Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL herkeuring kritiek  (gelezen 31948 keer)

Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Gepost op: 2010/10/25, 22:19:03 »
Op dit moment ben ik in Orlando voor de Ubuntu Developer Summit die daar deze week gehouden wordt. Daar sprak ik met LoCo-raad lid Laura Czajkowski over de herkeuring van Ubuntu NL.

Dennis heeft nog steeds niet gereageerd op het verzoek om een afspraak te maken voor een tweede herkeuring. Als het nog veel langer gaat duren dan is het over voor Ubuntu NL en raken we onze officiële status kwijt. Het moet nu echt niet langer duren.

Ik stuur dit ook per mail naar Dennis toe, maar ik wil toch dat iedereen het ook weet. Dit moet echt veranderen, anders dan hebben we een probleem met de LoCo-raad.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/25, 22:22:06 »
Fijn dat je dit soort dit communiceert naar de gemeenschap. Ik neem aan dat je ook hebt verteld dat de andere mensen achter Ubuntu NL druk bezig zijn geweest met het vastleggen wat we doen en hebben gedaan.

Succes en veel plezier daar ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/25, 22:30:23 »
Volgende LoCoCouncil meeting 16 november.
Klik links bovenin op Documentatie

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 22:43:09 »
Als ik me alles zo bekijk is het einde wat betreft de officiële status. Dat is de indruk die ik krijg. Positieve hoop heb ik daar al tijden niet meer voor.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/26, 23:01:10 »
Als ik me alles zo bekijk is het einde wat betreft de officiële status. Dat is de indruk die ik krijg. Positieve hoop heb ik daar al tijden niet meer voor.

Dus jij hebt uitvoerig de met veel man en vrouw-kracht opgebouwde wikipagina gelezen en daaruit deze conclusie getrokken? Als dat serieus zo is, dan is het einde voor alle LoCo-teams.

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/26, 23:08:13 »
In hoeverre is het mogelijk de herkeuring te doen zonder Seveas? Afgezien van het feit dat het natuurlijk niet wenselijk is.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/26, 23:09:17 »
In hoeverre is het mogelijk de herkeuring te doen zonder Seveas? Afgezien van het feit dat het natuurlijk niet wenselijk is.

Is denk ik wel mogelijk, maar dan moet Seveas sowieso even antwoorden op zijn mailtje. Dat is nu het belangrijkste. Ik denk dat SWAT het daarna wel alleen aankan.

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/26, 23:21:28 »
Als ik me alles zo bekijk is het einde wat betreft de officiële status. Dat is de indruk die ik krijg. Positieve hoop heb ik daar al tijden niet meer voor.

Dus jij hebt uitvoerig de met veel man en vrouw-kracht opgebouwde wikipagina gelezen en daaruit deze conclusie getrokken?
+1, Het zou spijtig zijn moest dit door een stom communicatieprobleem voor niets blijken.

Ik kan aannemen dat het loco contact geen tijd heeft, maar het minste dat je zou kunnen verwachten is dat hij gezonden communicatie doorgeeft aan het team/community als hij het zelf niet kan oppakken.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/26, 23:31:09 »
@siegi: +1 Of op zijn minst een mailtje beantwoorden van het LoCo-hoofd. Dat hoeft niet heel lang te zijn.

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/27, 08:57:22 »
Is denk ik wel mogelijk, maar dan moet Seveas sowieso even antwoorden op zijn mailtje. Dat is nu het belangrijkste. Ik denk dat SWAT het daarna wel alleen aankan.

Ik bedoelde eigenlijk als Seveas niet reageert op wat voor mail dan ook.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/27, 09:40:46 »

Ik kan aannemen dat het loco contact geen tijd heeft, maar het minste dat je zou kunnen verwachten is dat hij gezonden communicatie doorgeeft aan het team/community als hij het zelf niet kan oppakken.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand in al die weken geen 5 minuten heeft om dit even te regelen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Maar goed, het geeft maar weer eens aan hoe kwetsbaar de organisatie is als je centrale posities in de handen van maar 1 mens legt. Dit moet echt veranderen. Maar volgens mij roep ik dat al zeker 4 jaar.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/27, 09:51:49 »
En dat is wat ik dus bedoel laacque. Het hangt wel degelijk af van het LoCo-hoofd en is het op deze manier, sorry dat ik het zeg, niet waard om nog langer LoCo hoofd te blijven.
Zeker gezien z'n insteek hier die zéér nihil is.

Spijtig voor de mensen die er wél de tijd en moeite insteken maar zonder een aktief LoCo hoofd stelt het ook weinig voor. Na al die tijd nog niet eens even een mail kunnen beantwoorden..... tja, dan ga je nadenken. Het is bijna 3 maanden geleden sinds de keuring en in die 3 maanden heeft Dennis z'n kop niet 1 keer laten zien over dit onderwerp.
Wat moet je dan met zo'n gast....?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/27, 10:32:35 »
Is er niemand die hem telefonisch kan benaderen?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/27, 10:48:19 »
Hij heeft een telefoonnummer: http://www.kaarsemaker.net/contact/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #14 Gepost op: 2010/10/27, 11:02:00 »
Waar is de brand? LoCo lidmaatschap loopt pas af op 2011-06-22.

http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-nl
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #15 Gepost op: 2010/10/27, 11:56:27 »
Is er niemand die hem telefonisch kan benaderen?

Ik kan ook wel langsgaan, hij woont in Lelystad en ik in Almere, dus ik ben zo bij zijn huis.

