Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Picasa start niet  (gelezen 614 keer)

Offline johan100

  • Lid
Opgelost: Picasa start niet
« Gepost op: 2010/09/12, 18:32:06 »
t/m versie 9.10 kon ik Picasa vanaf de Google-site downloaden, installeren en er mee werken. In Ubuntu 10.4 kan ik het bestand downloaden en installeren. Bij Toepassingen -  Grafisch is het te vinden, echter opstarten doet Picasa niet, ook van van uit de terminal

foutmelding:
hans@HP-laptop:~$ picasa, /usr/bin/picasa
picasa,: command not found
hans@HP-laptop:~$  /opt/picasa/bin/picasa
/opt/picasa/bin/picasa: regel 139:  3631 Segmentatiefout         "$PIC_BINDIR"/wrapper check_dir.exe.so
/opt/picasa/bin/picasa: regel 175:  3734 Segmentatiefout         "$PIC_BINDIR/wrapper" regedit /E $registry_export HKEY_USERS\\S-1-5-4\\Software\\Google\\Picasa\\Picasa2\\Preferences\\

Ik heb Ubuntu 10.4.1. 2 dagen geleden geïnstalleerd, de gebruikelijke media-zaken toegevoegd (Ubuntu restricted extra's, libdvdscc2, w32 codecs). Er kan dus nog niet zo veel mis zijn met mijn Ubuntu.

Enig idee wat hier verkeerd gaat?

P.S.
Ik zie gegevens van de teminal altijd zo mooi vierkant omlijnd op dit forum staatn, heb echter geen idee hoe je dit doet. Als iemand mij dit kan uitleggen, dan heel graag.

Johan:
Ubuntu 10.4.1
HP laptop: Athlon 3200, 1 Gb

Oplossing:
Na plaatsing van dit topic nog wat gezocht op Engelse fora. Daar gevonden dat Picasa 2.7 in Ubuntu 9.10 wel werkt, maar in ubuntu 10.4 niet altijd. Picase 3.0 beta zou wel werken. Dat heb ik geïnstalleerd en dat klopt inderdaad.




« Laatst bewerkt op: 2010/09/12, 18:50:22 door johan100 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Opgelost: Picasa start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/12, 20:09:26 »
P.S.
Ik zie gegevens van de teminal altijd zo mooi vierkant omlijnd op dit forum staatn, heb echter geen idee hoe je dit doet. Als iemand mij dit kan uitleggen, dan heel graag.

Klik boven het vak waarin je je tekst typt, op de knop waarop een # staat. Voor en achter de cursor verschijnt dan het woord 'code' tussen blokhaken. De tekst die je vervolgens typt komt dan in zo'n omlijnd vak in je bericht te staan. Voor tekst die daarná komt maar die je niet in dat vak wilt hebben, zet je de cursor gewoon ná het tweede woord 'code' voordat je verder typt.
Wil je achteraf een deel van je tekst in zo'n omlijnd vak zetten, dan selecteer je de bewuste tekst en klikt op de knop met het #