Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xvid naar divx  (gelezen 1328 keer)

xvid naar divx
« Gepost op: 2013/03/04, 20:24:42 »
beste forumleden
even een vraag over een filmpje
mijn dvdspeler kan via usb een divx afspelen maar mag niet groter zijn dan 720 X 576
nu heb ik hier een filmpke maar dit is xvid
heb ubuntu 12.04.2
en heb al eens avidemux geinstalleerd maar vind het niet hoe ik dit moet omzetten
alvast bedankt voor de hulp

Re: xvid naar divx
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/04, 21:47:03 »
Met VLC
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Gamer

  • Lid
Re: xvid naar divx
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/04, 22:40:13 »
Volgends mij is geen verschil tussen difx en xfid.
Maar heb je al geprobeerd om het video bestand af te spelen op je DVD speler.

Re: xvid naar divx
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/04, 22:43:17 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: xvid naar divx
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/05, 09:54:18 »
Het kan zijn dat die standalons speler naar de fourCC code kijkt, de code die aangeeft welke codec het is, en eist dat het een code is van divx. Door eenvoudig code te wijzigen, speelt de video dan eventueel wel af. Maar daarnaast hebben stand alone spelers vaak nogal beperkingen en ondersteunen soms geavanceerde encoderingsintellingen niet. fourCC codes kan je aanpassen met een hexadecimale editor, maar er bestaan ook tooltjes voor. Is het videoformaat te groot, of speelt hij dan nog niet af, dan moet je toch transcoderen met zo eenvoudig mogelijke instellingen. Winff is misschien het gemakkelijkst hiervoor: probeer enkele formaten tot je er één vindt die werkt.

Het is wat behelpen, maar avi en divx zijn toch zowat passé. Je volgende standalone zal probleemloos hoge definitie H.264 in mkv of mp4 container aankunnen.


Re: xvid naar divx
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/24, 13:42:34 »
Volgends mij is geen verschil tussen difx en xfid.
Maar heb je al geprobeerd om het video bestand af te spelen op je DVD speler.
als ik een xvid bestand wil afspelen lukt dit niet
het moet echt divx zijn en niet groter dan 720 x 570
heb al een paar dingen geprobeerd zoals winff maar krijg het alsnog niet voor mekaar

Offline Gamer

  • Lid
Re: xvid naar divx
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/26, 21:12:47 »
Heb je de specificaties wel eens vergeleken met een video die we afspeeld?
Het zou ook kunnen zijn dat de fim die niet afspeeld een te hoge bitrate heeft of dat het audio gedeelte niet voldoet aan de specificaties. controleer dit eens als je dat nog niet gedaan had.
Je kan deze informatie zien bij eigenschappen van het bestand, en dan een na laatste tabblad.

Offline vanadium

  • Lid
Re: xvid naar divx
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/27, 10:57:44 »
Je hebt ondertussen al eens geprobeerd de fourCC code aan te passen, onderstel ik.

Re: xvid naar divx
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/29, 16:31:11 »
Je hebt ondertussen al eens geprobeerd de fourCC code aan te passen, onderstel ik.
heb ik geprobeerd
zonder al te veel succes eigenlijk

had dit nog gevonden
mencoder walk.avi -oac mp3lame -lameopts cbr:mode=2:br=96 -af resample=44100 -srate 44100 -ofps 20 -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:cbp:trell:vbitrate=300 -vf scale=480:360 -ffourcc DIVX -o walk15.avi
maar dit is een resolutie voor een klein schermpje denk , wat was slechte kwaliteit
« Laatst bewerkt op: 2013/03/29, 17:35:48 door metalhead »

Offline aartje

  • Lid
Re: xvid naar divx
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/30, 08:51:05 »
Je hebt ondertussen al eens geprobeerd de fourCC code aan te passen, onderstel ik.
heb ik geprobeerd
zonder al te veel succes eigenlijk


Heb je dat ook al eens met het programma "cfourcc" geprobeerd ?
Is te installeren met synaptic. Als je dat gedaan hebt (heel klein programmaatje)
doe dan eens "man cfourcc"