Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi en virtualbox  (gelezen 1573 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Wifi en virtualbox
« Gepost op: 2016/02/02, 12:31:43 »
Hallo Allemaal,

Ik heb op mijn laptop virt-manager geïnstalleerd en windows 7 daarbinnen. Nu heb ik het probleem dat de virtuele machine een eigen ip rage krijgt en niet 1 binnen mijn eigen netwerk. Ik werk met een aantal programma's van een leverancier van ons en deze willen binnen virtueel netwerken niet goed draaien.

Ik heb al geprobeerd een bridge op te zetten alleen mijn WIFI wil niet meewerken of ubuntu dat weet ik dan niet helemaal. Heb 2 dagen lopen prutsen en van alles geprobeerd maar A. ik doe het fout B. heb nog niet de juiste oplossing of C. Het kan niet met een WIFI verbinding.

Is er iemand die me uit de brand kan helpen ??

o ja ik werk met Ubuntu 16.04

Paul

mijn handtekening ????

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wifi en virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/02, 13:56:32 »
Wanneer je met VirtualBox werkt, dan wordt er een gewone netwerkkaart geëmuleerd naar het gast systeem.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Wifi en virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/02, 14:20:37 »
Ja en dat is net het punt, deze is niet in het zelfde netwerk. In het verleden had ik dit via een server en daar werkt de bridge wel maar om de een of andere reden werkt het wireless niet
mijn handtekening ????

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wifi en virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/03, 15:45:39 »
Mogelijk is dit een fout in VirtualBox............
Het heeft hier altijd gewerkt, de 1e port kreeg een 10.x.x.x adres en de bridge adapter keer een 192.168.x.x adres van mijn router.
Alle mogelijkheden heb ik (dacht ik) geprobeerd, maar het werkt niet (meer)................
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Wifi en virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/04, 23:58:49 »
Ik heb het inmiddels geprobeerd in sun Virtualbox en daar werkt bridge wel iemand nog een idee ??
mijn handtekening ????

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Wifi en virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/05, 06:34:37 »
Hallo Paul,

Het is bekend dat de Virtualbox van Sun op een aantal punten beter werkt. Onder andere voor wat betreft USB ondersteuning. Blijkbaar dus ook voor bridging. Ik zou zeggen: blijf deze dan gebruiken en vergeet de Virtualbox uit het Ubuntu Software Centrum gewoon.

groet,


Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021