Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding beelscherm bij CD  (gelezen 1488 keer)

aquila

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Gepost op: 2006/08/23, 19:48:02 »
ik heb hier wat fotoos van de foutmelding die ik krijg van m'n beeldscherm.



het beeldscherm zelf geeft deze waarschuwing of wat het ook is.



dit is van die live CD ofzo waarmee je het kan instaleren. Het ligt niet aan de CD want op m'n andere computer heb ik het wel geinstaleerd met dezzelfde cd.
het beeld is erg onduidelijk. het is zelfs zo erg dat je niks meer kunt lezen en de helft van het beeldd is ook weg. en ik kan m'n beeldscherm op dat moment niet meer bedienen.

aquila

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/23, 19:51:58 »
deze post is om mezelf te abonneren op dit onderwerp, sorry

socratux

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/24, 12:50:33 »
Ik ken deze melding niet, maar het heeft neem ik aan met je huidige resolutie en verversing te maken. Bij een tft scherm kun je bijv. niet een te hoge verversing instellen.
Het lijkt erop dat hij aangeeft, dat de huidige configuratie niet klopt en moet (standaard) zijn: resolutie 1280*? en 60 Hz verversing. Raar dat alleen je lengte (lijkt mij) maar niet bijv. 1024 erbij staat.

Je hebt niet toevallig na een installatie je monitor omgewisseld?
Wat voor monitor heb je? Zet meteen ook maar even het type videokaart hier en ook de output van /etc/X11/Xorg.conf

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/24, 13:03:36 »
Ja, dat moet de resolutie zijn. Mogelijk dat de X configuratie toch niet de monitor heeft herkend en dus opstart met een hele ontoepasselijke resolutie waardoor je scherm begint te klagen. in xorg.conf zou ik de resolutie (tijdelijk) even verlagen en dan de juiste monitor config erbij zoeken.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

budster

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/24, 13:04:03 »
ik denk dat dit een melding is van je monitor (niet je OS) dat hij een te hoog input singnaal krijgt aangeeft dat hij dit zelf naar zijn maximale resolutie zet.

En ik denk dat hij maximaal 1280 bij 60Hz aankan, dus of je het even lager wilt zetten.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/24, 16:31:30 »
Je kan X opnieuw configureren met
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Bij de meeste dingen mag je de standaard default waarde opgeven (gewoon enter drukken)

Bij resoluties neem je de resoluties die je wil en die je scherm aankan
en je stelt een vernieuwingsfrequentie in van 60Hz

----
of anders de resoluties/vernieuwingsfrequentie handmatig aanpassen in
/etc/X11/xorg.conf
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

aquila

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/24, 21:44:07 »
me monitor is een lCD scherm van 1024 x 768 ( gekocht bij aldi, merk medion) ofzo. ook heb ik linux nog niet geinstalleerd omdat ik geen ene bal kan zien( wel vormen en kleuren enzo maar dat is het dan ook wel.)

socratux

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/25, 12:39:15 »
dan zou ik idd even doen wat Profox aangaf, kennelijk stond je resolutie hoger dan je monitor aankan zoals Budster al zei.

aquila

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/25, 17:01:42 »
zou ik eerst alles nog moeten vinde  want je kan bijna niks lezen.ook is er een gedeelte onderaan weggevallen. Ik bedoel dus te zeggen dat heel Linux onbruikbaar si want je ziet allen vage figuren.

aquila

  • Gast
foutmelding beelscherm bij CD
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/25, 17:03:37 »
oh w8 ff bij het menu van m'n beelscherm staat 75,1 HZ kijken of ik dat kan verandere... niet dus. is het de resolutie, te veel kleuren, contrast of iets anders.



woont er niet iemand in Amsterdam dat die dan ff alles kan regelen? kwoon in zuid( de pijp )