Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plak elke dag een Printje  (gelezen 12542 keer)

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #25 Gepost op: 2014/12/17, 11:54:34 »
Goed idee jvecht!! Het is luid en duidelijk..  Uitprinten... en dan? Waar waar wil je de poster ophangen? Prikborden van bedrijven, winkels, buurthuizen, sportverenigingen, lantaarnpalen, bushokjes, enz 


Alleen mag je niet zomaar overal flyers ophangen op de locaties die jij noemt ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #26 Gepost op: 2014/12/17, 12:00:56 »
Achtergrond was volgensmij bewust wit/kleurloos gelaten i.v.m zelf uitprinten....

Correct. Ik heb ook veel liever een mooie kleurenplaat, maar dat is niet praktisch. Ik had ook graag een leuk logo geplaatst in plaats van dat heel grote woord Linux.

Ik wil best toegeven dat ik geen goede ontwerper ben, maar ik snap er wel degelijk wat van.  Ik heb me erop gericht iets te maken wat op A4 geprint kon worden en dan toch (ergens opgeplakt in een vast veel grotere ruimte dan je kamer) leesbaar zou zijn en de aandacht zou trekken van iemand die terloops langs loopt.

Daarom is dat woord LINUX zo groot gemaakt en daarom zijn de andere teksten ook niet minuscuul. Hang hem maar op en bekijk hem over je schouder met een afstand van drie meter. Dan is er al geen spaan meer van over. De onderste tekst is puur bedoeld voor mensen die al wat geraakt zijn en een stapje dichterbij hebben gedaan.

Ik heb er ook bewust Linux op gezet en geen Xubuntu of Mint XFCE. We moeten hier de krachten bundelen. Het mooie van al onze distributies zijn de keuzemogelijkheden, maar dat snappen al die anderen in de wereld niet. Die kennen alleen dat ene woord van zeven letters, dat met de hoofdletter W begint. Wat je niet hebt, wat je niet kent, dat snap je niet. Zo simpel ligt dat. Ik schuif dus de keuzes voor me uit in dit ontwerp. Zelf snap ik persoonlijk echt niet waarom iemand zelfs op een moderne superbak iets anders zou zetten dan Xubuntu of MINT XFCE, maar ik weet wel dat dat ook een beetje aan mij ligt :D !

En waar ophangen? Niet aan elke lantarenpaal, want een afdruk op een inkjetprinter is niet watervast. Ook geen jaren zestig aktiestijl, lijkt mij. Wat meer klasse en stijl. Netjes vragen voor het ophangen. In het buurthuis, in de bibliotheek of op het prikbord op school, zoiets. Je weet nooit hoe het werkelijk loopt. Misschien mogen sommigen eens een demonstratie geven van een Linux bak en vinden die mensen dat ook leuk om te doen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #27 Gepost op: 2014/12/17, 12:01:27 »
Even wat recht zetten hier, daar ik zeer veel bewondering heb voor @jvecht wil ik hier even vermelden dat ik dat niet goed vond. En dat dit niets met het vakmanschap van hem te maken heeft, maar gewoon mijn open gedachte is dus hoe ik er over denk.

En hier onder heb ik een klein voorbeeld je staan, maar ook is dat weer mijn eigen idee, dus zoals met alles voor verandering vatbaar. En ja ik sta zelf ook volop open voor kritiek  dus aarzel niet voor je mening te uiten, niemand heeft alleen de wijsheid in pacht, denk ik altijd maar.

Heeft u nog een XP computer staan, waar u niks mee doet? Zonde toch!
TIP: zet er eens een Linux systeem op. Het zal je verrassen hoe fijn dat draait! En onderhoud vriendelijk dat is!

Maar u kunt het natuurlijk op op een Windows 7 en Windows 8 of 8.1 computer installeren. En wilt u Windows behouden?, dat is ook geen
probleem, daar u het ook dual-boot kunt installeren zo dat u ze alle 2 kunt gebruiken en vergelijken welke u het liefst gaat gebruiken. 

Maar u kunt het ook op een Mac computer installeren! en nog vele anderen.

Linux vind je op supercomputer, in de ruimtevaart, de server computers waar internet op draait en al die Android tablet en telefoons!
Dat had je vast niet verwacht! dat Linux de wereld leider daar in is!!

