Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pda/smartphone  (gelezen 3920 keer)

pieter27

  • Gast
pda/smartphone
« Gepost op: 2008/07/26, 01:27:09 »
Ik ben van plan me dra een degelijke pda/smartphone te kopen. Momenteel denk ik aan een HTC Touch. Belangrijkste voor mij is echter dat ik het ding kan syncen met ubuntu 8.04. En dan heb ik het voornamelijk over mijn mails, calender (thunderbird), adressen, etc.

Heeft er iemand ervaring met een HTC touch en ubuntu? Of is er iemand die een lijst kent van pda/smartphones die perfect syncen met ubuntu?

bedankt!

pda/smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/26, 14:18:34 »
Vergeet het maar ik ben al ruim een jaar bezig om mijn MDA Vario is een HTC wizard te syncen via kubuntu.

pieter27

  • Gast
pda/smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/26, 19:48:32 »
ook niet met virtualbox?

zijn er andere pda's die makkelijker syncen?

Offline mcgyver

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/30, 07:08:28 »
Palm met PalmOS software (en niet met windows mobile dus)

Offline Allcazar

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/30, 07:42:47 »
Ik heb een HTC S730.  Een onding, om diverse redenen (trage bediening, memory leak, zwakke batterij, eigenaardig gedrag, etc...) .  Een connectie via Bluetooth of USB maken met Ubuntu is nog nooit gelukt.  Ligt niet aan Ubuntu, want die connecteert bijvoorbeeld wel met mijn oude HP Ipaq.  

Laten we hopen dat de Touch beter is, maar op basis van mijn ervaring zou ik terughoudend zijn...
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

pda/smartphone
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/30, 07:46:58 »
Ik zal proberen om binnenkort eens te synchen met ubuntu via mijn openmoko.

Monk.

pieter27

  • Gast
pda/smartphone
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/30, 09:21:21 »
Van OpenMoko had ik ook al gehoord en wat van gelezen en dat lijkt me ook de moeite. Helaas blijken die dingen uitverkocht te zijn. Waar heb jij die van jouw besteld/gekocht? (en wat kostte het,....?).

bedankt voor de info!

pda/smartphone
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/30, 09:40:00 »
Ik heb m bij de duitse leverancier Pulser of Pulsar gekocht voor 313 euro inclusief verzendkosten.
Volg gewoon de links op openmoko.org dan zie je de europese leveranciers.

Waarschuwing: de openmoko is echt een apparaat voor nerds: zeer onstabiel so far.
Het grafische gedeelte is erg traag en het is duidelijk te zien dat het flink achterloopt op apparaten als de iphone.
Niettemin een natte droom voor de fanaten: je kunt m volledig naar je eigen hand zetten als je de kennis hebt.
Alles voor de open-source droom zullen we maar zeggen.

Monk.

ps mijn collega heeft er zojuist iets mee uitgevreten waardoor het apparaat in het splash-screen blijft hangen en niet meer boot .....

Offline eendje

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/30, 11:48:20 »
Wel jammer dat je met die Freerunner nog niet gewoon kunt bellen. Klinkt nog wel experimenteel, terwijl ik het idee had dat basis functies gewoon zouden werken (bellen, adresboek enzo).
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline mcgyver

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/30, 19:51:42 »
Ik heb de HTC P3600 en mijn vrouw de P3650 (Touch). Beide prima dingen, lopen vlekkeloos. Heb niet geprobeerd te syncen in Ubuntu omdat ik vermoed dat dat nog steeds een pain in de ass zal blijken. Op termijn koop ik een Palm of nog liever een Ubuntu telefoon. Ik wacht nog ongeveer 2 jaar, tenzij er iets met spectaculaire recenties voor Ubuntu komt.

pda/smartphone
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/30, 20:19:28 »
Ben op dit moment druk bezig om mijn MDA Vario III te koppelen aan Ubuntu 8.04. Helaas tot nu toe. Ik krijg hem niet eens te zien in bestandsbeheer. Frustratie al om.

Het is bijna het overwegen waard om mijn oude treo 680 terug te nemen.
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070

pieter27

  • Gast
pda/smartphone
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/02, 06:36:02 »
zijn er thunderbird-gebruikers met ervaring met dit progje: http://www.finchsync.com/?

Bedankt!

Offline HP

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/02, 13:56:10 »
Sinds kort voor het eerst een Nokia genomen (N82). Heb nog lang niet alle functies uitgeprobeerd, dus op je vraag kan ik geen sluitend antwoord geven. Usb werkt iig goed, het bestandssysteem van de smartphone wordt gemount en daarmee kun je dus het een en ander doen.

Eigenlijk wilde ik wachten op een goed opensource initiatief (o.a. openmoko), maar met het vooruitzicht dat Nokia Symbian ook opensource gaat maken, vond ik sponsoring van nokia wel een aardige keuze nu
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline mcgyver

  • Lid
pda/smartphone
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/03, 15:01:00 »
Citaat van: arie
Citaat van: mcgyver
Ik heb de HTC P3600 en mijn vrouw de P3650 (Touch). Beide prima dingen, lopen vlekkeloos. Heb niet geprobeerd te syncen in Ubuntu omdat ik vermoed dat dat nog steeds een pain in de ass zal blijken. Op termijn koop ik een Palm of nog liever een Ubuntu telefoon. Ik wacht nog ongeveer 2 jaar, tenzij er iets met spectaculaire recenties voor Ubuntu komt.
Palm Treo680 is in de aanbieding
http://www.pdashop.nl/product/33286/palm-treo-680-qwerty.html
bij wehkamp schijnt hij nog goedkoper te zijn
Heb nu goede telefoons. Nokia 3650, Nokia 6310i (wat mij betreft de beste ooit van de oudere generatie, ik zal hem ook nooit weg doen) en de HTC p3600 die me ook goed bevalt. Denk dat ik de 3650 verkoop en bijpas voor de Treo 650 (tweedehands op marktplaats) Het probleem is dat ik geen telefoon nodig heb en het alleen doe om mee te spelen.