Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom ik ben overgestapt.  (gelezen 3596 keer)

Offline Xelron X

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #25 Gepost op: 2013/05/15, 01:22:34 »
Ik ben niet echt een forum mens dat ik dagelijks, wekelijks iets post. Ik kijk zo af en toe voor info en héél soms als me wat in het oog komt waar ik eventueel weet van heb probeer ik het te posten. Maar dit draadje jaagt mij eigenlijk een beetje weg van dit forum. Gewoon vanwege de manier waarop jullie hier met elkaar en andere leden omgaan. Daar ben ik het met Tuxx toch wel geheel eens.

Als ik zo kijk naar sommige reacties vind ik dat het niet door de beugel kan om een lid van dit forum op zo'n kinderachtige manier te behandelen en uit te schelden voor trol. Dit getuigd van onvolwassenheid en onvolwassen gedrag bij sommige leden naar mijn bescheiden mening. Daar zinkt mij toch de moed van in mijn schoenen daar ik ervan uit ga dat het volwassen mensen zijn en geen kinderen die hier gereageerd hebben.

Ieder mens heeft zijn/haar vrije meningsuiting en is dus vrij om zijn of haar mening over iets te posten in een draadje als ze dat zouden willen. Het maakt daarbij niet uit of het al vele malen aangekaart is geweest of niet. Heb wat respect voor elkaar want je wil zelf ook niet zo behandeld worden. Ik durf te wedden dat als iemand zo rot tegen je gaat doen, jij jezelf ook flink op je tenen getrapt voelt. Daar ben ik 100% zeker van.




Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #26 Gepost op: 2013/05/15, 01:39:00 »
@Pjotr wat reageer je weer lekker volwassen,  ik erger me meer aan jou manier van reageren dan aan een onderwerp dat blijft terug komen. 

En Tuxx ik ben het helemaal met je eens dat dit soort reclame toestanden niet thuis horen bij Linux.  Voor mij was dat jaren geleden ook een rede om over te stappen naar kubuntu, en mijn prive systemen over te zetten naar Debian. Voor mij is het ook een principe zaak, want of het nu uit kan of niet, het hoort er niet in te zitten.

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #27 Gepost op: 2013/05/15, 02:00:35 »
Vraagje aan de Unity-haters: wat voor (privacygevoelig) OS hebben jullie op je smartphone?

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #28 Gepost op: 2013/05/15, 07:49:42 »
@Pjotr, bijzonder kinderachtige reacties. Je zou ook kunnen aangeven dat de dash discussie al gevoerd is en naar revevante topics verwijzen, of gewoon niet lezen en/of reageren.

@Vistaus, altijd andere partijen erbij halen, maakt geen sterke argumenten. Dat google zich schandelijk misdraagt is oud nieuws, datzelfde geldt voor MS en Apple.  Canonical zit nog lang niet in de buurt van de houding van eerdergenoemde bedrijven, maar ze maken wel steeds vaker stappen in die richting.  Dat windows naar huis belt is slecht, maar te verwachten, je hebt ten slotte met MS te maken. De wijze waarop dit in Ubuntu gebeurt, is op zich veel minder ernstig, maar ik til er persoonlijk veel zwaarder aan, omdat ik zoiets niet verwacht in een linux distro.

Het is een beetje jammer dat er vaak zo spastisch gereageerd wordt op kritiek op Canonical en Ubuntu.

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #29 Gepost op: 2013/05/15, 09:11:41 »
Dit is een LoCo. Wat moeten nieuwe gebruikers wel niet denken als ze zien dat er zo met klagende gebruikers wordt omgegaan? Wat als ze zelf nou ooit een klacht hebben? Wordt die dan ook zo beantwoord?

Vistaus, wat heeft dat er in godsnaam mee te maken dat ik door de eerder genoemde reden ben over gestapt? Ik weet donders goed dat je op Android van Google wordt bespiedt. En dat geldt zeker ook voor Apple, die vroeger IBM nog wel afschilderde als big brother en dat nu zelf is.
De vraag welk mobile OS de ¨unity haters´ (Wat een slechte benaming voor mensen die niks tegen Unity hebben maar Canonical) gebruiken is TOTAAL niet relevant!

