Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: importeren van e-mail in Thunderbird lukt niet  (gelezen 1510 keer)

Offline jan-1

  • Lid
importeren van e-mail in Thunderbird lukt niet
« Gepost op: 2012/02/02, 21:43:38 »
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het importeren van e-mail in Thunderbird. Dit zou heel simpel moeten zijn:
je klikt op tools>import en dan kun je kiezen uit mail, adresboek etc. Als ik nu op mail klik, zou er een venster moeten verschijnen met een lijst van mail programma's waar je uit kunt kiezen. Dat venster is bij mij leeg!  :(alleen adresboek werkt.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe los ik dit op?

groeten,
Jan
Jan
systeem: laptop 1 GB RAM; 1,1 Ghz processor, Xubuntu

Offline ivo

  • Lid
Re: importeren van e-mail in Thunderbird lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/02, 21:50:20 »
Dat is bij mij ook zo. Ik weet niet of dat zo hoort.
Het lijkt me in mijn geval echter wel logisch, ik heb geen andere mail-client op mijn PC staan
waar überhaupt wat van valt te importeren. Jij wel?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline jan-1

  • Lid
Re: importeren van e-mail in Thunderbird lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/02, 23:22:10 »
Hoi Ivo,

Jazeker, Ik heb ook Windows XP met Outlook Express en Thunderbird. Maar die worden beide niet 'herkend'.

groeten,
Jan
Jan
systeem: laptop 1 GB RAM; 1,1 Ghz processor, Xubuntu


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: importeren van e-mail in Thunderbird lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/03, 09:48:42 »
Jazeker, Ik heb ook Windows XP met Outlook Express en Thunderbird. Maar die worden beide niet 'herkend'.
Dat klopt. Thunderbird komt alleen met die optie als er een andere mailclient zoals Outlook gedetecteerd wordt. Dat kan nooit het geval zijn als je TB opstart vanuit Ubuntu. Als je echter TB installeert en opstart op je Windows XP, dan zul je zien dat de optie wél verschijnt.

Als je dan de import hebt uitgevoerd, dan krijg je een aantal mapjes ergens in je Windows-partitie (iets van C:/Documents and Settings/<Gebruiker>/Local Settings/Application Data/Thunderbird/Profiles/<xxx>.default), en die kun je dan copieren naar je Ubuntu-omgeving (zie de link van Roc.am).