Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties  (gelezen 3419 keer)

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties
« Gepost op: 2014/11/03, 15:33:25 »
Met dank aan professor Ni Guangnan
« Laatst bewerkt op: 2014/11/03, 19:52:18 door duportail »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Een nieuw woord is geboren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/03, 16:29:16 »
Tof, maar jammer van die My Little Pony-achtige eenhoorn. Iets wat meer in de huisstijl van Ubuntu past zou mooier zijn. :)

(Deze bijvoorbeeld)

Re: Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/29, 20:09:30 »
@duportail: Mooi gemaakt! Ben het wel met Timo eens, maar niettemin vind ik hem toch wel erg mooi :) Vind je het goed als ik dit plaatje post op de Twitter en Facebook van Ubuntu-NL? Uiteraard met credits aan jou.

Re: Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/01, 22:55:43 »


eigenlijk spijtig dat je een tussenversie hebt genomen en niet de LTS (Trusty)  :-[ maar toch heel leuk gemaakt.

Het little pony aspect vind ik nog redelijk meevallen; het geeft Ubuntu iets 'kinderlijk eenvoudig' mee.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/01, 22:58:24 »
Het little pony aspect vind ik nog redelijk meevallen; het geeft Ubuntu iets 'kinderlijk eenvoudig' mee.

Zo had ik er nog niet over nagedacht. Daar heb je inderdaad wel een punt :)

Re: Een nieuw woord is geboren voor ubuntu promoties
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/01, 23:12:05 »
Citaat
Het little pony aspect vind ik nog redelijk meevallen; het geeft Ubuntu iets 'kinderlijk eenvoudig' mee.
Een deel van het publiek zal alleen ‘kinderlijk’ zien, vrees ik. Daarom pre-testen reclamebureaus hun uitingen. Het publiek ziet soms iets heel anders dan bedoeld. Ook pictogrammen, waarvan je denkt dat ze duidelijk zijn, leiden nog verrassend vaak tot misverstanden bij een deel van de doelgroep(en), zo mocht ik ooit ruimschoots geïllustreerd zien in een lezing over het onderwerp.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon