Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje tussendoor over het aantal leden  (gelezen 1665 keer)

Vraagje tussendoor over het aantal leden
« Gepost op: 2013/08/25, 09:31:46 »
Ik keek net even bij de statistieken:
Totaal aantal leden:    7611
Ik begrijp dat er wat geruimd is in de leden lijst qua leden die langere tijd niet actief zijn geweest.
Echter vorig jaar, waren er nog rond de 14.000 leden, verschil  6389 is dit niet een groot aantal inactieve leden?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/25, 09:34:01 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vraagje tussendoor over het aantal leden
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/25, 14:57:22 »
Eens in de zoveel tijd wordt er een opruiming gehouden van inactieve leden. Leden die al enkele jaren lid zijn en nog helemaal niets gepost hebben en al langere tijd niet zijn ingelogd worden verwijderd.

Bij de eerste opruimrondes al meer dan een jaar geleden zijn er heel veel inactieve leden verwijderd, waaronder ook veel spam- en onzinaccounts. Voordat we een redelijk werkend anti-spam systeem hadden, kregen we er per dag meer dan 20 spamaccounts bij. Veel daarvan werden direct al opgeruimd maar wat er doorheen glipte (omdat het op dat moment niet zeker was of het om een spammer ging) zijn met de latere opruimrondes meegenomen.

Zouden we de leden verwijderen die lange tijd geleden één of enkele berichten geplaatst hebben en daarna niet meer op het forum geweest zijn, dan kunnen we het ledenaantal nog een keer halveren denk ik.

Re: Vraagje tussendoor over het aantal leden
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/25, 16:45:05 »
Duidelijk, bedankt voor je duidelijke antwoord Johan.
Mijn inziens moeten we toch meer leden kunnen werven, nu Linux, toch in de lift zit. Ik zal dit binnenkort eens in de gemeenschapsraad op de agenda zetten. Met de vraag: willen we meer leden, of is dit aantal voldoende?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vraagje tussendoor over het aantal leden
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/25, 18:03:57 »
Meer leden zijn altijd welkom natuurlijk :)

Wat ik persoonlijk dan wel belangrijk vind is dat het dan wel "duurzame" leden zijn, als dat het goede woord is. Dus mensen die Ubuntu (willen gaan) gebruiken en actief willen bijdragen aan deze gemeenschap.

Re: Vraagje tussendoor over het aantal leden
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/25, 18:19:29 »
Dat is idd belangrijk, aan "eendagsvliegen" heb je ook niet zoveel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.