Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: testservertje installeren zonder internetconnectie (binnen lokaal netwerk)  (gelezen 1096 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik wil op zolder een testservertje installeren en daar dan met een remote comp op inloggen. Ik gebruik een router zonder internettoegang, met de server en de remote desktop (beide Ubuntu) bekabeld eraan. Bij het installeren vraagt de serverinstall om een adsl netwerk. Kan deze niet zonder?

John K

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Als je de 'normale' installatie-cd hebt voor de server (welke je normaal gezien hebt) en niet de netinstall kan hij wel zonder internettoegang installeren, maar zal je niet alle taalpakketten binnenhalen en geen updates uiteraard. Dit heeft als gevolg dat niet alles vertaald zal zijn als je voor een nederlandse installatie kiest.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

En hij installeert niet alle pakketten.
je moet hem dus net zo behandelen als een normale pc en volledig installeren.

Pas wanneer je poorten gaat openen in je router naar het WWW toe zal er van buitenaf verbinding kunnen zijn met je server.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline John K

  • Lid
O.k, dus eventueel met internet verbinding installeren, sudo apt-get update, upgrade, webmin en Openssh erop, en nadien op zolder weer aan de router hangen.

Beadnkt,

John k