Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: simpele database op offline netbook  (gelezen 765 keer)

Offline Erik_m

  • Lid
simpele database op offline netbook
« Gepost op: 2010/09/22, 19:12:01 »
Hai,

Ik heb een netbook met daarop ubuntu (mint to be exact, maar ok). Nu hangt deze op mijn werk niet aan het netwerk, maar heb ik wel een simpel database programmaatje nodig. Iets wat maar 1 tabel hoeft aan te kunnen, slecteren op de een of andere zoekfunctie en natuurlijk kunnen editen.

Om nu een hele mysql op een netbook te gooien is ook zo wat, en openoffice.org-base snap ik eerlijk gezegd niet zo... ook niet na tutorials. Iemand suggesties?

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: simpele database op offline netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/22, 19:32:27 »
Hai,

Ik heb een netbook met daarop ubuntu (mint to be exact, maar ok). Nu hangt deze op mijn werk niet aan het netwerk, maar heb ik wel een simpel database programmaatje nodig. Iets wat maar 1 tabel hoeft aan te kunnen, slecteren op de een of andere zoekfunctie en natuurlijk kunnen editen.

Om nu een hele mysql op een netbook te gooien is ook zo wat, en openoffice.org-base snap ik eerlijk gezegd niet zo... ook niet na tutorials. Iemand suggesties?

Kijk es onder Toepassingen > Kantoor > OpenOffice. Die heeft een database programma standaard aan boord.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: simpele database op offline netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/22, 19:40:54 »
SQLite ?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Erik_m

  • Lid
Re: simpele database op offline netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/22, 21:38:03 »
en die met de firefoxplugin sqlitemanager... ja, dat is hem. Dank je!