Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac  (gelezen 1692 keer)

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Gepost op: 2008/04/14, 17:39:21 »
Zopas heb ik me laten wijsmaken dat Linux draaien op een Mac erg schadelijk zou zijn voor harware die erin zit.
Ik draai er wel Ubuntu op zonder Boot-Camp of zo...
Kan er iemand me juist zeggen als dit op waarheid berust of niet. Er staat immers dat Ubuntu op de laatste nieuwe Mac-Intels geen probleem zou zijn.
Doch, ik zou niet graag deze pc kapot maken voor mijn eigen grillen om er Linux op te draaien.
AUB, wat raad. Dan kan ik rustig verder werken.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline siegi

  • Lid
Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/14, 18:44:28 »
Hebben ze ook gezegd tegenover welke hardware het schadelijk zou zijn?
Als ze geen specifiek ding kunnen opnoemen zou ik me er niet veel zorgen over maken.

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/14, 20:03:57 »
Ik heb even lopen google-en en heb niks kunnen vinden, er zijn ook meer mac gebruikers hier op het forum en heb er ook niks over gehoord dat het gevaarlijk zou zijn ofzo...
Ik denk niet dat je je ervoor zorgen over hoeft te maken ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline shappie

  • Lid
Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/14, 20:14:52 »
Ik heb er inderdaad ook nooit iets over gehoord. En aangezien het gewoon een intel cpu is met normaal geheugen kan het denk ik geen kwaad.
Dus werk rustig verder ;).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/14, 20:46:08 »
Citaat van: siegi
Hebben ze ook gezegd tegenover welke hardware het schadelijk zou zijn?
Als ze geen specifiek ding kunnen opnoemen zou ik me er niet veel zorgen over maken.
Meer dat de apple zou overhit raken ???? T'ja, ik vraag maar om zeker te zijn van mijn stuk.
Bedankt voor de reactie.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/14, 20:47:15 »
Citaat van: slorg
Ik heb even lopen google-en en heb niks kunnen vinden, er zijn ook meer mac gebruikers hier op het forum en heb er ook niks over gehoord dat het gevaarlijk zou zijn ofzo...
Ik denk niet dat je je ervoor zorgen over hoeft te maken ;)
Bedankt slorg, is genoteerd en kan op die manier met meer rust verderdoen.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/14, 20:48:24 »
Citaat van: shappie
Ik heb er inderdaad ook nooit iets over gehoord. En aangezien het gewoon een intel cpu is met normaal geheugen kan het denk ik geen kwaad.
Dus werk rustig verder ;).
Doen we, bedankt voor de hulp allen.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/19, 15:26:39 »
Heb dan ook verder intens alles gedaan wat moest.
- ZEKER is dat Ubuntu ongetwijfeld het beste is voor de Mac OS X... Suse ook geprobeert en over YellowDog, ja daar werkt niet zoveel aan als word beweerd, Suse evemin.
- Met Ubuntu werkt alles zonder problemen, geluid, schermresolutie... Jawel. Internet en noem maar op.
EEN minpunt, en daarom draai ik het er niet op, de computer krijgt ZEKER dubbel zo warm als naar gewoonte als ik er de OS X op draai, dit is een feit. " Moet nu den appel niet roosteren ook nietwaar " Doch hoed af voor Ubuntu die als enige dit doel benaderd.
Allezins héél spijtig van dit ene puntje, anders had ik de keuze wel gemaakt.
Prettig weekend allen,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/20, 12:15:15 »
Ik heb ook een Mac (voor het geval je het nog niet wist ;) ) en die draait AF-SCHU-WE-LIJK  met Ubuntu. Trouwens, hij draait ook AF-SCHU-WE-LIJK met SUSE, of enige andere Linuxdistributie.
Nu, als die iMac van jou een intel-dinkie is, raad ik je aan om een beetje geld uit te geven aan VMware Fusion.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/20, 16:28:15 »
Citaat van: SeySayux
Ik heb ook een Mac (voor het geval je het nog niet wist ;) ) en die draait AF-SCHU-WE-LIJK  met Ubuntu. Trouwens, hij draait ook AF-SCHU-WE-LIJK met SUSE, of enige andere Linuxdistributie.
Nu, als die iMac van jou een intel-dinkie is, raad ik je aan om een beetje geld uit te geven aan VMware Fusion.

