Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar 10.04 LTS mislukt  (gelezen 595 keer)

Upgrade naar 10.04 LTS mislukt
« Gepost op: 2010/09/03, 12:50:01 »
Bij het upgraden van de laatste LTS-versie naar 10.04 LTS krijf ik bij het begin van het installatieproces (dus nadat dat onderdelen gedownload zijn) de volgene foutmelding:

"Fout bij het toepassen:
E. Couldn't configure predependent jre for openoffice. org writer 2 latex, probably a dependency cycle."

Op het Engelstelige forum zag ik dat ik niet de enige ben die hierop stuit, maar de uitleg/oplossing die daar werd aangedragen is voor een eenvoudige gebruiker als ik ben niet begrijpelijk.
Wie helpt mij?

jesse2314

  • Gast
Re: Upgrade naar 10.04 LTS mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/03, 12:52:27 »
Oke staan er nu belangrijke bestanden op je pc die je niet gebackupt heb?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Upgrade naar 10.04 LTS mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/03, 13:03:07 »
Oke staan er nu belangrijke bestanden op je pc die je niet gebackupt heb?
Hehe, altijd goed om ff te vragen of er backups zijn ja ;)

Een "dependency cycle" klinkt niet goed. Het fijne weet ik niet ervan. Maar pakket A is afhankelijk van pakket B, en pakket B is afhankelijk van pakket A. Bij predependent moet A eerst bijgewerkt worden voordat B bijgewerkt kan worden. Alleen moet B eerst bijgewerkt worden voordat A bijgewerkt kan worden.. Zie je het probleem?
Ik kan niet zo 1, 2, 3 vinden hoe je dit oplost. Maar je kunt het volgende proberen:

 - Gebruik je PPA's? Schakel deze uit en probeer het nog eens
 - de-installeer 1 van de pakketten. (ik zou writer2latex de-installeren, die kun je na de upgrade weer installeren)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!