Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB in AntiX  (gelezen 4192 keer)

Offline carbon

  • Lid
USB in AntiX
« Gepost op: 2013/03/22, 15:57:32 »
Hallo beste allemaal,

Mijn usb kan ik niet gebruiken, hij is wel zichtbaar (mits er wat opstaat, anders zie ik hem alsnog niet) maar kan er niet inkomen. Ik heb de usb nodig voor mijn foto's, best lullig als ik wel zie dat het fototoestel aangesloten is maar dat ik er niet in kan komen. (Not Authorized word aangegeven)

Is er ergens  een mogelijkheid zodat ik de usb wel kan gebruiken??
Ik gebruik AntiX (debian) als besturing.

Ik hoor het graag.
Vriendelijke groet, Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/22, 16:17:07 »
Wat bedoel je met "USB"? USB-massaopslag? Een camera met PTP?

Re: USB in AntiX
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/22, 16:17:35 »
Ik denk dat je de rechten moet aanpassen van de USB. Onder Ubuntu kan je als root een gebruiker rechten toekennen, onder Gebruikers en Groepen,ik neem aan dat dit onder Antix ook mogelijk is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/22, 16:22:32 »
Wat bedoel je met "USB"? USB-massaopslag? Een camera met PTP?
Gewoon een camera met een stikkie erin, sluit ik aan op de usb poort. Ik zie hem wel maar kom er niet in.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/22, 16:23:17 »
Ik denk dat je de rechten moet aanpassen van de USB. Onder Ubuntu kan je als root een gebruiker rechten toekennen, onder Gebruikers en Groepen,ik neem aan dat dit onder Antix ook mogelijk is.
En hoe moet ik dat aanpassen, zodat hij wel bruikbaar is?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/22, 16:31:11 »
Wat bedoel je met "USB"? USB-massaopslag? Een camera met PTP?
Gewoon een camera met een stikkie erin, sluit ik aan op de usb poort. Ik zie hem wel maar kom er niet in.
Heeft de camera USB-massaopslag of PTP? Dit is een cruciaal verschil en kan uitmaken of de camera werkt of niet. Wat is het merk/typenummer?

Re: USB in AntiX
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/22, 16:40:49 »
Lees dit even http://forum.mepiscommunity.org/viewtopic.php?p=299269 voor de rechten. Gaat iets anders dan in Ubuntu.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/22, 16:41:33 »
Zit een klein opslag kaartje in, maar al mijn usb,s doen het niet, welke stik ik er ook in doe maakt niet uit, werkt allemaal niet. Zelfs als ik de printer aansluit doet het ook niet, kan dus ook niet printen. De computer is een Dell waar de beveiliging van af gehaald is door iemand. Als op de usb niets op staat ziek ik hem ook niet, alleen als er wat opstaat zie ik de usb aanwezig, verder komt hij niet..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/22, 16:44:29 »
Ik denk dat je vlak achter mij gepost hebt. Dit zou verandert moeten worden As root rename /etc/udev/rules.d/99-usbstorage.rules.unused to 99-usbstorage.rules
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/22, 16:52:04 »
Lees dit even http://forum.mepiscommunity.org/viewtopic.php?p=299269 voor de rechten. Gaat iets anders dan in Ubuntu.

Dit staat er dan..


