Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ib 2008  (gelezen 5814 keer)

Offline baptist

  • Lid
ib 2008
« Gepost op: 2009/02/16, 13:15:17 »
Zowel aangifte 2008 linux autopackage als tarball gedownload, maar ik krijg het programma niet opgestart.
In Autopackage verloopt alles naar wens en krijg ook de mededeling: installatie suksesvol verlopen
In Toepassingen/Kantoor komt wel de icon van de belastingen, bij aanklikken gaat de zandloper rond maar er gebeurt verder niks.
Bij tarball in dir /downloads naar de map ib2008, vervolgens de map bin en daar de executefile ib2008ux dubbelklikken maar
er gebeurt niks. In eigenschappen nog gekeken of de authorisatie en het bestand executable juist zijn.

wie helpt me verder javascript:void(0);

baptist

Offline baptist

  • Lid
Re: ib 2008
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/16, 15:30:24 »
Het probleem is waarschijnlijk niet expliciet de file van de belastingdienst.
Als ik het via de terminal doe : sudo ./ib2008ux dan doet ie het wel al is de
emulatie heel slecht. Click ik het blauwe ruit icon in ib2008/bin aan of het
icon in toepassingen, dan gebeurt er niks
Kan ook in de artikelen over belastingen niks vinden, wat hiermee verband houdt.

Baptist

Offline liberace

  • Lid
Re: ib 2008
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/14, 09:05:30 »
Vorig jaar de aangifte gedaan via Wine-windows variant onder wine en kon de aangifte verzenden. Dit jaar kon ik echter met de windows versie de aangifte niet verzenden, ook na diverse keren opnieuw installeren foutcode 20028.  Dan maar eens de Linux autopackage geinstalleerd, maar amaai het lettertype is zo groot dat sommige keuzevensters buiten beeld vallen. Verkleinen van de dpi van de fonts heeft geen effect. Is hier nu helemaal niets aan te doen?

Ten einde raad heb ik de gegevens aangemaakt in de windows versie onder wine en toen ingelezen en verzonden met de Linux versie.
Dit is toch wel heeeeel erg behelpen.

Re: ib 2008
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/14, 11:07:33 »
Vreemd, want de belastingdienst maak toch altijd reclame door te zeggen:

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker !

 =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D