Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.  (gelezen 2739 keer)

Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.
« Gepost op: 2014/02/26, 13:42:53 »
( Opgelost )    Hallo, na met behulp van dit forum mijn Ubuntu  12.04 al aardig onder de knie te krijgen, miste ik opeens mijn in Windows veel gebruikte Virtuele Pdf - Printer.   Na een tip op dit forum, via cups/pdf staat hij er nu ook op en is  zichtbaar naast mijn standaard Canon  MP 550  ( via usb. )    Nu wilde ik een pagina van dit forum als Pdf naar de PC. sturen,  Bestand / Afdrukken / dan krijg je de keuze /-------- Pdf-printer / Canon-printer ( usb. ) / en afdrukken naar Bestand  ------- In afdrukken naar Bestand zag ik ook de optie Pdf. , dat met die cups was dus misschien niet nodig geweest.   Wanneer ik met die Pdf. - printer een pagina van dit forum wil sturen naar de Pc. , stuurt hij alleen maar de  bovenste helft van de pagina .  Het tweede gedeelte van die pagina krijg ik niet te zien, hij stuurt wel een pagina-gedeelte, maar leeg met alleen maar onderaan de standaard Ubuntu regels ( Disclamer - license - Forum links ).  Print ik met mijn usb. Canon-printer dezelfde pagina, dan print hij ook maar de halve pagina en laat de tweede helft ook leeg, op het al eerder genoemde onderschrift na.  Je zou toch zeggen die werken onafhankelijk van elkaar, kan iemand voor mij een oplossing en/of tip bedenken, in de instellingen heb ik het niet kunnen vinden.   Vr.  gr.   Oldtimer. :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/28, 10:41:29 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/26, 14:53:11 »
Het probleem ligt niet bij de printer, maar bij firefox. Deftig een webpagina printen blijkt een probleem, waar niet alleen firefox, maar ook andere browsers last mee hebben. Als je eerst alles selecteert, en dan de selectie print, ziet het er alweer anders uit: alles verschijnt, maar tussen de paginaovergangen verdwijnen er enkele lijnen ...

Re: Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/27, 16:12:40 »
vanadium, oke, dat weten we dus ook weer en bedankt voor de reactie.   Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/27, 17:02:07 »
vanadium, heb net ontdekt, dat als je onderaan op een topic klikt op Print , je dan een volledig print overzicht krijgt wat je dan wel in zijn geheel naar je Pdf-printer of Usb-printer kan sturen.  En dan staat wel alles na het printen er op, wel wat klein, maar toch.    Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Virtuele PDF- printer print maar halve pagina.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/27, 18:26:29 »
vanadium, heb net ontdekt, dat als je onderaan op een topic klikt op Print , je dan een volledig print overzicht krijgt wat je dan wel in zijn geheel naar je Pdf-printer of Usb-printer kan sturen.  En dan staat wel alles na het printen er op, wel wat klein, maar toch.    Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Webpaginas bieden inderdaad soms een "printvriendelijke" versie aan, om die reden.