Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu gezakt.  (gelezen 17982 keer)

Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #50 Gepost op: 2011/11/28, 10:36:39 »
"Vistaus.... doormiddel van het installeren van de gnome-tweak-tool in Gnome 3 met Gnome shell kun je de ontbrekende knopjes op de vensters terug halen door het op All (Allemaal) te zetten. Even uit en weer inloggen en klaar (dit was bij Fedora 16 het geval). Kleine moeite groot plezier."

Ja, dat wel. Maar dan nog blijft de werkwijze onlogisch voor normale gebruikers. Dat constant switchen van activiteiten om een ander venster aan te klikken, die lange programmalijst en dat werken met werkbladen... hoeveel normale gebruikers (dus meerendeel Win neem ik aan, oftewel de doelgroep waar Unity zich op richt) zouden daar mee kunnen werken?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #51 Gepost op: 2011/11/28, 11:24:14 »
"Vistaus.... doormiddel van het installeren van de gnome-tweak-tool in Gnome 3 met Gnome shell kun je de ontbrekende knopjes op de vensters terug halen door het op All (Allemaal) te zetten. Even uit en weer inloggen en klaar (dit was bij Fedora 16 het geval). Kleine moeite groot plezier."

Ja, dat wel. Maar dan nog blijft de werkwijze onlogisch voor normale gebruikers. Dat constant switchen van activiteiten om een ander venster aan te klikken, die lange programmalijst en dat werken met werkbladen... hoeveel normale gebruikers (dus meerendeel Win neem ik aan, oftewel de doelgroep waar Unity zich op richt) zouden daar mee kunnen werken?

Het is precies dezelfde werkwijze als linux mint 12. Ik zie, merk en herken je probleem niet.  De werkwijze van mint12 en gnome-Shell heeft een gemiddelde windowsgebruiker na enige gewenning zo onder de knie. Ook de werkwijze van Unity vraagt een om leerperiode.Windowsgebruikers weten wel wat het is:een periode van gewenning,
windows 3, windows 95 windows xp, windows vista , windows 7 naar windows8
 
« Laatst bewerkt op: 2011/11/28, 11:55:29 door RikRik »

Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #52 Gepost op: 2011/11/28, 13:57:00 »
Ubuntu is de beste distributie, en dat zal altijd zo blijven.

Ik heb alle distro's geprobeerd, maar ik voel me gewoon thuis bij het systeem.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #53 Gepost op: 2011/11/28, 17:32:35 »
Als het op tellen van het marktaandeel aankomt dan zeggen dit soort cijfers mij veel meer. Kijken bij populaire sites wat het OS van de gebruikers is. Als je dan Android even niet meetelt komt je hier al op rond de 30% van de Linuxgebruikers bij Ubuntu en dan meteen tien keer zo weinig, dus rond de 3% voor de volgende distributies. Helaas is de grootste groep Linux gebruikers onbekend.   

Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #54 Gepost op: 2011/11/28, 17:44:01 »
Ubuntu is de beste distributie, en dat zal altijd zo blijven.

Ik heb alle distro's geprobeerd, maar ik voel me gewoon thuis bij het systeem.

Mee eens en niet alleen Ubuntu ook Ubuntu- gebaseerde distros, Mint, Elementary OS, Pinguy OS, Bodhi enzovoorts.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #55 Gepost op: 2011/11/28, 18:05:27 »
Ubuntu is de beste distributie, en dat zal altijd zo blijven.

Ik heb alle distro's geprobeerd, maar ik voel me gewoon thuis bij het systeem.


Zo is het.
Zonder Debian geen Ubuntu en zonder Ubuntu geen Mint.
Eigenlijk mag je ze optellen tov de concurentie als Suse en Fedora

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #56 Gepost op: 2011/11/28, 18:09:42 »
Ubuntu is de beste distributie, en dat zal altijd zo blijven.

Ik heb alle distro's geprobeerd, maar ik voel me gewoon thuis bij het systeem.


Zo is het.
Zonder Debian geen Ubuntu en zonder Ubuntu geen Mint.
Eigenlijk mag je ze optellen tov de concurentie als Suse en Fedora

Dat optellen maakt eigenlijk niet zo gek veel uit, als de cijfers die ik gaf over OS´en bij wikimedia een beetje kloppen dan krijg je eerst Ubuntu dan niks, dan nog niks en nog een hele tijd niks en dan alle anderen.  :)

Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #57 Gepost op: 2011/11/28, 19:27:48 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #58 Gepost op: 2011/11/28, 20:31:23 »
Ik heb alle distro's geprobeerd, maar ik voel me gewoon thuis bij het systeem.
Allemaal?

http://futurist.se/gldt/wp-content/uploads/11.10/gldt1110.png

http://futurist.se/gldt

Zo, dat is een prachtig plaatje freethebee, de familie debian is wel erg gegroeid :D  


Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #60 Gepost op: 2011/11/28, 21:28:13 »
Wat is de oorzaak van de daling voor Ubuntu? Im niet 100% overtuigd dat het komt door Unity. Zelf ben ik geen fan van Eenheid. Ik heb, tot op dit moment zitten met Ubuntu 10.10. Op de lange weekend hier in de VS, was ik uiteindelijk gedwongen om Ubuntu (ik verpest alles in mijn eentje!) Opnieuw te installeren, zodat ik ervoor kiezen om Xubuntu 11,10 installeren. Tot nu toe ben ik te genieten van Xubuntu veel. Zijn zeer schoon en helder en FAST. Mijn computer heeft een opgeblazen gevoel bij het gebruik van Ubuntu, zelfs versie 10.10. Ik kan commentaar geven op Linux Mint wel, maar zal moeten geven Mint een binnenkort te proberen. Xubuntu is heel eenvoudig te configureren en opnieuw te regelen en zijn zeer vergelijkbaar met Ubuntu pre-Eenheid. Maar meer op dat voor een andere keer.