En ik vind het ook jammer om te zien dat mensen in hun signature links hebben staan naar hun websites en Twitter over Linux en Ubuntu, maar ondertussen een stel kinderachtige idioten zijn die zonder mening hun geliefde OS verdedigen. Typisch iSheep/retardows/fandroid gedrag.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #30 Gepost op: 2013/05/15, 09:46:29 »
Na een installatie ben ik al gauw een uur bezig om alles te pimpen en te tunen naar hoe ik dat wil, om maar wat te noemen.
Daar heb ik een mooi scriptje voor:  http://devrijepc.nl/ubuntu/27-installatie-ubuntu. Weliswaar specifiek voor De Vrije PC, maar goed. Het idee is dat deze uiteindelijk meerdere desktops kan verzorgen: Ubuntu/unity en Lubuntu/lxde.

@Tuxx. Jammer van de laatste paar regels, die doen afbreuk aan je (uitstekende) betoog.

Je hebt gelijk over de sfeer hier op forum: het komt regelmatig voor dat discussies uit het niets ontsporen en forumleden  respectloos worden bejegend. Diverse forumleden menen ook zich als moderator op te stellen, terwijl ze dat niet zijn. Om die reden(en) raad ik het forum niet aan bij de gebruikers van mijn project, ze zouden zomaar eens van een koude kermis thuiskomen. Helaas.

</offtopic>

Ja, ook ik maak me best wel zorgen om de commerciële vrijages van Canonical en het daarmee verband houdende privacy-verlies. Maar zolang ik dat nog steeds op een gemakkelijke manier kan aanpassen (sudo apt-get remove unity-lens-shopping -y) dan blijft voor mij Ubuntu met die aanpassing de beste optie om de gebruikers van De Vrije PC van dienst te zijn. En ja, ik blijf het in de gaten houden, want helemaal lekker zit het niet.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 09:56:34 door markba »

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #31 Gepost op: 2013/05/15, 10:05:25 »
Met zoveel keuzes en zoveel mogelijkheden ...... waarom nu Microsoft gaan terugkiezen omwille van een lullige Amazon-add ?
Vistaus heeft een zeer groot punt i.v.m. Firefox en Google , maar daar schijnt niemand van wakker te liggen blijkbaar.

De Amazon-adds zijn met één toverspreuk uit te schakelen (expres zo makkelijk gemaakt .... ?), definitief. OpenSuse, Debian, Fedora enz, bieden volwaardige en plausibele alternatieven voor Ubuntu; dus ik zie geen reden om dan gewoon het platform 'linux' te gaan verlaten voor een besturingssysteem dat meer nadelen biedt dan voordelen, dus dat verhaal klopt in mijn ogen niet.

Maar goed, mocht je je dan vinden in Windows : veel plezier ermee  !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #32 Gepost op: 2013/05/15, 10:10:19 »
Na een installatie ben ik al gauw een uur bezig om alles te pimpen en te tunen naar hoe ik dat wil, om maar wat te noemen.
Daar heb ik een mooi scriptje voor:  http://devrijepc.nl/ubuntu/27-installatie-ubuntu. Weliswaar specifiek voor De Vrije PC, maar goed. Het idee is dat deze uiteindelijk meerdere desktops kan verzorgen: Ubuntu/unity en Lubuntu/lxde.

@Tuxx. Jammer van de laatste paar regels, die doen afbreuk aan je (uitstekende) betoog.

Je hebt gelijk over de sfeer hier op forum: het komt regelmatig voor dat discussies uit het niets ontsporen en forumleden  respectloos worden bejegend. Diverse forumleden menen ook zich als moderator op te stellen, terwijl ze dat niet zijn. Om die reden(en) raad ik het forum niet aan bij de gebruikers van mijn project, ze zouden zomaar eens van een koude kermis thuiskomen. Helaas.

</offtopic>

Ja, ook ik maak me best wel zorgen om de commerciële vrijages van Canonical en het daarmee verband houdende privacy-verlies. Maar zolang ik dat nog steeds op een gemakkelijke manier kan aanpassen (sudo apt-get remove unity-lens-shopping -y) dan blijft voor mij Ubuntu met die aanpassing de beste optie om de gebruikers van De Vrije PC van dienst te zijn. En ja, ik blijf het in de gaten houden, want helemaal lekker zit het niet.

