Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische animaties  (gelezen 1066 keer)

Offline peverix

  • Lid
Grafische animaties
« Gepost op: 2010/01/21, 15:15:32 »
Hallo

Voor mijn werk ben ik momenteel bezig met een nieuw project onder ubuntu .

Het programma toont de snapshots gemaakt van de 12 laatste gewonnen spelletjes telkens als een gallery met 12 kleine foto's en dan een voor een een foto vergroot over het scherm.
Het programma is geschreven in c++ en maakt gebruik van sdl.

Nu zou ik er wat animatie willen insteken zodat de overgang van kleine naar vergrote foto een aninatie vertoont.
Maar weet totaal niet hoe dit te doen.

Iemand een idee ?

Mvg
Peter

Offline joop13

  • Lid
Re: Grafische animaties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/21, 17:36:31 »
Ik zou, als het kan binnen de programmeertaal die je gebruikt, van de kleine foto naar de grote foto een loop schrijven die de kleine foto steeds groter op het scherm zet. Tot het formaat en de plek van de grote foto bereikt is. Volgens mij werken de meeste animaties op die manier....
« Laatst bewerkt op: 2010/01/21, 19:34:13 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Grafische animaties
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/21, 19:32:02 »
Kan zoiets niet mbv SDL (ik ken SDL niet).

Ik zou, als het kan binnen de programmeertaal die je gebruikt, van de kleine foto naar de grote foto een loop schrijven die de kleine foto steeds groter op het scherm zet. Tot het formaat en de plek van de grote foto bereikt is. Volgens werken de meeste animaties op die manier....
Ja inderdaad. Elke keer als je de loop doorloopt zul je wel een kleine pauze moeten houden. Een aantal milliseconden ofzo.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!