Eenheid kwam met de Natty versie die terug was in april van dit jaar, maar Linux Mint haalde Ubuntu terug in eind 2010 na de 10.10 Maverick release. Waarom? Zijn Linux-gebruikers uiteindelijk moe van verandering?

Elke nieuwe release van Ubuntu brengt een soort van verandering. Welke muziek speler is standaard? Banshee? Rhythmbox? Maakt het uit? Gebruikers gewend raken aan een programma na een tijdje. Ik genoot Rhythmbox tot Banshee overnam. Dan, ik hou van met Banshee en de integratie met Ubuntu One gevonden, mijn podcasts, mijn radio stations, etc. Maar nu Ubuntu gaat terug naar Rhythmbox! Hetzelfde is gebeurd met de standaard chat-programma. Empathie, Pidgin, kopjes bevestigd met touw, etc. Wat dacht je van Ubuntu haalt een en gaat mee? Als Ubuntu maakt een app een standaard app, moet dan het geven van extra middelen aan de ontwikkelaars. Dit zou stollen een bepaalde app als standaard voor een tijdje.

Een ander ding dat het heen en weer standaard apps probleem zou oplossen zou worden hebben een rolling release cyclus. Op zijn minst, denk ik dat zou helpen.

Ja, zelfs I. .. "Meneer I Heart Ubuntu" kan krijgen moe van alle veranderingen. Ik wil gewoon een systeem dat werkt en is snel. Weet je nog toen Ubuntu beloofde onder 10 seconden opstarttijd? Zijn als het Ubuntu heeft ADD of iets ... Hey look! Een eekhoorn! En op naar een ander project Ubuntu is koken op.

Een vertaling met haren maar vond het toch wel goed. :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #61 Gepost op: 2011/11/28, 21:47:14 »
Maar goed dat je er ff bijzette dat het om een vertaling ging,ik dacht dat je de draad kwijt was. XD XD XD
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #62 Gepost op: 2011/11/28, 21:58:23 »
Citaat
Een vertaling met haren maar vond het toch wel goed
Grappig, vertaald met Google?  =D
Ik dacht direct, en als de schrijver nu eens Ubuntu 11.10 met gnome classic had geprobeerd, dan was die misschien wel net zo dolenthousiast geweest. =D
Unity-fans kennen de trucjes en weten hoe ze efficiënt met deze shell moeten werken..deze discussie is en blijft the neverending story

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #63 Gepost op: 2011/11/28, 22:05:14 »
LOL!!  :D =D Lache....

Maar... Is het niet wat overdreven, kijkende naar sommige artikelen op blogs en sites, andere communities en fora, dat mensen nog steeds door gaan met hameren op hetzelfde stuk en dat sinds de 11.04 versie van Ubuntu toen Unity z'n echte intrede deed?
Eén brok of eerder een golf van negativiteit en klaagzang. Nu ook nog steeds....

Met Gnome 3 is het precies hetzelfde verhaal, andere distro's worden afgebrand omwille van het implenteren van Gnome 3......


Ik snap het allemaal niet meer en het zal wel allemaal zo horen tegewoordig. Als het mensen niet aan staat zoek wat anders zoals Debian 6 met Gnome 2, kan men nog even mee vooruit voor een jaartje of 1,5 tot 2 in een oude en vertrouwde omgeving. Of zoals sommigen hier doen en die gozer in het artikel... dus Xfce gaan gebruiken. Er zijn ook andere mogelijkheden natuurlijk. :)

Op het moment is het nog steeds in een kringetje blijven rondlopen en het benieuwd het mij wat het gaat geven met de 12.04 release. Eens kijken of de klaagzang dan nog steeds door de web wereld gonst in de verschillende fora's, communities, op blogs en sites.....

Op een bepaals punt moet daar toch eens een einde aan komen.... Toch? Of is het zoals RikRik zegt een neverending story

Eén ding is wel zo.... het continu switchen tussen de applicaties, Evolution vervangen door Thunderbird, van Rhythmbox naar Banshee en weer terug etc..... zoiets komt een distro natuurlijk niet helemaal ten goede als die besluitloosheid aan blijft houden. Verandering is en kan goed zijn maar dat moet niet blijven terugkeren bij elke nieuwe versie van Ubuntu.

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #64 Gepost op: 2011/11/28, 22:16:37 »
Ach Gnome3shell en Unity zijn eigenlijk nog spiksplinternieuw  en dat zal nog wel een tijd duren tot dat het helemaal op punt staat .. ook logisch.
En zo lang zal er ook wel verder over gelult   gebabbeld worden maar eens stopt dat ook.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu gezakt.
« Reactie #65 Gepost op: 2011/11/28, 22:25:51 »
Dat klopt Wanda en dat is ook wat ik al eens eerder zei, het heeft de tijd nodig om te groeien en "volwassen" te worden.
Ik denk dat we tegenwoordig gewoon teveel verwachten soms én het moet van meet af aan al perfect en stabiel werken. Dat gaat helaas niet en dat is met alles zo. :)