Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VSFTPD en USB schijf met NTFS partities  (gelezen 605 keer)

Offline Fred1965

  • Lid
VSFTPD en USB schijf met NTFS partities
« Gepost op: 2011/07/12, 20:01:03 »
Hoi,

Ik ben gewoon een beginner, ik heb naast W7 Ubuntu geinstalleerd als server en ben er erg blij mee. Bedoeling is wel dat W7 eraf gaat.

Ik heb als FTP server VSFTPD geinstalleerd en gebruikers aangemaakt, zover geen probleem. Zelfs een aparte map per gebruiker ging goed. Echter wil ik de home map per gebruiker op de externe USB schijf hebben in een NTFS partitie. Kan dat? Ik heb al geprobeerd een verwijzing te maken in de huidige home map (onder media\...) maar dat werkt niet. Wie weet het?

Alvast bedankt...
Fred

Offline ivo

  • Lid
Re: VSFTPD en USB schijf met NTFS partities
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/12, 21:30:33 »
Ik denk wel dat dat kan.
Stel de homedir van een ftp user op je Linux is /home/ftp/piet
En op je NTFS disk heb je een directory /ftphomes, ik noem maar wat
Dan maak je in de /ftphomes directory een directory piet aan.
Onder directory /home/ftp verwijder je de directory piet.
Die vervang je door een symbolic link
ln -s  /ftphomes/piet /home/ftp/piet

Als je nu naar de directory /home/ftp/piet gaat kom je feitelijk in /ftphomes/piet
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Fred1965

  • Lid
Re: VSFTPD en USB schijf met NTFS partities
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/13, 17:49:20 »
Beste Ivo,

Dat heb ik geprobeerd, vooralsnog geen succes.

Ik heb dus een USB externe HD van 1,5Tb, verdeeld in 4 partities. Ik moet daarbij bij deze USB schijf de NTFS partitie genaamd Overig hebben in mijn voorbeeld. Daarin heb ik een map aangemaakt met submap voor de user in kwestie. Met jouw tip wordt een link gemaakt in de de reguliere home map waar je in komt als je een FTP client gebruikt (voor deze user). Echter doet de link niets in de FTP client (windows omgeving) als je het aanklikt.

Mvg
Fred