Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LMDE Hoe voer ik de volledige Hardware detectie opnieuw uit.  (gelezen 645 keer)

Offline BaukeP

  • Lid
LMDE Hoe voer ik de volledige Hardware detectie opnieuw uit.
« Gepost op: 2013/08/21, 11:03:01 »
Hallo,
IK heb met fsarchiver een copie van mijn linux partitie gemaakt. Deze bevalt zeer goed en is compleet wat mij betreft. Ik wil deze ook op een andere pc hebben. Beide pc's zijn 64 bit, maar de grafische kaart ed zijn anders. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,

Bauke

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: LMDE Hoe voer ik de volledige Hardware detectie opnieuw uit.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/21, 11:08:03 »
Hardware wordt altijd opnieuw gescand en de nodige modules worden geladen. Bij elke opstart. De grafische kaart echter is een uitzondering, als je de gesloten drivers hebt geïnstalleerd moet je die even verwijderen en de juiste installeren, daarna zit je gebakken. :)

Re: LMDE Hoe voer ik de volledige Hardware detectie opnieuw uit.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/21, 17:38:29 »
Aanvulling op wat Timo zei:
Ik heb mijn SDD overgezet van een AMD netbook naar een Intel desktop en daarbij vooraf de gesloten grafische drivers vervangen door de open source drivers. Daarna overzetten en tijdens het opstarten zal Linux vanzelf de grafische drivers aanpassen (mits het de open source drivers zijn).
Vervolgens kun je eventueel weer gesloten drivers installeren.


Hardware wordt altijd opnieuw gescand en de nodige modules worden geladen. Bij elke opstart. De grafische kaart echter is een uitzondering, als je de gesloten drivers hebt geïnstalleerd moet je die even verwijderen en de juiste installeren, daarna zit je gebakken. :)