Voor meer informatie kijk op: http://www.ubuntu-nl.org

NB. De reden dat ik hier het form niet vermeld is om dat als een nieuweling hier tegelijk gaat kijken, dat hem dat dan weleens goed kan afschrikken. Omdat op een forum hoofdzakelijk de klachten van een heel klein percentage mensen daar worden behandeld, en dat geen recht doet aan het hele Linux.

Vriendelijke groet,

Henk

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #28 Gepost op: 2014/12/17, 12:04:39 »
"NB. De reden dat ik hier het form niet vermeld is om dat als een nieuweling hier tegelijk gaat kijken, dat hem dat dan weleens goed kan afschrikken. Omdat op een forum hoofdzakelijk de klachten van een heel klein percentage mensen daar worden behandeld, en dat geen recht doet aan het hele Linux."

Is ook niet erg, want het forum staat meermaals vermeld op onze website dus indien ze zich geroepen voelen worden ze er vanzelf wel heen geleid :)

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #29 Gepost op: 2014/12/17, 12:13:05 »
Ik ga vanavond pas serieus kijken, en zelfs proberen wat met de tekst te doen, maar wat de tekst van HenkP betreft.......

Mijn mening:

1. teveel tekst.
2. "Zonde toch" verkoopt slecht op de Veluwe waar ik woon :evil: (is helemaal niet nodig) zou bijvoorbeeld ook kunnen.
3. Het nadrukkelijk noemen van andere besturingssystemen haalt de aandacht weg van de eigenlijke boodschap.
4. Mac is alleen maar bekend bij een redelijk selecte groep die geld over heeft, en het is een veel beter OS dan Windows :-*, dus gewoon niet noemen, die groep denkt echt niet aan Linux als OS.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #30 Gepost op: 2014/12/17, 12:23:27 »
Ik ga vanavond pas serieus kijken, en zelfs proberen wat met de tekst te doen, maar wat de tekst van HenkP betreft.......

Mijn mening:

1. teveel tekst.
2. "Zonde toch" verkoopt slecht op de Veluwe waar ik woon :evil: (is helemaal niet nodig) zou bijvoorbeeld ook kunnen.
3. Het nadrukkelijk noemen van andere besturingssystemen haalt de aandacht weg van de eigenlijke boodschap.
4. Mac is alleen maar bekend bij een redelijk selecte groep die geld over heeft, en het is een veel beter OS dan Windows :-*, dus gewoon niet noemen, die groep denkt echt niet aan Linux als OS.

Wat punt 3: betreft, dat wordt eens volgens mij de hoogte tijd om juist wel Windows te vermelden, wat dat betreft een beetje hardere aanpak kan helemaal geen kwaad.
En punt 4: daar heb je wel een goed punt.  =D

Als er zo meerdere zijn met meedenken dan komt het helemaal goed.  =D =D

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #31 Gepost op: 2014/12/17, 12:31:49 »
4. Mac is alleen maar bekend bij een redelijk selecte groep die geld over heeft, en het is een veel beter OS dan Windows :-*, dus gewoon niet noemen, die groep denkt echt niet aan Linux als OS.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn diverse mensen die op dit forum of internationaal al gevraagd hebben hoe Linux te installeren op hun MacBook Pro. Sterker nog: een deel van de Linux- en Canonical-ontwikkelaars, incl. Linus Torvalds himself, gebruiken Ubuntu/Linux op hun MacBook Pro.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #32 Gepost op: 2014/12/17, 12:37:09 »
Ik heb hier nog een zwik Ubuntuflyers liggen (ooit meegejat van de release party :P), met relatief weinig kleur maar een mooie lay-out (destijds gemaakt door het artworkteam). Bij interesse wil ik 'm wel even inscannen.

