Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie loopt vast  (gelezen 1447 keer)

kosty

  • Gast
Installatie loopt vast
« Gepost op: 2006/08/27, 12:30:33 »
Hallo UBUNTUForum members !

Ik open deze topic omdat ik installatie problemen heb...
Het gedoe van partities heb ik onder de knie enzo, maar dit heb ik nu voor :

Na het aanmaken van 2 partities op mijn 180GB HDD (Er stond al 1x FAT32 en 1x NTFS - Voor linux nam ik 1x18.5GB Ext3 en 1.5GB Swap). En het instellen van de dir's gaat ook fijn.

Alleen bij de installatie zelf gaat het mis ...

Midden in de installatie gaat het mis ( 3x Geprobeerd)

De eerste keer blokeerde het gewoonweg op 49% 2de keer op 39% en de 3de keer op 28%.
Hoe komt dit ?
Het is altijd een clean-install (na formateren) vanaf de live cd ... behalve de installatie heb ik geen enkel ander programma geopent...

De bestanden worden gekopieerd maar , aangezien het blokeerd, had ik de eerste keer (op 49%) 1.24GB opde ext3schijf staan ,en 0mb op de swap....


Hoe komt dit ?
---
Specs :
HP Pavilion t3035.be (Koop : Mei 2005)
AMD Athlon 64 3200+ @ 2Ghz
512MBRam
1 HDD van 180GB - Standaard door HP met 1FAT32 Partitie van +- 4GB
ATi Radeon X300se @ 256MBRam (X300niet-se is 128MBRam)
---


MVG
Kosty

(Zou het de moeite zijn om Xubuntu te instaleren ?Want het KDE deskop van Kubuntu vind ik maar niks...)

budster

  • Gast
Installatie loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 12:39:17 »
Je kan je iso checken of opnieuw downloaden, en eventueel opnieuw langzaam branden (4Xspeed ofzo)
of je kan de alternate install downloanden, branden en die proberen te installeren.

Offline peter3

  • Lid
Installatie loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 12:45:16 »
of je vraagt gewoon de gratis cd's aan via shipit... op 3 weken had ik ze en alles verliep probleemloos... dit is service van de bovenste plank!

kosty

  • Gast
Installatie loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 13:31:44 »
Citaat van: sprinter
of je vraagt gewoon de gratis cd's aan via shipit... op 3 weken had ik ze en alles verliep probleemloos... dit is service van de bovenste plank!
Ha, dat is mijn probleem , HET ZIJN DE SHIPIT LIVE CD'S DIE IK GEBRUIK !

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Installatie loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/27, 13:38:06 »
Bij de alternate kan je tijdens de installatie met Alt-F4 het proces volgen, hadig om te kijken waar het fout gaat.

werkende groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

kosty

  • Gast
Installatie loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/27, 13:43:42 »
Citaat van: r0n.
Bij de alternate kan je tijdens de installatie met Alt-F4 het proces volgen, hadig om te kijken waar het fout gaat.

werkende groeten,
Ron
Dit zijn de CD's die ik liggen heb:

Ubuntu live CD (via shipit en een iso- omdat men geduld op was ...)
Kubntu live CD(Shipit- samen met die ubuntu live cd)
Xubuntu Alternate CD (Iso)

en evt ook nog een SuSe DVD iso van 1.2GB...

Wat kan ik daarmee doen,
Het loopt er gewoon VAST (dus niet aan een bepaald deel), ik kan men muis bewegen, maar geen progies openen ofz
en als ik het zo 1u laat staan zie ik alleen nog m'n muis (die ik kan bewegen) op een zwarte achtergrond...

Offline gercokees

  • Lid
Installatie loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/28, 08:36:05 »
Hoi hoi,
Ik heb dat ook gehad, met practisch elke cd die ik zelf heb gebrand, op elke snelheid (1x, 8x en 24x) en tenslotte ook met SHIP-IT cd's enzovoorts. Kortom, elke keer bij ongeveer 28-35%, hup, vast, en geen beweging meer in te krijgen. Ik heb tenslotte gekozen om handmatig te installeren, direct vanuit het opstartscherm van de Live-CD.

Succes
Groet,
Gerco-Kees
<><

socratux

  • Gast
Installatie loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/28, 12:48:42 »
Mocht je het cd'tje opnieuw branden, maak dan ook gebruik van de md5sum check en data verificatie achteraf. Dit kan in K3b en vast andere brandprogjes ook wel. Dan weet je iig dat het probleem niet ligt bij een fout gebrande cd.

Installatie loopt vast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/28, 14:26:33 »
probeer gewoon de alternate...die installatie is echt vele malen lichter omdat er geen X bij opgestart is.

Xubuntu is echt niet nodig voor jou PC, overigens zijn er programma's die niet draaien onder Xubuntu.