Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB problemen  (gelezen 1363 keer)

USB problemen
« Gepost op: 2008/01/14, 00:54:41 »
Hallo iedereen.

Regelmatig moet ik mijn pc herstarten omdat Mevrouwtje het nodig vind om USB problemen te hebben. Mijn Externe hardeschijf wordt niet meer gevonden weergeven en de USB hub en alles daaraan is daardoor ook te beroerd om te werken.

Nu heb ik even het commando dmesg geprobeerd en ik krijg dit resultaat:
http://docs.google.com/Doc?id=dfb98xrk_8jpxpdggr

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Groet vlerk

Edit
Ik krijg overigens wel stroom via de USB, want mijn telefoon wordt wel opgeladen, en de usb-hub heeft een ledje branden.

Offline vanadium

  • Lid
USB problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 09:26:41 »
Blijft de schijf problemen geven als je ze rechtstreeks aan de USB poort van de PC koppelt?

USB problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 13:47:49 »
De hardeschijf is rechtstreeks gekoppeld aan de USB van de computer. Op een van de vier poorten die achterin de PC zit. Daarnaast zit er nog een muziek/toetsenbord ontvanger, een printer, en een USB hub. De USB hub heeft een kabel waaraan ik regelmatig mijn telefoon op aansluit. Vooraan de pc zitten nog twee ongebruikte USB poorten.

Maar de problemen doen zich dus niet alleen voor bij de hardeschijf, maar ook bij andere apparatuur. Ook heeft mijn muis af en toe problemen dat hij veel te traag reageert.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
USB problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/15, 18:30:00 »
Dan zou het kunnen dat er een (hardware?) probleem is met je usb poorten.
Je bent in ieder geval niet de enige met dit soort problemen:
[url]http://www.google.com/search?aq=f&num=20&hl=en&newwindow=1&safe=off&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Anl%3Aofficial&hs=nrU&q=%22hub_port_status+failed+%28err+%3D+-108%29%22&btnG=Search[/url

Heb je de usb poorten aan de voorkant ook al eens geprobeerd?