carbon@antiX1:~
$ su
Password:
root@antiX1:/home/carbon
# mkdir / mnt / disk
mkdir: cannot create directory `/': File exists
mkdir: cannot create directory `/': File exists
root@antiX1:/home/carbon
# mount / dev / DEVISE / mnt
Usage: mount -V                 : print version
       mount -h                 : print this help
       mount                    : list mounted filesystems
       mount -l                 : idem, including volume labels
So far the informational part. Next the mounting.
The command is `mount [-t fstype] something somewhere'.
Details found in /etc/fstab may be omitted.
       mount -a [-t|-O] ...     : mount all stuff from /etc/fstab
       mount device             : mount device at the known place
       mount directory          : mount known device here
       mount -t type dev dir    : ordinary mount command
Note that one does not really mount a device, one mounts
a filesystem (of the given type) found on the device.
One can also mount an already visible directory tree elsewhere:
       mount --bind olddir newdir
or move a subtree:
       mount --move olddir newdir
One can change the type of mount containing the directory dir:
       mount --make-shared dir
       mount --make-slave dir
       mount --make-private dir
       mount --make-unbindable dir
One can change the type of all the mounts in a mount subtree
containing the directory dir:
       mount --make-rshared dir
       mount --make-rslave dir
       mount --make-rprivate dir
       mount --make-runbindable dir
A device can be given by name, say /dev/hda1 or /dev/cdrom,
or by label, using  -L label  or by uuid, using  -U uuid .
Other options: [-nfFrsvw] [-o options] [-p passwdfd].
For many more details, say  man 8 mount .
root@antiX1:/home/carbon
# thunar / dev / device
Thunar: Failed to open "dev": Error when getting information for file '/home/carbon/dev': No such file or directory
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/22, 16:53:42 »
Ik denk dat je vlak achter mij gepost hebt. Dit zou verandert moeten worden As root rename /etc/udev/rules.d/99-usbstorage.rules.unused to 99-usbstorage.rules


Dit staat er dan..

 /etc/udev/rules.d/99-usbstorage.rules.unused to 99-usbstorage.rules
bash: /etc/udev/rules.d/99-usbstorage.rules.unused: Permission denied
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/22, 17:09:52 »
Soms word ik helemaal gestoord van dat Linux gedoe, kan dat g*d niet gewoon allemaal normaal werken ipv met die moeilijke codes, toch niet normaal wel dan??

Geen usb niet kunnen printen geen geluid, terug naar Window's zit ik hard aan te denken..
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 17:18:29 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/22, 17:23:16 »
Even opnieuw geprobeerd, nu staat er dit...

oot@antiX1:/home/carbon
# mkdir /mnt/drive
root@antiX1:/home/carbon
# mount /dev/DEVICE /mnt/drive
mount: special device /dev/DEVICE does not exist
root@antiX1:/home/carbon
# thunar /mnt/drive

(thunar:30461): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

(thunar:30461): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

(thunar:30461): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
thunar-volman: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken..
thunar-volman: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken..
thunar-volman: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken..
umount /dev/DEVICE

root@antiX1:/home/carbon
# umount /dev/DEVICE
umount: /dev/DEVICE: not found
root@antiX1:/home/carbon
#
root@antiX1:/home/carbon
# umount /dev/DEVICE
umount: /dev/DEVICE: not found
root@antiX1:/home/carbon


 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/22, 17:45:33 »
Soms word ik helemaal gestoord van dat Linux gedoe, kan dat g*d niet gewoon allemaal normaal werken ipv met die moeilijke codes, toch niet normaal wel dan??

Geen usb niet kunnen printen geen geluid, terug naar Window's zit ik hard aan te denken..
Je verwacht dat een of ander onbekend hobbyprojectje bedoeld voor oudere computers perfect werkt? Met die verwachting zul je niet ver komen. Je begrijpt vast ook wel dat je met het uiten van onderbuikgevoelens geen sympathie van medeforummers zult oogsten. Als Windows zo perfect is, waarom heb je dan AntiX op de computer gezet? Wil je straks weer uren bezig zijn met het installeren van een Windows-versie van 12 jaar oud, updates, drivers en welke ellende nog meer?

Debian, waarop AntiX is gebaseerd, is spartaanser dan Ubuntu. Je bent op een Ubuntu-forum; in principe geven we ondersteuning voor Ubuntu, niet voor AntiX. Er is een apart subforum voor andere distributies, maar om in contact te komen met kenners van AntiX, zul je een forum of mailing list moeten zoeken.

edit: je bent met commando's in de weer waarvan je duidelijk geen idee hebt wat ze doen. Je probeert mappen aan te maken en apparaten te ontkoppelen, allemaal als root. 1 verkeerde slash en je bestandssysteem kan naar de knoppen gaan. Waarom probeer je geen Lubuntu of Xubuntu? Die zijn een stuk gebruiksvriendelijker.