Timo, die zou ik best eens willen zien! dus kom er maar mee.  =D

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #33 Gepost op: 2014/12/17, 12:37:58 »
Waarschijnlijk omdat de mac book pro een onwaarschijnlijk degelijke laptop is denk ik dan:-)
Maar als er discussie *kan* ontstaan over zoeiets dan moet het er waarschijnlijk gewoon niet in staan?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #34 Gepost op: 2014/12/17, 12:38:20 »
Ik heb ook nog een stel Ubuntu-NL-flyers liggen. Geen idee of dat dezelfde zijn als die Timo heeft :P

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #35 Gepost op: 2014/12/17, 12:43:40 »
Als je (ook) een campagne voor Linux Mint wil beginnen, dan kun je deze campagnewebstek gebruiken: www.linuxtips.be

Het webadres linuxtips.be is kort en makkelijk te onthouden.  :)


Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #36 Gepost op: 2014/12/17, 13:02:23 »
Als je (ook) een campagne voor Linux Mint wil beginnen, dan kun je deze campagnewebstek gebruiken: www.linuxtips.be

Het webadres linuxtips.be is kort en makkelijk te onthouden.  :)

Bedankt voor deze tip, daar ga ik zeker gebruik van maken.  =D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #37 Gepost op: 2014/12/17, 13:08:27 »


Dit zijn de flyers die ik bedoel. Eventueel is het oranje te vervangen door een grijstint, de sponsors waren (volgens mij) puur voor het drukken, dus die zouden weggelaten kunnen worden, hoewel ik dat niet zeker weet, dus pin me er niet op vast. ;)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #38 Gepost op: 2014/12/17, 13:16:48 »
@Timo, bedankt, ziet er mooi uit.  =D

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #39 Gepost op: 2014/12/17, 13:23:56 »
Deze Ubuntu-NL-posters heb ik nog:


(klik om te vergroten)


(klik om te vergroten)

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #40 Gepost op: 2014/12/17, 13:29:33 »
Ik vind "de weg" wel een hele leuke, daar zou je misschien iets leuks van kunnen maken, ook met weinig kleur?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #41 Gepost op: 2014/12/17, 13:30:30 »
Oh hemel, ik heb nog 200 van die 'de weg naar vrijheid is open voor iedereen' posters liggen. Gratis af te halen in Apeldoorn. :P

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #42 Gepost op: 2014/12/17, 13:31:28 »
@Vistaus. Dat is een positieve boodschap.  "de weg naar vrijheid ...  "
@PKing: je kan het "de Veluwe" nooit naar de zin maken  "de weg naar vrijheid ...   ahum

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #43 Gepost op: 2014/12/17, 13:32:05 »
Oh hemel, ik heb nog 200 van die 'de weg naar vrijheid is open voor iedereen' posters liggen. Gratis af te halen in Apeldoorn. :P

Oh ja, die had jij toen meegenomen na die ene RP, toch? Ik herinner me dat we die allemaal in je ouders' auto aan het laden waren :P

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #44 Gepost op: 2014/12/17, 13:40:22 »
lol wie wat bewaard die heeft wat, tis voor mij jammer genoeg te ver weg :P :P :-* :angel:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #45 Gepost op: 2014/12/17, 13:49:44 »
Oh hemel, ik heb nog 200 van die 'de weg naar vrijheid is open voor iedereen' posters liggen. Gratis af te halen in Apeldoorn. :P

Oh ja, die had jij toen meegenomen na die ene RP, toch? Ik herinner me dat we die allemaal in je ouders' auto aan het laden waren :P
Inderdaad. Stuk of 10 wat mee gedaan, nu nog weet ik hoeveel bovenop de kast leggen. Iemand die wel weet wat ie er mee moet mag ze (graag!) komen ophalen. ;)

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #46 Gepost op: 2014/12/17, 13:56:40 »
Die wit-oranje heb ik vorig jaar eens opgehangen op het "prikbord" in het portiek van onze galerijwoningen. Tot 2 keer toe kreeg ik hem verfomfaaid door de brievenbus terug aangeleverd. Blijkbaar is men hier niet zo happig op Ubuntu (of een flyertje zien hangen) :(

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #47 Gepost op: 2014/12/17, 13:59:14 »
hahaha, maar dan weten ze wel dat jij het bent geweest hahahah!!

Hahaha, daar heb je gelijk in! =D

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #48 Gepost op: 2014/12/17, 21:17:11 »
Goed mijn opmaakskills zijn gelijk nul dus de verhoudingen kloppen niet maar het gaat om het idee, zoals ik het zie.

https://www.dropbox.com/s/1ahql4plgsuuyfm/test%20poster.jpg?dl=0


« Laatst bewerkt op: 2014/12/18, 16:17:01 door PKing »
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #49 Gepost op: 2014/12/17, 21:53:25 »
Dat vind ik een heel aardig ander uitgangspunt!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021