- SeySayux
Mijn Mac is inderdaad een Intel Core Duo. En ik moet zeggen dat Ubuntu er zeker niet slecht op draaide, zonder te vergelijken met Tiger of Leopard, ook Kubuntu zag er netjes uit en werkte. BETER dan mijn verwachtingen, doch de machine krijgt te warm, weet niet hoe het komt, maar dit is de reden waarom ik het niet meer aandurf er Linux op te draaien.
Doch zoals ik reeds aanhaalde, heb ik de Mac aan ons Monique gegeven en zal haar een Leopard aanschaffen. Waar ik NATUURLIJK ook op zal werken.
De andere pc's zullen eentje Ubuntu en eentje Kubuntu draaien. Onze laptop is om zeep, moet hem laten maken. Op de test pc, daar modder ik een beetje aan met sommige beta's te proberen. Kwestie van mijn hersenen niet te véél te laten rusten op mijn leeftijd...
En ja, geld uitgeven hoeft dus niet, want heb genoeg pc's van de periode met de Kunstvereniging. Dus op de Mac, Leopard binnenkort.
Prettige zondag nog.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/20, 16:37:50 »
Zo te horen is je Mac al iets ouder, dus daar zullen al drivers voor zijn, maar voor mijn Mac nog niet. En voor het hitteprobleem, probeer eens sudo modprobe applesmc. Als dat werkt, voeg het dan toe aan /etc/modprobe.conf, dan wordt applesmc altijd geladen als je PC... *dat was een grove fout, sey* ... Mac start.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/20, 18:28:14 »
Citaat van: SeySayux
Zo te horen is je Mac al iets ouder, dus daar zullen al drivers voor zijn, maar voor mijn Mac nog niet. En voor het hitteprobleem, probeer eens sudo modprobe applesmc. Als dat werkt, voeg het dan toe aan /etc/modprobe.conf, dan wordt applesmc altijd geladen als je PC... *dat was een grove fout, sey* ... Mac start.

- SeySayux
Je bent een redder in nood, zal ik eens proberen "Als ik mag van ons Monique " Want de Mac is nu van haar.
De Mac is nu bijna 2 jaar. Ga er nu mijn Nikiitje over laten lezen zie, in de hoop dat... Dan braaf zijn, mijn best doen en héél lief zijn... Dan moet het lukken dat ik eens mag proberen een Ubuntutje op (haar) Mac te installen.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Ubert

  • Lid
Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/21, 21:30:13 »
Ten eerste vind ik macs veel te duur, maar dat terzijde.

ff gegoogle kwam op het volgende uit: http://www.google.nl/search?q=ubuntu+on+a+alu+imac&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:nl:official&client=firefox-a

niet echt een aanrader zo te zien.  Als je de imac nog niet gekocht heb, kijk dan ff op os4free.nl deze webshop verkoopt desktops met ubuntu. En lekker goedkoop.

Vraag omtrent Ubuntu op een I-Mac
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/21, 21:45:56 »
Citaat van: Ubert
Ten eerste vind ik macs veel te duur, maar dat terzijde.

ff gegoogle kwam op het volgende uit: http://www.google.nl/search?q=ubuntu+on+a+alu+imac&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:nl:official&client=firefox-a

niet echt een aanrader zo te zien.  Als je de imac nog niet gekocht heb, kijk dan ff op os4free.nl deze webshop verkoopt desktops met ubuntu. En lekker goedkoop.
Tuurlijk heb ik de Mac gekocht, zo'n 2 jaar terug. Maar heb nog 2 pckard Bell's en een naar mijn wensen gebouwde pc " Merkloos "
Dus, gerief genoeg om te Ubuntuen.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux