Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: weg met die standaard software  (gelezen 1072 keer)

Offline skunkm

  • Lid
weg met die standaard software
« Gepost op: 2008/02/06, 14:58:07 »
ik werk nou een maandje ofzo met ubuntu dankzij de compiz filmpjes op youtube, maar ik wou af van al die nutteloze standaard rommel die erin staat ik heb toen dus geprobeert commandline system te installeeren en dan met sudo apt-get install gnome gnome te installeren, maar blijkbaar worden al die programma's met gnome mee geinstalleerd...

het enige wat ik eigenlijk nodig heb zijn dingen als nautilus synaptic en andere noodzakelijke/handige dingen die bij voorkeuren en systeem staan
want die totem en al die andere software van openoffice enzo enz.. hoeft natuurlijk niemand
misschien beetje wazig maar ik denk dat iedereen wel ongeveer een beetje snapt wat ik bedoel

weg met die standaard software
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/06, 14:59:42 »
Er zijn tools om je eigen distro te kunnen maken en daar een live cd van te branden.
Gebruik maar even de zoek functie hier dan zul je het tegenkomen.

Monk.

Offline skunkm

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 15:00:52 »
Citaat van: Monkwarrior
Er zijn tools om je eigen distro te kunnen maken en daar een live cd van te branden.
Gebruik maar even de zoek functie hier dan zul je het tegenkomen.

Monk.
je bedoelt toch niet linux from scratch, want dat is waarschijnlijk nog niet echt te doen voor mij maar ik kijk wel even

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
weg met die standaard software
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 15:03:53 »
Er zijn heel wat mogelijkheden om "kaal" te installeren, maar die gaan over het algemeen niet samen met Compiz. En je wil wel Compiz, begrijp ik uit je bericht.

Waarom wil je die standaardprogjes weghebben? Ubuntu pakt in z'n standaardinstallatie maar zo'n 3 GB van je schijf, dus wat is het probleem?

Ik zou die boel gewoon laten staan, en ze alleen verwijderen uit het menu. Dan merk je er niks meer van.

Offline skunkm

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/06, 15:08:02 »
Citaat van: pjotr123
Er zijn heel wat mogelijkheden om "kaal" te installeren, maar die gaan over het algemeen niet samen met Compiz. En je wil wel Compiz, begrijp ik uit je bericht.

Waarom wil je die standaardprogjes weghebben? Ubuntu pakt in z'n standaardinstallatie maar zo'n 3 GB van je schijf, dus wat is het probleem?

Ik zou die boel gewoon laten staan, en ze alleen verwijderen uit het menu. Dan merk je er niks meer van.
zit wat in, maar ik erger mij iedere keer weer zwaar aan die totem mediaspeler das echt een viezerik ik zet bij standaard programma's in plaats van totem vlc daarneer word het nog allemaal geopend met die kuttotem en je kunt em er ook niet afflikkeren want hij is weer ergens noodzakelijk voor waar ik de logica niet van in zie en die iopenoffice rommel is ook maar irritant maar daar heb ik inderdaad nit veel last van als ik die uit het menu haal

Offline skunkm

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/06, 15:16:02 »
en nog iets anders... ik heb een ghost image op een fat32 partitie staan met de boot bestanden io.sys en msdos.sys kun ik deze toevoegen aan grub...?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
weg met die standaard software
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/06, 15:16:03 »
Let a.u.b. even op je taalgebruik; ik vind het nu niet prettig.

Standaardspeler voor een bestandstype wijzigen doe je als volgt:
- rechtsklik muis op bestand
- Eigenschappen
- Openen met

Dus niet direct kiezen voor "Openen met", want dat is een tijdelijke instelling. Via Eigenschappen is het een blijvende instelling.

Offline skunkm

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/06, 15:19:47 »
Citaat van: pjotr123
Let a.u.b. even op je taalgebruik; ik vind het nu niet prettig.

Standaardspeler voor een bestandstype wijzigen doe je als volgt:
- rechtsklik muis op bestand
- Eigenschappen
- Openen met

Dus niet direct kiezen voor "Openen met", want dat is een tijdelijke instelling. Via Eigenschappen is het een blijvende instelling.
sorry voor het taalgebruik bedankt voor het antwoord, maar standaardtoepassingen onder voorkeuren ofzo heeft er dus helemaal niks mee te maken...?

Offline friarTuxs

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/06, 16:09:04 »
Je kan totem wel verwijderen, maar dat doe je dan in synaptic.... Niet via Software toevoegen/verwijderen.. Gaf verder bij mij geen problemen.
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline woteb

  • Lid
weg met die standaard software
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/06, 16:26:28 »
Citaat van: skunkm
ik werk nou een maandje ofzo met ubuntu dankzij de compiz filmpjes op youtube, maar ik wou af van al die nutteloze standaard rommel die erin staat ik heb toen dus geprobeert commandline system te installeeren en dan met sudo apt-get install gnome gnome te installeren, maar blijkbaar worden al die programma's met gnome mee geinstalleerd...

het enige wat ik eigenlijk nodig heb zijn dingen als nautilus synaptic en andere noodzakelijke/handige dingen die bij voorkeuren en systeem staan
want die totem en al die andere software van openoffice enzo enz.. hoeft natuurlijk niemand
misschien beetje wazig maar ik denk dat iedereen wel ongeveer een beetje snapt wat ik bedoel
Zoek eens even op dit forum naar 'blokkendoos' (bij de etalage afdeling), dan vind je een manier om je eigen Ubuntu in elkaar te knutselen. Zo heb ik bijv. een supersnel en licht systeem met IceWM. Hier wat linkjes:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20207
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19669
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11174
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/18172

Vooral die laatste twee links zijn denk ik wat jij precies bedoelt.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)