Ja, mijn excuses. Ik verlaag me hierdoor naar het ¨Pjotr¨ niveau.

sudo apt-get remove unity-lens-shopping -y, ja. Maar weten nieuwe gebruikers dat die over een tijdje naar de pc winkel gaan? Ik denk het niet. Als Canonical en Shuttleworth zo graag geld willen grijpen, dan moeten ze een overstap maken op closed source of het zelfde doen wat Novell en Red Hat doen.

Oh en ik gebruik al lang geen Windows meer. En Vistaus heeft een punt van Mozilla en Google. Maar daarvoor gebruik ik nu ook Debian en iceweasel.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 10:12:56 door Tuxx »

Offline Xelron X

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #33 Gepost op: 2013/05/15, 10:14:14 »
Met zoveel keuzes en zoveel mogelijkheden ...... waarom nu Microsoft gaan terugkiezen omwille van een lullige Amazon-add ?


Ik kan het gemist hebben maar waar exact geeft Tuxx aan dat hij terug Windows wil gaan gebruiken? Dat ontgaat mij geheel waar jullie dat vandaan halen.

P.s.: Overigens, nu ik wat meer reacties gezien heb aangaande de sfeer hier op het forum dan snap ik niet dat de eigenlijke onruststoker(s) nog niet zijn aangepakt door de forum-moderatoren of beheerders. Zeker als het vaker blijkt te ontsporen in draadjes met dezelfde personen. Zoiets lijkt mij toch echt niet goed voor de uitstraling het forum en de LoCo op de lange duur.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 10:25:03 door Xelron X »

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #34 Gepost op: 2013/05/15, 10:16:09 »
Kijk naar Facebook, twitter en consorten... En dan de talloze clouddiensten. Die dwingen je haast om bij hun je bestanden te plaatsen, bijna overal krijg je ruime gratis opslag. Doen ze dat soms uit menslievendheid ? Ik denk dat er veel meer achter zit. Maar dit alles zal blijken in de (zeer nabije) toekomst.
Je bent toch niet verplicht die diensten te hebben?

Ik hoor niemand over alle advertenties die te voorschijn komen op menig website. Laad de telegraaf pagina maar eens. Zonder adblock is het een feest van advertenties, met adblock trouwens ook nog. Filmpje kijken op de telegraaf, eerst even reclame.

Uitzending gemist, tegenwoordig eerst reclame.

Kijk eens naar Android, gratis applicaties maar wat een reclame.

Langs de snelweg, reclame, in de stad overal reclame uitingen. Die vermijdt je toch ook niet?

Reclame is niet meer weg te denken uit deze maatschappij, of je moet op de Noordpool gaan wonen.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 10:19:53 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #35 Gepost op: 2013/05/15, 10:16:32 »
Ik gebruik geen en ga ook geen Windows gebruiken.

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #36 Gepost op: 2013/05/15, 10:26:09 »
Dit is een LoCo. Wat moeten nieuwe gebruikers wel niet denken als ze zien dat er zo met klagende gebruikers wordt omgegaan? Wat als ze zelf nou ooit een klacht hebben? Wordt die dan ook zo beantwoord?

Jij bent geen klagende gebruiker, je hebt duidelijk een afscheidsbrief geplaatst.
In die brief staat niets nieuws, dit is (zoals andere ook al zeiden) duizenden keren besproken en eindeloos doorgezaagd.
En dus kan je om minimaal 2 redenen verwachten dat mensen geirriteerd reageren op jouw "Afscheidsbrief" .

Klachten en problemen worden gewoon beantwoord...
Jouw brief is meer een bash.

BTW in jouw brief staan een aantal grove fouten.
bijv. Ubuntu is wel degelijk "opensource" en als je die dashfunctie lastig vind of niet wilt hebben haal je die eruit.

Je zou ook Unity kunnen negeren door er Gnome op te installeren.

En als je de ontwikkelingen een beetje gevolgt hebt zijn er al plannen om die Amazone functie te laten vervallen.
Hoe dan ook mogelijkheden zat om van je probleem af te komen en tis geen reden om zo'n bash te plaatsen en Ubuntu zwart te maken EN de rug toe te keren.
Je mag op zijn minst een beetje dankbaar zijn dat Mark ooit dit initiatief genomen heeft en al zijn geld erin gepompt heeft, dit soort commentaar van gebruikers en om op deze manier te praten over Ubuntu die financieel nog nooit een steentje hebben bijgedragen aan Ubuntu is dus op zijn zachts gezegd schandalig.

