Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .goutputstream bestanden  (gelezen 1815 keer)

Offline RikRik

  • Lid
.goutputstream bestanden
« Gepost op: 2012/09/16, 14:45:23 »
M'n map Home staat vol met verborgen  .goutputstream  bestanden, allemaal 0 byte.. 
Hebben jullie hier ook last van?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/lightdm/+bug/984785
Ik heb geen idee door welke prog de bestanden gemaakt worden.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 14:52:46 door RikRik »

Offline vanadium

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/16, 18:12:36 »
Yup! Ik heb ze ook! Veel voorkomende bug (ik heb meegetekend), en als ze in het bugrapport niet weten van waar die bestanden komen, dan verwacht ik niet onmiddellijk een antwoord hier. Nog een bugje bij voor ons draadje over de stabiele 12.01.

Toevoeging (staat in het bugrapport): als "workaround" kan je volgend commando aan je opstartprogramma's toevoegen
sh -c "rm ~/.goutputstream-*"
Rechts bovenaan op het tandwieltje klikken, "Startup Applications", "Add"
Onder "Command" voeg je de code in. Onder "Name" vul je in wat je leuk vindt (vb. goutputkiller).
« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 18:17:41 door vanadium »

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/16, 18:28:01 »
Bedankt vanadium, ik had ze al handmatig gewist...
De bestanden ontstaan na een (her)start van Ubuntu volgens mij... Het vreemde is dat het bestand pas na enkele minuten zichtbaar is in Home..

De goutputkiller is toegevoegd ;-)

« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 18:35:05 door RikRik »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/16, 18:34:20 »
Ik start mijn computer niet zo heel vaak opnieuw op, misschien dat ik daarom maar een paar van die bestanden heb. Wel kom ik er 1 ook buiten mijn home tegen:
johan@desktop:~$ sudo updatedb                                                                                                                                                                                 
johan@desktop:~$ locate .goutputstream-
/home/johan/.goutputstream-BGE3HW
/home/johan/.goutputstream-BQJTHW
/home/johan/.goutputstream-WTVJIW
/home/johan/.goutputstream-YIP4JW
/opt/amnesia/entities/lab/chem_vial02/.goutputstream-OJP2EW

Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/16, 18:36:10 »
Yup! Ik heb ze ook! Veel voorkomende bug (ik heb meegetekend), en als ze in het bugrapport niet weten van waar die bestanden komen, dan verwacht ik niet onmiddellijk een antwoord hier. Nog een bugje bij voor ons draadje over de stabiele 12.01.

Toevoeging (staat in het bugrapport): als "workaround" kan je volgend commando aan je opstartprogramma's toevoegen
sh -c "rm ~/.goutputstream-*"
Rechts bovenaan op het tandwieltje klikken, "Startup Applications", "Add"
Onder "Command" voeg je de code in. Onder "Name" vul je in wat je leuk vindt (vb. goutputkiller).
Vanadium, bedankt voor de tip! Helaas werkt het niet. Enig idee?
bv: sh -c "rm -f ~/.goutputstream-*" oid?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 18:38:31 door grasshopper »
Bene diagnoscitur, bene curatur

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/16, 18:48:09 »
Ook op onze Xubuntu pc staan minstens 100   .goutputstream bestanden  in de HOME map >:(

Offline Tom

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/16, 19:42:34 »
Ook op onze Xubuntu pc staan minstens 100   .goutputstream bestanden  in de HOME map >:(
Elke zondag avond verwijder ik die allemaal ..no problem  ^-^ (xuby).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/16, 20:50:05 »
@vanadium, je oplossing werkt wel bij mij, nog geen .goutputstream bestanden tegengekomen  :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/16, 21:37:48 »
Vanadium, bedankt voor de tip! Helaas werkt het niet. Enig idee?
Dit wordt uitgevoerd telkens wanneer je inlogt. Misschien had je verwacht dat de bestanden meteen zouden verdwijnen?

Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/16, 21:44:07 »
Het werkte na 1e herstart niet; maar later weer wel. Sorry voor mijn te snelle reactie. Indien het mogeijk was de posting te verwijderen had ik daar gebruik van gemaakt...
Dank!
Bene diagnoscitur, bene curatur

Offline Tom

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/16, 21:59:43 »
@vanadium, je oplossing werkt wel bij mij, nog geen .goutputstream bestanden tegengekomen  :)


Ook gedaan Xubuntu en inderdaad het werkt ...Mercie Vanadium. :)

Edit: Ook het bugrapport onderschreven.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/16, 22:12:50 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/16, 22:00:12 »
Het werkte na 1e herstart niet; maar later weer wel. Sorry voor mijn te snelle reactie. Indien het mogeijk was de posting te verwijderen had ik daar gebruik van gemaakt...
Dank!

Voor de inzichtelijkheid in het topic is het wellicht juist goed dat je opmerking wèl blijft staan. Dat de werking pas optreedt bij een herstart, zal niet bij iedereen tegelijk duidelijk zijn geweest.
En nu wel. Dus zo vreemd was het niet...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline petervs

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #12 Gepost op: 2012/09/16, 22:08:37 »
Ook het bugrapport onderschreven en vanadium bedankt voor de tip.
Ubuntu MATE 16.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #13 Gepost op: 2012/09/25, 16:58:35 »
Yup! Ik heb ze ook! Veel voorkomende bug (ik heb meegetekend), en als ze in het bugrapport niet weten van waar die bestanden komen, dan verwacht ik niet onmiddellijk een antwoord hier. Nog een bugje bij voor ons draadje over de stabiele 12.01.

Toevoeging (staat in het bugrapport): als "workaround" kan je volgend commando aan je opstartprogramma's toevoegen
sh -c "rm ~/.goutputstream-*"
Rechts bovenaan op het tandwieltje klikken, "Startup Applications", "Add"
Onder "Command" voeg je de code in. Onder "Name" vul je in wat je leuk vindt (vb. goutputkiller).

Hoe en waar kan ik het commando toevoegen in Xubuntu?

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #14 Gepost op: 2012/09/25, 19:52:25 »
Ik heb in .config / autostart /  een starter geplaatst met als opdracht sh -c "rm ~/.goutputstream-*"Is dit de juiste methode voor Xubuntu? 

Offline Tom

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #15 Gepost op: 2012/09/25, 20:07:24 »
Hier RikRik Xubuntu  ^-^

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #16 Gepost op: 2012/09/25, 20:13:36 »
Ik zal wel iets met m'n ogen hebben Wanda, ik had ook even gezocht op je website, maar is Session and StartUp standaard geïnstalleerd in Xubuntu??

Frustrerend, maar ik kan jammer genoeg je getoonde schermpje niet vinden..


« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 20:21:14 door RikRik »

Offline Tom

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #17 Gepost op: 2012/09/25, 20:31:19 »
Toepassingen menu - Instellingen - instellingenbeheerder - session en opstart - Toevoegen.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: .goutputstream bestanden
« Reactie #18 Gepost op: 2012/09/25, 20:38:15 »
Ik heb het gevonden, Xubuntu afmelden en opnieuw inloggen met de XFCE -sessie,  er zijn dan veel meer instelmogelijkheden dan onder de Xubuntu-sessie, Sessie en Opstart is dan ook te zien... 
Bedankt Wanda