Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: read/write permission voor Floppys...  (gelezen 837 keer)

Nubilosus

  • Gast
read/write permission voor Floppys...
« Gepost op: 2007/07/31, 15:50:03 »
Ik heb al een beetje zitten googlen maar kom er nog niet uit. Als ik een floppy mount, maakt niet uit onder welke user, zelfs root, heb ik enkel lees-permissies. Als ik probeer de permissies te veranderen krijg ik de melding "Sorry coulnd't change permissions of "Floppy drive: floppy0"".

Kan ik hier iets aan doen, of is Ubuntu gewoonweg neit geschikt voor het schrijven op floppys?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
read/write permission voor Floppys...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 16:04:43 »
Heb je het palletje wat op de diskette zelf zit wel in de goede stand staan?

Nubilosus

  • Gast
read/write permission voor Floppys...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 16:08:37 »
...

Ja, dat heb ik! Ik kan er ook prima op schrijven onder Windows, er staan ook bestanden op. Als ik de floppy benader via de /media map kan ik er wel in schrijven, maar zodra ik de floppy eruit haal/unmount zijn die bestanden er neit meer op. Properties van de Floppy via Computer geeft aan dat alles alleen-lezen is, en zelfs Root kan geen permissies wijzigen.

Nubilosus

  • Gast
read/write permission voor Floppys...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/31, 16:18:36 »
Hmm, nu werkt het opeens. Ik heb de floppy er enkele keren in- en uitgedaan, en nu kan ik erop schrijven.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
read/write permission voor Floppys...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/31, 16:24:29 »
Wat staat er precies in het bestand /etc/fstab ?
Heb je bij system>administration>users and groups bij jouw gebruiker aangegeven dat die gebruik mag maken van floppy's?

Nubilosus

  • Gast
read/write permission voor Floppys...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/31, 16:35:50 »
in fstabd staat voor de floppy /media/floppy rw user noauto 0 0, en ja, mijn gebruiker mag floppy schrijven, hij is lid van root groep