Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ctools  (gelezen 338 keer)

Offline maivey

  • Lid
installatie ctools
« Gepost op: 2013/12/11, 22:34:09 »
hallo allemaal,

ik ben momenteel bezig om alle bord pc,s op een basis school te voorzien van ubuntu
dit draait echt geweldig ook alle drivers en software draait als een trein zonder problemen op deze pc,s
nu moet er alleen bord software geinstalleerd worden zogeheten ctools  en avmedia software (tvkaart)
nu ik al zon 20 jaar winhoos gebruiker ben kom ik hier niet echt uit ... er staat een wel een installatiebeschrijving bij maar hier kom ik niet uit
kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven ?
 het gaat om de nieuwste ubuntu  en deze drivers  http://www.c-tools.nl/Files/Software/installfile-linuxdriver.tar.gz
en http://www.c-tools.nl/Files/Producten/Penbord/Ubuntu%20PenBord%20Software%20Installation.pdf

tv kaart is avermedia super 007 kaartje zie dat die wel ondersteund wordt door ubuntu aleen bij de installatie wordt ie niet gevonden

iemand die mij een eindje op weg kan helpen
alvast bedankt

Erik d en ongeveer 200 leerlingen van obs de viersprong


Re: installatie ctools
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/11, 22:41:39 »
Hallo Eric, je hebt het daar over "de nieuwste Ubuntu" maar je link verwijst naar Ubuntu 8.04 en die is vijf en een half jaar oud!
Wat bedoel je met 'bord software' / ctools en met avmedia software?

Offline maivey

  • Lid
Re: installatie ctools
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/12, 20:14:29 »
hallo  paul,
klopt in die link staat een uitleg over de installatie onder ubuntu 8.04 daarom kom ik er ook waarschijnlijk niet uit
ik heb nu dus de nieuwste ubuntu 12.4.3

bord software is software om beeld te krijgen op het whitebord voorin de klas (ctools)
avmedia is de sotware/drivers van de tvkaart die het whitebord aansturen

die link zijn dus de drivers alleen wet ik niet hoe ik die aan de praat krijg onder 12.4.3

grt Erik