Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice - crash spellingschecker  (gelezen 1893 keer)

OpenOffice - crash spellingschecker
« Gepost op: 2007/10/28, 12:09:54 »
Als ik in OpenOffice2.3 een spellingscheck wil uitvoeren dan crasht OO. In de vorige versie (met Feisty) gebeurde dat niet. Hebben jullie analoge ervaringen?

Will

  • Gast
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 13:39:39 »
Bij mij ligt het probleem nog iets eerder: het lukt mij niet om met DicOoo een andere woordenlijst te installeren. Telkens ik het probeer, komt de melding dat OO de geopende documenten moet herstellen. Als ik dat dan probeer kom ik in een eindeloze lus terecht van opstarten van OO en herstellen van naamloos1.odt en DicOoo, tot ik uiteindelijk op annuleren druk.
Helaas nog geen oplossing gevonden...

Offline ivo

  • Lid
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 14:57:47 »
Idem.
Zie mijn thread "spellingchecker OOo-2.3 crashed". Te vinden met "zoeken".

Ook nog geen oplossing.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Thom

  • Lid
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 15:08:20 »
Ik heb gisteren via de OPEN TAAL site het Nederlandstalig spellingschecker bestand gedownload. Vervolgens de instructies van de OPEN TAAL site gevolgd en alles werkt naar behoren. Ik heb overigens wel een nieuwe installatie van 7.10 gedaan en had nog niet een bestand met Open Office gemaakt. De standaard template was dus nog volledig intact.
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 18:00:29 »
Het probleem stelt zich blijkbaar niet enkel bij de spellingschecker. Als ik Extra -> Opties -> Gebruikersbeheer aanklik,
dan blijft OO hangen (Dien de processen met de systeemmonitor te killen). Ih heb trouwens hetzelfde probleem met Gutsy als een guest onder XP (Gutsy draait dan als guest in VirtualBox). Ik krijg daar dezelfde verschijnselen : gebruikersbeheer doet OO hangen

doelman

  • Gast
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/31, 14:52:11 »
De oplossing hiervoor (gevonden op launchpad) is het installeren van het pakket openoffice.org (ja, het klinkt raar maar lost het echt op).
Dus, apt-get install openoffice.org

heinverkerk

  • Gast
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/01, 13:26:15 »
Ik had ook voortdurend last van crashes in OO nadat ik een excel sheet vanuit Windows had ingelezen. Steeds weer dat zelfde crashkringetje.
Na sudo apt-get install openoffice.org zoals aangeraden door Doelman in de thread over crash van de spellingchecker, meldde het systeem dat er een aantal overbodige c.q.verouderde pakketten met apt-get autoremove moesten worden verwijderd. Hetgeen vlekkeloos gebeurde.
Vervolgens het Excel document weer ingelezen en eerst weggeschreven als .ods weggeschreven en opnieuw geopend en jawel een en ander werkte. De print functies (over een netwerkprinter naar een XP machine)liepen niet meer vast. De gewenste DICO  woordenlijsten in 5 talen konden snel in OO worden ingelezen. En in ieder geval werkte de NL spelling al perfect.

neorejdv

  • Gast
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/01, 13:59:54 »
Ik heb dezelfde problemen. OO crashed en ook printen in netwerk gaat niet goed.
Ik heb al apt-get install openoffice.org gedaan. ook de autoremove optie, maar het probleem blijft.
iemand nog een briljant idee om dit op te lossen?

Offline ivo

  • Lid
OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/01, 16:31:29 »
Ik heb gisteren alle OO reut weggemikt via synaptic en opnieuw geinstalleerd. Probleem bleef bestaan. Zonet de tip van HEINVERKERK opgevolgd, openoffice.org er nogmaals overheen. Maar het probleem blijft bestaan. Hij crasht op DicOO.

Misschien wil Hein in het vervolg Staatsloten voor mij kopen?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/01, 16:58:02 »
Citaat van: Will
Bij mij ligt het probleem nog iets eerder: het lukt mij niet om met DicOoo een andere woordenlijst te installeren. Telkens ik het probeer, komt de melding dat OO de geopende documenten moet herstellen. Als ik dat dan probeer kom ik in een eindeloze lus terecht van opstarten van OO en herstellen van naamloos1.odt en DicOoo, tot ik uiteindelijk op annuleren druk.
Helaas nog geen oplossing gevonden...
Had hier hetzelfde probleem (in Feisty). Opgelost met sudo apt-get install myspell-nl . Misschien helpt dit ook in jouw geval? Suc6 ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

OpenOffice - crash spellingschecker
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/01, 18:54:33 »
Verwijderen en herinstalleren helpt mij niet. Eigenaardig genoeg kan ik het gebruikersbeheer gebruiken als ik het crux-thema niet meer gebruik (Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> Thema). Ik gebruik nu Human ipv Crux.
Soms werkt de spellingscontrole, dan weer niet (dwz. OO blijft vasthangen)