Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ASUS EEE 1005P - No network connection  (gelezen 1291 keer)

Offline whitegate

  • Lid
ASUS EEE 1005P - No network connection
« Gepost op: 2010/06/30, 21:25:13 »
Hallo,
Ik heb een stick aangemaakt met "ubuntu 10.04 netbook". Daarna heb ik met mijn 1000P de PC opgestart met de stick om Ubuntu uit te proberen.

De volgende problemen doen zich voor :
  • De microfoon werkt niet. Maar ik heb op de support site van Ubuntu gezien dat ik dat kan oplossen. Dus ik denk dat ik dat kan oplossen.
  • Het netwerk werk niet. Het netwerk lampje brand constant en de laptop krijgt geen verbinding met de router. Ik heb de netwerk configuratie geopend en bewerkt. De SSID is correct; Mode : infrastructure; BSSID : niet ingevuld; MAC Address in gevuld met de MAC van de laptop en MTU staat op Automatic.
    Security is WPA&WPA2. Toch krijg ik geen verbinding.


Als ik de beveiliging van de router weg haal en de verbinding op deze manier te realiseren krijg ik ook geen contact met de router.

Kan iemand mij advies geven omtrent het netwerk probleem.
Als ik met W7 opstart heb ik geen probleem.

Heeft iemand ervaring met het installeren van ubuntu op de ASUS 1005P.


Vriendelijke groeten,

Peter Vooijs
« Laatst bewerkt op: 2010/07/01, 00:23:24 door whitegate »

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: ASUS EEE 1000P - No network connection
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/30, 22:04:51 »
Is het niet toevallig de 1001P?
In dat geval zul je geduld moeten hebben, kijk hier maar eens:

https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks#Asus%201001P

Offline whitegate

  • Lid
Re: ASUS EEE 1005P - No network connection
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/01, 00:26:15 »
Sorrie,
Ik heb een fout gemaakt met betrekking tot het typ EEE PC. In plaats van 1000P moet het zijn 1005P. Ik heb de titel van het oorspronkelijke bericht reeds aangepast.
Bedankt voor de terugkoppeling.

Peter

Re: ASUS EEE 1005P - No network connection
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/01, 08:26:03 »
Ik heb ook een 1005p en het internet werkte perfect na de installatie, zonder moeite.

Als je de windows 7 die erop staat nog hebt, probeer het bios is te flashen met het Asus update tooltje.
Wees hier wel voorzichtig mee, het kan dingen oplossen en goed gaan, maar er zijn mensen die hun pc hierdoor konden weggooien. (Ik heb hem iig wel geflasht zonder problemen)

Probeer hem nu is te installeren met een kabel erin en alle updates binnen te halen na de installatie.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/01, 08:45:53 door Glenn nl »