ik naar Systeeminstelling -> Software en updates -> Extra stuurprogramma's: er zijn geen extra stuurprogramma's beschikbaar.

Als ik Ubuntu 16.04 opstart dan heb ik zo nu en dan eens internet (één kans op drie), ik gebruik ook LAN maar dit help ook al niet.  Terug heropstarten.
Yes, ik heb internet en als ik een mail opstel en verzend of andere nuttige activiteiten probeer te verrichten dan heb ik plots geen internet meer.

Ik heb de indruk dat Firefox meer problemen geeft dan de Ubuntu browser.

Ik ben druk bezig met solliciteren: als ik skype gebruik dan plots verbreekt de internetverbinding.
Plots kan ik mijn online agenda, gmail niet meer hebruiken want er is geen internet. Dat is niet erg productief te noemen.

Bovendien vragen potentieële werkgevers mijn cv in word formaat. Dat functioneert niet

Ik begrijp niet waarom Ubuntu zo top is want prodyctief is het al niet, geschikt om te solliciteren ook niet en de internetverbinding is complete rommel.
Ik vraag me af wie mijn argumenten kan weerleggen?

1) Hoe krijg ik stabiel internet?
2) gmail and LibeOffice zijn niet op elkaaar ingespeeld. Bij de preview is er plots een heel andere layout zichtbaar. Wat zijn de alternatieven?
3) Bij de updates zijn er een heleboel pakketen die ik via synopsis pakketbeheer probeer binnen te halen en dat lukt niet want plots heb ik geen internet meer.

Zoveel tijdverspilling om telkens te lezen waar al die pakketen überhaupt nodig zijn. Dat maakt Ubuntu 16.04 toch niet erg productief met al die systeemcrashes de laatste tijd  en het belangrijkste: ik heb amper internet.

Wat zijn de opties?
Hotspots?
Is er iets te koop zodat ik tenminste deftig internet heb?

Misschien ligt het aan mij, maar welke commando's dien ik in te voeren om een overzicht te krijgen wat er mis loopt aan die ath_10k ?

In de tussentijd weer moeten herstarten voor deze simpele vraag. Netwerkprobleem -> zie bijlage  :evil: die ik niet kan posten..
Wist u dat wikipedia niet bestond zonder Ubuntu, KLM niet kon opstijgen zonder Ubuntu en dit besturingssysteem zelfs in de ruimte wordt gebruikt. Veel antwoorden vindt u op onze Ubuntu wiki's of in het archief.

Offline EvC

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 en Lenovo Yoga 510: internetproblemen en productiviteit
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/02, 01:00:49 »
Om een beginnetje te maken:

Alleen Ubuntu of dual-boot met een ander besturingssysteem?
HDD of SSD?
Indien een HDD, met de applicatie Disks (Schijven) al wat testen gedaan?




Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 16.04 en Lenovo Yoga 510: internetproblemen en productiviteit
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/02, 10:00:51 »
Het kan ook aan de driver voor de WiFi chipset liggen, welke chipset wordt er gebruikt?
Mogelijk dat de fabrikant een driver beschikbaar heeft.

V.w.b. cv in Word formaat, dan solliciteer je dus niet bij een bedrijf dat gewend is om met overheden te communiceren.
Bij overheden zijn OpenStandaarden verplicht :lol:
Maar je kunt in LibreOfice ook opslaan in diverse formaten,  zelfs in DOC, DOCx en PDF, dus dat is geen probleem.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.