Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen 'lokale' printer toevoegen  (gelezen 1909 keer)

Will

  • Gast
Kan geen 'lokale' printer toevoegen
« Gepost op: 2007/11/03, 18:46:50 »
Hallo,

Geen idee of iemand hier raad mee weet...

Vandaag op Gutsy mijn printer (Canon Pixma IP4200) geïnstalleerd. Dat is op zich nog steeds niet echt evident. Eerst het hele gedoe om de juiste driver te installeren want die printer zit nog niet standaard bij Kubuntu. Maar goed, van vorige installaties wist ik al hoe het in de haak zit en het werkte wonderwel!

Aangezien dit zo goed ging, heb ik nog snel een tweede printertje (HP F380) geïnstalleerd. Hier helemaal geen problemen.

Ik moest een aantal dringende documenten afdrukken, dus zette ik mijn Canon gelijk aan het werk. Een twintigtal pagina's ging het goed en toen stopte de printer er plots mee.

Bij de taken (Systeeminstellingen / Printers onderaan scherm tabblad 'Taken') zag ik de documenten in de wachtrij staan. Het bovenste document had vermelding 'Bezig te verwerken'. Enkele malen de wachtrij leeggemaakt en opnieuw geprobeerd: geen resultaat.

Vervolgens heb ik dan mijn printer maar weer verwijderd. Ik wilde hem opnieuw installeren via Systeeminstellingen / Printers / Toevoegen / Printer/Groep toevoegen...

Nu kwam ik er echter achter dat ik geen 'lokale printers' meer kon installeren. Blijkbaar vind KDEPrint of Cups mijn printer niet meeer aan de usb-poort. Wanneer ik echter in het KInfocenter kijk onder USB-apparaten, zie ik mijn printer netjes onder EHCI Host-controller (4) staan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder weer alles opnieuw te moeten installeren?

In elk geval al veel dank om dit te lezen!

Will.

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Kan geen 'lokale' printer toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 19:39:28 »
Bij Ubuntu gaat dit automatisch. Gewoon printer aan usb poort hangen en hij is meteen klaar voor gebruik. Jammer dat dat bij Kubuntu nog niet werkt.

Offline Dave

  • Lid
Kan geen 'lokale' printer toevoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 22:20:55 »
ook de Pixma IP4200 zit er in.

Will

  • Gast
Kan geen 'lokale' printer toevoegen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 08:55:19 »
Bedankt voor jullie reactie, Stani en Dave!
Helaas kom ik er geen stap mee vooruit. Mijn IP4200 heeft dus wel een uurtje of wat gewerkt onder Kubuntu 7.10. Het probleem is dus niet dat ik de driver niet kan vinden.
Wat wel een probleem is dat Kubuntu nu geen enkele, ook de HP F380 niet, aan de USB-poort 'ziet' hangen.
Wanneer ik nu een printer wil toevoegen kan ik geen 'lokale' printer meer kiezen, maar alleen printers op afstand.
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik intussen al geprobeerd heb van de printers op andere USB-poorten te hangen. Dit geeft echter ook geen resultaat.
Ook heb ik gepbrobeerd om KDEPrint en Cups te verwijderen en terug te installeren. Maar ook dit loste het probleem niet op.