Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jdownloader of alternatief  (gelezen 1595 keer)

Offline jazz77

  • Lid
Jdownloader of alternatief
« Gepost op: 2019/02/24, 20:30:27 »
Mn 1e vraag er zullen er nog vele volgen ben ik bang  ;)
Kom van n mac af en so far so good ondanks dat er nog erg veel te leren valt.
Een van de dingen die erg wennen is is het instaleren van software via het appcentre dat gaat prima, maar die terminal oef ..
Ik heb jaren met jdownloader gedraaid op de concurent en ben er tevreden over dus via het appcentre ook deze geinstaleerd, maar ondanks dat het wel in de  toepassingen staat wil het maar niet opstarten.
Iemand enig idee wat dat is en wat te doen.
Deze app pakt zowat alles en is erg makkelijk in gebruik.
Is er evt een goede vervanging mocht het niet draaiende te krijgen zijn
Bedankt alvast
« Laatst bewerkt op: 2019/02/24, 20:50:46 door jazz77 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #1 Gepost op: 2019/02/25, 05:25:22 »
Jdownloader starten in een terminal, dan zie je meer fouten.

En wat wil je downloaden, dan kan ook iemand iets adviseren, nu geef je geen info hierover.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #2 Gepost op: 2019/02/25, 10:26:54 »
Wat kan Jdownloader, wat de ingebouwde downloaders in Firefox, Chrome en Chromium niet kunnen? M.a.w.: waarom wil je überhaupt een apart downloadprogramma?

Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #3 Gepost op: 2019/02/25, 15:08:32 »
Een van de dingen die erg wennen is is het instaleren van software via het appcentre dat gaat prima, maar die terminal oef ..

Het is heel begrijpelijk dat je in eerste instantie terugdeinst voor de terminal. Dat hebben de meesten. Ik had dat ook ;) En ik weet er nog maar een klein beetje van, maar door er mee te gaan werken leer je automatisch steeds iets meer en ga je ook de opdrachten begrijpen. Ik ga steeds meer doen met de terminal en steeds minder met de GUI. Echter een terminaltijger ben (ook) ik nog lang niet :).

Het is wel noodzakelijk om de nodige discipline te hebben en zelf te willen leren en te investeren. Linux is niet moeilijker, maar anders. Je zult ook bepaalde dingen moeten gaan afleren. Stop er tijd in en je zult ervan gaan houden. Je krijgt er een stabiele en veilige 'vriend' voor terug ;)

Het is vaak een goed idee om een beetje 'vloeiend' over te gaan. Je blijft naast Linux eerst nog je oude OS gebruiken en wanneer je op een gegeven de sprong
volledig durft te maken, dan wordt Linux je 'main OS'.

Ik denk dat je beter Jdownloader kunt vergeten. Installeren van software onder Linux is echt niet moeilijk. En heb je vragen, dan helpen ze je hier altijd prima.
Omschrijf wel duidelijk waar je mee zit en wat je Linux distro is. Het wil vaak helpen door je te verplaatsen in degene van wie jij een antwoord wilt. Welke info heeft die persoon exact nodig om mijn vraag te kunnen beantwoorden?

Succes!
Een boek doet het altijd...

Offline jazz77

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #4 Gepost op: 2019/02/28, 19:48:44 »
Met excuses voor mn late reactie.

Ik doe oa. veel van die gezondheids summits downloaden dat gaat veel via YT ed.
Ben nogal van de alternatieve media en daar hebben ze ook genoeg interesante vids die ik dan download om later als het mij uitkomt te bekijken.
JD is erg makkelijk en ook overzichtelijk in wat je wel niet wilt downloaden dus je hebt er best veel controle over.
Heb inmiddels wat andere geprobeerd, maar dat haalt het niet bij JD in mijn optiek.
Heb het nu wel geinstaleerd, maar het opent niet.
Verder klopt het dat de terminal nu nog erg ver van mn bed show is, zij het dat ik wel dingen probeer (kopieer van sites/fora) en soms werkt het soms ook niet.



Offline jolo

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #5 Gepost op: 2019/03/03, 10:22:42 »
Inmiddels heb ik hier ook even gekeken naar die Jdownloader. Downloadmanagers waren vooral vroeger populair, toen de internet verbinding nog niet zo snel was als nu. Een downloadmanager kan onder andere een afgebroken download hervatten. Firefox kan dit alleen via een workaround.

Ik zie hier in Xubuntu 18.04 Software alleen Jdownloader van Snap Store staan. Deze versie wil hier ook niet starten. En ik had nog wel van te voren de vereiste default-jdk geïnstalleerd. In het terminalvenster toont deze
jdownloader
Segmentation fault (core dump)

Ik heb de Jdownloader Snap Store versie verwijderd. Echter vond ik instructies die wel werken. Namelijk in deze Duitstalige hyperlink https://wiki.ubuntuusers.de/JDownloader_2/
De vereiste default-jdk kan geïnstalleerd worden via terminalvenstercommando
sudo apt install default-jdk [Enter]

En daarna kan Jdownloader worden geïnstalleerd volgens de instructies van bovengenoemde website. Deze is bij mij dan wel te starten via het startmenu. Internet > Jdownloader 2.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline vanadium

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #6 Gepost op: 2019/03/03, 12:03:25 »
Zelfde ervaring op Ubuntu 18.10.