Citaat
En ik vind het ook jammer om te zien dat mensen in hun signature links hebben staan naar hun websites en Twitter over Linux en Ubuntu, maar ondertussen een stel kinderachtige idioten zijn die zonder mening hun geliefde OS verdedigen. Typisch iSheep/retardows/fandroid gedrag.

Buiten de toon in je brief ga je nu ook al mensen uitschelden voor "Idioten" ?

Sjonge sjonge, wat ben jij volwassen en wat geef jij het goede voorbeeld !  :o

Ga gewoon weg houd de eer aan jezelf en kies in deze democratie wereld je eigen OS die jouw het meeste bevalt.

Toedeloe  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Xelron X

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #37 Gepost op: 2013/05/15, 10:31:56 »
Ik gebruik geen en ga ook geen Windows gebruiken.

Ik las net dat je Debian gebruikt beste Tuxx. Dat bevestigt mijn vermoeden in mijn vorige commentaar, er werd niet goed gelezen door de mede-forumleden en gingen ze ervan uit dat je terug windows gaat gebruiken. Een hele mooie distributie trouwens die Debian en zeer stabiel.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 10:34:08 door Xelron X »

Offline h2o

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #38 Gepost op: 2013/05/15, 10:41:05 »
Het ongezouten reageren en afbranden van mede forumleden is een algemeen verschijnsel, niet alleen hier. De mens is het algemeen wordt steeds onverdraagzamer, dat is een gegeven wat helaas een harde realiteit is.
Daarom mag je elkaar hier wel (steeds) op wijzen.
Wat je je ook altijd af moet vragen als je iets plaatst is de volgende: Mijn mening is mijn mening en niet die van een ander. Mijn mening moet nooit de norm van een ander worden. Omgekeerd ook, wat een ander meent moet nooit mijn mening worden. Accepteren dat een ander iets of geheel anders denkt maakt een mens uniek.
Dat uniek zijn is iets wat langzamerhand aan het verdwijnen is, gezien de intolerante geest die steeds meer oprukt.

Wat de een gebruikt moet hij of zij zelf bepalen. Wat jij ervan denkt mag je zeggen en als daar geen ruimte voor is, dan is er iets goed mis. Denk wel na wat je zegt of schrijft. Ga je geen grenzen van goed fatsoen over. En dat geldt natuurlijk net zo goed voor de ontvanger(s) van jouw boodschap.

Voor wat betreft het punt van Tuxx het volgende. Je hebt bij Linux natuurlijk keus genoeg om over te stappen naar iets anders wat beter bij je behoefte of principes past. De voorbij genoemde voorbeelden van grote commerciële bedrijven hebben dat niet. Die hebben maar één smaak.

Om bij Ubuntu te blijven, heb ik al eerder genoemd dat het voor velen een opstap naar een andere distributie is. Linux Mint en Debian zijn distro's die ex-Ubuntu gebruikers herbergen. Dat heeft natuurlijk te maken omdat Ubuntu an sich een Debian afgeleide is. Dan is de overstap niet zo groot.
Mint is genoeg bekend voor zijn gemak, Debian voor de extra robuustheid en vooral de vrije filosofie. Die gaat behoorlijk tot heel ver, en daarom niet altijd de makkelijkste distro om mee te beginnen. Met Ubuntu know-how kom je er dan achter dat het best meevalt.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 10:49:14 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Xelron X

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #39 Gepost op: 2013/05/15, 10:44:17 »
Jij bent geen klagende gebruiker, je hebt duidelijk een afscheidsbrief geplaatst.
In die brief staat niets nieuws, dit is (zoals andere ook al zeiden) duizenden keren besproken en eindeloos doorgezaagd.
En dus kan je om minimaal 2 redenen verwachten dat mensen geirriteerd reageren op jouw "Afscheidsbrief" .

Klachten en problemen worden gewoon beantwoord...
Jouw brief is meer een bash.

Hier ben ik het niet mee eens, zie mijn eerste reactie in dit draadje.

Citaat
Buiten de toon in je brief ga je nu ook al mensen uitschelden voor "Idioten" ?

Sjonge sjonge, wat ben jij volwassen en wat geef jij het goede voorbeeld !  :o

Ga gewoon weg houd de eer aan jezelf en kies in deze democratie wereld je eigen OS die jouw het meeste bevalt.

