Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plotseling geen draadloze verbinding meer  (gelezen 1241 keer)

cckarman

  • Gast
Plotseling geen draadloze verbinding meer
« Gepost op: 2008/01/17, 22:14:34 »
Ik draai sinds een paar weken - met groeiend enthousiasme - ubuntu als dual boot met XP. Draadloosinternet werkte direct. Toen ik vanavond mijn laptop opstarte deed de verbinding het plotseling niet (maar op een andere laptop wel). Geboot onder XP; alles weer zoals het hoort. Na een paar uur geknutsel kom ik er niet meer uit. Inmiddels WICD geinstalleerd als alternatief voor de netwerk manager, maar ook dat werkt niet.

Netwerk wordt wel herkend, maar er wordt geen verbinding gelegd...

Wie kan mij helpen?

Offline emargen

  • Lid
Plotseling geen draadloze verbinding meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/18, 11:07:18 »
Heb je de instellingen voor het netwerk vast ingegeven? Misschien kun je proberen WICD de instellingen en het netwerk zelf te laten zoeken?  Als die instellingen werken in de "zwervende modus" kun je de verbinding opnieuw configureren met dezelfde gegevens en de zwervende modus uitzetten.

Om te testen of het ingestelde ook werkt voer je in een termininal het commando:
sudo /etc/init.d/networking restart
(... geef dan het password voor sudo)

Als de verbinding dan werkt kun je ervoor zorgen dat het ook na een herstart weer werkt door het volgende te doen:

Voer in een terminal het commando:

gksudo gedit  /etc/rc.local

Voeg het volgende commando in: /etc/init.d/networking restart
en sla het bestand op.

Bij een volgende herstart wordt nu het netwerk opgestart!

Offline vanadium

  • Lid
Plotseling geen draadloze verbinding meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/18, 13:25:49 »
Ook opletten met windows! Als je Windows afsluit, meldt het zich niet behoorlijk af van het netwerk! Als je daarna dan Ubuntu opstart, vraagt hij aan je router een verbinding, maar je router denkt dat je nog een verbinding open hebt, want je ip adres is hetzelfde.

Als dat het probleem is, dan zal Ubuntu zonder problemen verbinding kunnen maken als je eerst eens je router afzet en terug aanzet.

cckarman

  • Gast
Plotseling geen draadloze verbinding meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 00:26:49 »
Helaas, ik krijg -onder ubuntu- het draadloze netwerk niet op gang; ook niet na het resetten van de modem. Voor jullie informatie heb ik de laatste 2 messages even bijgesloten:

Jan 18 22:43:09 karmancc-laptop kernel: [  305.220000] ipw3945: Detected geography ABG (13 802.11bg channels, 23 802.11a channels)
Jan 18 22:45:02 karmancc-laptop kernel: [  418.584000] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth1: link is not ready

Helpt dit misschien een oplossing te vinden?

Chris