Een andere download manager die het wel lijkt te doen is uget. Eveneens van de Snap store. Dit programma start evenwel niet als je het kiest in je applicatiemenu: wellicht is er een fout in het .desktop bestand. Het programma start wel op als je vanuit software center "Launch" klikt.

Offline jazz77

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #7 Gepost op: 2019/03/26, 20:20:59 »
Inmiddels heb ik hier ook even gekeken naar die Jdownloader. Downloadmanagers waren vooral vroeger populair, toen de internet verbinding nog niet zo snel was als nu. Een downloadmanager kan onder andere een afgebroken download hervatten. Firefox kan dit alleen via een workaround.

Ik zie hier in Xubuntu 18.04 Software alleen Jdownloader van Snap Store staan. Deze versie wil hier ook niet starten. En ik had nog wel van te voren de vereiste default-jdk geïnstalleerd. In het terminalvenster toont deze
jdownloader
Segmentation fault (core dump)

Ik heb de Jdownloader Snap Store versie verwijderd. Echter vond ik instructies die wel werken. Namelijk in deze Duitstalige hyperlink https://wiki.ubuntuusers.de/JDownloader_2/
De vereiste default-jdk kan geïnstalleerd worden via terminalvenstercommando
sudo apt install default-jdk [Enter]

En daarna kan Jdownloader worden geïnstalleerd volgens de instructies van bovengenoemde website. Deze is bij mij dan wel te starten via het startmenu. Internet > Jdownloader 2.

Ik heb inmiddels contact gehad met de mensen van jdownloader en onderstaand de reactie.
"we don't have put JDownloader in any store ourselves, so this version doesn't come from us. I can't tell what is going on nor can I give
support for this. Please use the official installer, see http://jdownloader.org/jdownloader2"

Wat ik als newbie niet snap is hoe komt dan die jdownloader versie in de ubuntu app store ?
Er staat eea aziatische naam bij en bv bij wps office staat in de omschrijving van degene die eea heeft geupload noem ik het maar dat hij nogal panisch is mbt aziaten die apps uploaden (in mijn woorden ik kom van mac af).
Ik dacht steeds dat alles via de app store juist veilig was.

Terug on topic
Ik heb inmiddels zowel die link van de mensen van jdownloader geprobeerd als ook die van jolo (overigens uget doet niet wat jd wel kon dus die ook verwijderd).
Vervolgens kan ik wel de software instaleren alleen weet ik niet in welke map ik had gelezen dat linux het verspreid over meerdere mappen dus ik welke map moet akkoord klikken

Het doet als voor stel home/ dan de naam van mn desktop / jd2

Offline jolo

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #8 Gepost op: 2019/03/27, 20:01:47 »
Zowel de hyperlink die je kreeg van de programmeur als die Duitstalige wiki postte, bevatten beide exact hetzelfde programma.

(Ik weet ook niet hoe het precies zit, met die Snap-winkel. Wel dat het verwarrend is dat de applicatie JDownloader heet, met in de afbeelding JDownloader 2.)

Het kan inderdaad kloppen dat de applicatie in je home map staat. Dan wordt het terminalvenstercommando
find ~/ -name JDownloader2 [Enter]

Het zoekpad naar het programma, is ook terug te vinden in Xubuntu' menu. Het is ook te starten via het menu. 
 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jazz77

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #9 Gepost op: 2019/03/27, 20:57:46 »
Zowel de hyperlink die je kreeg van de programmeur als die Duitstalige wiki postte, bevatten beide exact hetzelfde programma.

(Ik weet ook niet hoe het precies zit, met die Snap-winkel. Wel dat het verwarrend is dat de applicatie JDownloader heet, met in de afbeelding JDownloader 2.)

Het kan inderdaad kloppen dat de applicatie in je home map staat. Dan wordt het terminalvenstercommando
find ~/ -name JDownloader2 [Enter]

Het zoekpad naar het programma, is ook terug te vinden in Xubuntu' menu. Het is ook te starten via het menu.

Ok mooi dat die 2 links nu in ieder geval wel safe is
Ik durfe het niet aan om eea in mn hope map te instaleren omdat ik daar ook de andere apps niet in zag staan.
Is dat dan correct die home map creer ik en dan geen fouten in het systeem ?

Offline jolo

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #10 Gepost op: 2019/03/28, 06:24:25 »
In principe verwacht ik geen problemen, als je programma's installeert in je home map. Want bij mij werkt het. Maar als je de voorkeur hebt om dat niet te doen, dan draai je die installatie regel met sudo ervoor. Bijvoorbeeld
sudo ./JD2Setup_x64.sh [Enter]

Dan stelt de applicatie als installatie directory /usr/local/jd2 voor.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jazz77

  • Lid
Re: Jdownloader of alternatief
« Reactie #11 Gepost op: 2019/03/29, 19:30:47 »
Jolo
Ik ben helemaal heppie het is gelukt
Ontzettend bedankt