Toedeloe  :evil:

En met deze reactie lok je weer andere grove reacties uit, dat is niet erg slim naar mijn mening. Of Tuxx hier nog komt posten of niet mag hij geheel zelf weten. U wijst hem nu koudweg op een agressievere kinderachtige manier de deur, je bent zijn vader niet. Met andere woorden de reactie is geheel ongepast.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #40 Gepost op: 2013/05/15, 10:46:56 »
Citaat
En ik vind het ook jammer om te zien dat mensen in hun signature links hebben staan naar hun websites en Twitter over Linux en Ubuntu, maar ondertussen een stel kinderachtige idioten zijn die zonder mening hun geliefde OS verdedigen. Typisch iSheep/retardows/fandroid gedrag.
Buiten de toon in je brief ga je nu ook al mensen uitschelden voor "Idioten" ?
Hij heeft zich daarvoor al verontschuldigd. Een goed voorbeeld doet goed volgen.

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #41 Gepost op: 2013/05/15, 10:52:00 »
Nee ik bash niet ik deel mijn mening. Democratie toch? Dit forum verlaten doe ik zeker. Dit is naar mijn gevoel geen LoCo maar een fanbase. Mensen die maar een keer een klacht of een negatieve mening hebben over Ubuntu worden van alle kanten door gebruikers zoals jou aangevallen. Gebruikers zoals jou zorgen er ook voor dat nieuwe mensen liever ver weg blijven van dit (fan)forum. Er zijn hier alleen nog wel mensen met een open-mind en met de zelfde mening, en daar wil ik wel graag mee praten.

Dat ik mensen voor idioten uitmaakte was omdat ik een pagina terug voor troll-draadje werd uitgemaakt. Maar dat geeft mij zeker niet het recht om mensen idioot te noemen. Daar mijn oprechte excuses voor!

Ja, Xelron X heb meteen de nieuwste versie van Debian op mijn pc en laptop gezet. Het is echt een zeer stabiele, mooie distributie die eigenlijk alle aandacht verdient die Ubuntu krijgt.

Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #42 Gepost op: 2013/05/15, 10:57:13 »
Jij bent geen klagende gebruiker, je hebt duidelijk een afscheidsbrief geplaatst.
In die brief staat niets nieuws, dit is (zoals andere ook al zeiden) duizenden keren besproken en eindeloos doorgezaagd.
En dus kan je om minimaal 2 redenen verwachten dat mensen geirriteerd reageren op jouw "Afscheidsbrief" .

Klachten en problemen worden gewoon beantwoord...
Jouw brief is meer een bash.

Hier ben ik het niet mee eens, zie mijn eerste reactie in dit draadje.

Dat mag, want we leven in een democratie.

Citaat
Buiten de toon in je brief ga je nu ook al mensen uitschelden voor "Idioten" ?

Sjonge sjonge, wat ben jij volwassen en wat geef jij het goede voorbeeld !  :o

Ga gewoon weg houd de eer aan jezelf en kies in deze democratie wereld je eigen OS die jouw het meeste bevalt.

Toedeloe  :evil:

En met deze reactie lok je weer andere grove reacties uit, dat is niet erg slim naar mijn mening. Of Tuxx hier nog komt posten of niet mag hij geheel zelf weten. U wijst hem nu koudweg op een agressievere kinderachtige manier de deur, je bent zijn vader niet. Met andere woorden de reactie is geheel ongepast.
[/quote]

Je moet nog een paar keer goed lezen hoe ik het heb geschreven, wat ik bedoel en iets minder impulsief reageren.

Ik wijs hem niet de deur, hij mag van mij net zolang hier blijven hangen als hij wil.
Ik benadruk alleen met die laatste zin dat hij ook de keuze kan maken om iets de rug toe te keren, de verstandigste kan zijn, en zonder schelden weg kan gaan.
Waarbij je jezelf dan niet verlaagt tot datgene waar je op ageert.

Dat is dus iets heel anders dan wat jij beweert....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Waarom ik ben overgestapt.
« Reactie #43 Gepost op: 2013/05/15, 11:05:51 »
Het is leuk geweest, de popcorn en de cola mogen weer terug de kast in :)
Net als de hooivorken trouwens, het is niet verboden om een afwijkende mening te hebben.
Het zou alleen wel fijn zijn als die mening wat volwassener geuit wordt, zonder meteen op de man te reageren.