@testcees: Het lidmaatschap wel, maar de herkeuring is al volgende maand.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #16 Gepost op: 2010/10/27, 12:02:12 »
Volgende LoCoCouncil meeting 16 november.
Even voor de duidelijkheid. Er is 16 november inderdaad weer zo'n herkeuringsmeeting. Maar wij staan niet op de agenda voor zover ik weet. Volgens mij is het idee dat wij (ubuntu-nl en de LoCo Council) een afspraak maken voor wanneer de volgende herkeuring van ons plaatsvindt. Die afspraak is volgens mij nog niet gemaakt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #17 Gepost op: 2010/10/27, 12:39:29 »
@Wazzzaaa: Ow, in dat geval snap ik het al. Maar dan nog zou Seveas wel even 5 minuutjes kunnen nemen om die afspraak te maken. Nu wacht Laura al een paar weken. Dat geeft geen goede indruk.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #18 Gepost op: 2010/10/27, 15:27:40 »
Waar is de brand? LoCo lidmaatschap loopt pas af op 2011-06-22.

http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-nl
Ik ben ('in-person') vrij duidelijk door LoCo-raadslid Laura Czajkowski verteld, hier in Orland FL, dat het gebeurd is voor Ubuntu NL als er niet snel een reactie komt van Dennis op haar vele pogingen om een afspraak te regelen om de eerder al gefaalde herkeuring over te doen. Dus daar is de brand.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #19 Gepost op: 2010/10/27, 19:23:36 »
Niks aan te doen Sense dat sommigen wat traag van begrip zijn of oogkleppen op hebben. Het is een ernstige zaak voor Ubuntu NL en de vraag is of het deze nederlaag weer te boven komt natuurlijk als de status ontnomen wordt.

Accepteren, dat zoiemand totaal niks meer laat horen of verder nog iets doet en dan met de eer gaat strijken (denk aan de prijsuitrijking) die anderen meer toebehoort en dan ook nog op IRC tijdens de keuring zaken uit de duim moet gaan zuigen omdat men niet op de hoogte is hoe het echt verloopt, kan men dit toch gewoonweg niet. Of wel soms? Echte voorbereiding was er niet bij als ik me dat log van destijds zo bekijk.


Wat zijn nu 5 of 10 minuten van een stukje vrijetijd om eventjes een e-mail te beantwoorden? Juist... totaal niks als men ergens iets om geeft.
Het is duidelijk dat men dat dus niet doet.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #20 Gepost op: 2010/10/27, 19:55:41 »
Gewoon een telefoontje plegen: http://www.kaarsemaker.net/contact/  ;)
Of die 10 andere mogelijkheden op die pagina uitproberen om hem te contacteren.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/27, 21:14:42 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #21 Gepost op: 2010/10/27, 19:55:55 »
Niks aan te doen Sense dat sommigen wat traag van begrip zijn of oogkleppen op hebben. Het is een ernstige zaak voor Ubuntu NL en de vraag is of het deze nederlaag weer te boven komt natuurlijk als de status ontnomen wordt.

Ik zou dit wel willen relativeren. Volgens mij is in zoverre ik het kan overzien het enige echt belangrijke dat Ubuntu-nl verliest als ze haar officiële status kwijtraakt de mogelijkheid om gratis cd's te kunnen uitdelen. Dat is niet leuk, maar met sponsoring niet onoverkomelijk.

Belangrijker dan die officiële status lijkt het mij dat het aangenomen voorstel om Ubuntu-nl besluitvaardiger, opener en effectiever te maken wordt uitgevoerd. Belangrijke besluiten worden uitgesteld omdat Ubuntu-nl geen besluiten kan/wil nemen op dit moment. Op een stuurloos schip gaan debatteren onder welke vlag gevaren wordt lijkt mij persoonlijk niet zo zinvol. Zolang de voorgestelde gemeenschapsraad niet effectief is verdient Ubuntu-nl wat mij betreft zowieso geen officiële status.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #22 Gepost op: 2010/10/27, 20:28:33 »
Op een stuurloos schip gaan debatteren onder welke vlag gevaren wordt lijkt mij persoonlijk niet zo zinvol. Zolang de voorgestelde gemeenschapsraad niet effectief is verdient Ubuntu-nl wat mij betreft zowieso geen officiële status.
Verdorie Thomas, de spijker op zijn kop en daar ben ik niet blij mee..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #23 Gepost op: 2010/10/27, 21:22:24 »
Belangrijker dan die officiële status lijkt het mij dat het aangenomen voorstel om Ubuntu-nl besluitvaardiger, opener en effectiever te maken wordt uitgevoerd. Belangrijke besluiten worden uitgesteld omdat Ubuntu-nl geen besluiten kan/wil nemen op dit moment. Op een stuurloos schip gaan debatteren onder welke vlag gevaren wordt lijkt mij persoonlijk niet zo zinvol. Zolang de voorgestelde gemeenschapsraad niet effectief is verdient Ubuntu-nl wat mij betreft zowieso geen officiële status.

Ik ken niet alle ins en outs, maar dit beeld begint zich ook aan mij steeds meer te openbaren.
Dit gekenschets hebbende, rijst (althans bij mij) wel de vraag, wat er dan nodig is om het stuurwiel weer operationeel te krijgen, want zo voortmodderen lijkt me geen aantrekkelijke optie.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #24 Gepost op: 2010/10/27, 21:32:55 »
@asphyxia: Wat in mijn ogen zou moeten gebeuren is dat het Ubuntu-NL Team hoofd wordt, dus samen met Dennis. Dan is er altijd pakweg een man of (tot op heden) 6 die de boel kunnen aanpakken.