@Joris Donders: je maakt me nieuwsgierig naar je printje op café.
Heb je nog een oude (XP) computer waar je nix mee doet?
Zet er eens een Linux systeem op:
Het zal je verrassen hoe fijn dat draait.
Raadpleeg info website.
Download het iso-bestand.
Brand cd/usb >> Opstarten.
@Femke: :-) :-) :-)
Je zegt twee dingen over de laatste print:
1) te veel tekst, maar tevens
2) te weinig tekst (branden cd/usb >> Opstarten).
Als je mij kunt vertellen welke stappen nodig zijn om Ubuntu draaiende te krijgen op een willekeurige pc (en je weet dit op een A4-tje uit te leggen of mensen enthousiast te maken zelf de ontdekkingstocht te laten beginnen) dan gaat hier de vlag uit.
Je zou ons kunnen helpen en bij wijze van oefening het kunnen uittesten:
Bezoek de website en schrijf op welke stappen nodig zijn om het OS van je keuze als een zonnetje te laten draaien. Ben je dan ook gelaveerd tussen de beperkingen van je hardware en heb je de smaak van je desktop kunnen bepalen? Ik hoop dat je terugkomt met aanbevelingen voor de website die het proces kunnen verbeteren.
@allen: Welke doelgroep heeft u voor ogen als u een Ubuntu-advertentie zou willen maken?
We hebben de afgelopen weken gepraat over slogans en "uitdagingen" voor Ubuntu, en zijn op zoek gegaan naar de sterke punten van Ubuntu. Veel zijn we niet opgeschoten. Ik ben geen marketingman. Hoe zeg je iets in weinig woorden, ik weet het niet.
Praktische tip voor iedereen die teksten wil aanleveren: Ga woorden tellen, wees zuinig met de ruimte. Tekstschrijven voor advertenties is moeilijker dan je zou verwachten. Welke boodschap moet worden verteld en heeft de lezer daar ook boodschap aan? Durf te kiezen, anders kiest de klant.
Grafische vormgeving is geen wetenschap, maar een ambacht. Voor boeken gelden andere regels dan voor advertenties. Er zijn fysiologische en technische beperkingen, modegrillen en hypes, maar er zijn geen wetten.
[edit: typo]