/dev/DEVICE

dit is geen geldig apparaat, je moet DEVICE vervangen door de naam van je block device, in dit geval de partitie op je geheugenkaart.

fdisk -l

om uit te vinden welke partitie je moet aankoppelen. Vervolgens:

mount /dev/sdb1 /mnt
thunar /mnt

(vervang sdb1 door de juiste partitie).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 17:55:03 door Cumulus007 »

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/22, 18:35:35 »

Hoi bedankt voor de replay, wat en waar moet ik iets veranderen, ja hier is de leek weer. Nou ja dit komt er te staan...

$ su
Password:
# /dev/DEVICE
bash: /dev/DEVICE: No such file or directory
root@antiX1:/home/carbon
# fdisk -l

Disk /dev/sda: 1000 GB, 1000202273280 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 121601 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *           1          13      104391    7  HPFS/NTFS
Warning: Partition 1 does not end on cylinder boundary.
/dev/sda2              13      121602   976663642   83  Linux
Warning: Partition 2 does not end on cylinder boundary.

Disk /dev/sdf: 7 GB, 7822241280 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 951 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdf1               1         952     7646908    b  FAT32
Warning: Partition 1 does not end on cylinder boundary.
root@antiX1:/home/carbon
# mount /dev/usb/mnt
mount: can't find /dev/usb/mnt in /etc/fstab or /etc/mtab
root@antiX1:/home/carbon
# thunar /mnt

(thunar:1481): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

(thunar:1481): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

(thunar:1481): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/22, 19:25:24 »
" /dev/usb/mnt" is geen apparaat. /dev/sdf1 is hoogstwaarschijnlijk je camera.

mount /dev/sdf1 /mnt
zou je camera moeten aankoppelen.

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/22, 19:30:34 »
Not Authorized word aangegeven als ik de usb aanklik..
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 19:32:05 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/22, 19:31:28 »
Not Authorized word aangegeven..
Dat moet je als root doen.

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/22, 19:48:34 »
mount: special divice /dev/sdf1 does not exist\
staat er..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/22, 20:29:37 »
Je kunt gewoon kopiëren en plakken in plaats van over te typen. Je maakt veel tikfouten, dat kan desastreus zijn, bijvoorbeeld wanneer je door een spatiefout per ongeluk je root (/) verwijdert.

Je camera moet aangekoppeld zijn. Voer dan

fdisk -l
uit om erachter te komen welke partitie je camera is. Vervolgens:

mount /dev/sdf1 /mnt
In de uitvoer van fdisk die je postte, was sdf1 het enige opslagapparaat dat was aangesloten. Ik ga ervan uit dat het je camera is.

Waarom kun je niet gewoon Thunar openen en je camera aanklikken? Werkt dit niet in AntiX?

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/22, 20:46:52 »
In Thunar zie ik alleen mijn thuismap staan, nergens een harde schijf of wat te bekennen, in Dolphin zie ik het wel staan maar kan er nog niets mee dus dit gaat zo niet werken..

Snap gewoonweg niet dat ANtiX alles ziet behalve een usb drive wat me toch wel belangrijk lijkt gezien er een mogelijkheid op zit om live usb te werken, dat gaat me ook niet lukken, sterker nog als ik de usb erin laat zitten en ik start opnieuw op blijft de computer op een zwart scherm hangen en komt niet verder, als ik de usb eruit haal gaat hij gewoon wel door met starten.

Nu is het wel een beveiligde computer geweest waar alleen Window's op kon staan (Dell he) ik weet dat de enigste geluidskaart die AntiX niet herkent deze is die hier inzit, kan er geen andere geluidskaart inzetten omdat de geluidskaart in het moederbord zit., nergens dus een mogelijkheid om er iets anders in te doen.

Nou hoop ik dat je me al nog kunt helpen met de usb..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: USB in AntiX
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/23, 16:08:36 »
Ik ben er uit, gewoon met SPACEFM kan ik er in komen. Iedereen bedankt voor de hulp en het mee denken.

Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: USB in AntiX
« Reactie #22 Gepost op: 2013/04/15, 16:43:17 »
Volgende keer misschien reageren via het AntiX-forum: http://antix.freeforums.org/index.php
Is ook een Nederlandstalig deel op.